Hvilken konsoll ville du valgt?

  • Trådstarter Deleted member 1518
  • Startdato

Hvilken nestegenerasjons-konsoll ville du valgt?

  • XBox 360

    Stemmer: 0 0,0%
  • PlayStation 3

    Stemmer: 0 0,0%
  • Revolution

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#21
Jeg skal ha XB360 og PS3. Om Revolution leverer så kanskje det blir den også. XB360 kommer jo om noen mnd bare og tanken på å spille Oblivion på den får meg til å skjelve litt.... :ler:

PS3 tror jeg kommer til å bli bra, Sony leverer altid. Men har ikke hørt om noen bra spill eller noen ting til den enda. Men det kommer garantert masse morro til den.

Revolution vet vi jo veldig lite om enda så er vanskelig å si. Jeg har GC og det er bare Resident Evil serien og Eternal Darknes som jeg likte....så jeg er nok ikke noen Nintendo kar.

Men XB360 og PS3 er nok klare vinnere i mine firkanta nerdeøyne.
 
#22
Kommer nok til å ende opp med en PS3,eventuelt en Revo ved siden av. Aldri likt x-boxen,vet ikke helt hvorfor. Playstation er den konsollen jeg har brukt mest,så kommer til å holde meg til den, men er spent på Revo`en også.
 
#23
Revolution er bankers.... Har alltid foretrukket Nintendo sine konsoller siden NES'en kom på 80 tallet.... Ellers hadde jeg i en perfekt verden kjøpt alle 3....

Hadde jeg imidlertidig gjort det i denne verden så hadde jeg mista det lille sosiallivet jeg har, pluss at dama hadde drept meg.... Så det blir Revo og så skal jeg nok klare å lure til meg en PS3 også.... For å fange opp eventuelle spill som ikke kommer til frelseren fra Nintendo
 
#25
Jeg satser hovedsaklig på å skaffe meg Revolution, men jeg skal nok ha PS3 også, når den blir billigere. Mye billigere.
 
#26
den som får MGS4 (foreløpig PS3) ;)
 
#27
Xbox 360 ser ut til å ha fått kapra til seg en del kule spill og ps3 får jo kjente merkevarer så jeg kommer nok til å skaffe begge to. Revolution styrer jeg meg nok unna, virker mindre og mindre imponerende av de få opplysningnene vi har fått hitil. Gikk for ps2 og gc denne generasjonen men gc-en har stort sett stått å samla støv.
 
#28
Hvordan kan du bli mindre, eller mer imponert, for den saks skyld, over opplysninger vi ikke får? :)
Var vel ikke dårlig at man kan laste ned alle tidligere Nintendo-spill, var det vel?
 
#29
Det at den mangler støtte for harddisk, har ikke støtte for hd-oppløsninger, enklere kontroll med mindre knapper (for at det er for vanskelig for nybegynnere visstnok) - sånne små ting som dukker opp nå og da. Det var det jeg mente.
 
#30
Jeg har ikke stemt fordi jeg kommer til å kjøpe begge maskinene. Begge maskinene har sine pluss og minus. Og når det kommer til software så må man nesten ha begge maskinene hvis man er interessert i å få tak i de eksklusive spillene fra de forskjellige selskapene.

Man får aldri Halo 3 til PS3. Og MGS4 er det lite sannsynlig kommer ut til Xbox360.

Men man skal vel aldri si aldri :p
 
#31
Siden jeg er liker Nintendos spill veldig godt, kommer nok jeg til å kjøpe Revolution først - Til tross for at man vet så lite om den. Dessuten blir nok det den billigste konsollen, så man kan kjøpe den på lanseringsdatoen uten å bekymre seg over prisen. Når Xbox 360 blir billigere skal jeg nok ha den òg.
 

SHDR

Gullmedlem
#32
Opprinnelig skrevet av Vanished@27.07.2005, 23.40
Det at den mangler støtte for harddisk, har ikke støtte for hd-oppløsninger, enklere kontroll med mindre knapper (for at det er for vanskelig for nybegynnere visstnok) - sånne små ting som dukker opp nå og da. Det var det jeg mente.
245866​
Du følte at du trengte harddisk på Xboxen, men savnet den ikke på PS2-en og likevel klager du over at Nintendo ikke slenger med et fordyrende element som overhodet ikke forbedrer kvaliteten på spillene dine?

Har du HD-TV? Kommer du til å kjøpe deg en HD-TV i løpet av de neste fem årene? Når du først har fått HD-TV-en, vet du hva slags kabler du må bruke for å få fullt utbytte av den økte oppløsningen? Vet du hva du skal se etter når du skal kjøpe deg HDTV? Vet du hva standardoppløsningene på HDTV er, og vet du om alle HDTV-er støtter disse?

Synes du det er trist at Nintendo forsøker å skape en opplevelse som er forskjellig fra PS3 og x360? PS3 og x360 vil stort sett få de samme spillene. Trenger du begge to da? Er ikke da Revolution viktigere enn enten PS3 eller x360 siden den mest sannsynlig vil ha spill du ikke kan spille på de andre plattformene?

Jeg synes det virker som om Nintendo prøver å bryte ut av nerdemarkedet og treffe massene denne generasjonen, jeg. Pen konsoll, lav profil, ingen løfter som ingen skjønner noe av uansett ... Du vet ingenting om Revolution, men vet du noe som helst om PS3 eller x360 heller? Kan du fortelle meg hva slags ytelse de får? Hvor mye bedre enn Revolutions såkalte "3 ganger raskere enn GameCube" er de? Og hvorfor betyr spesifikasjonene til PS3 og x360 mer enn "3 ganger raskere enn GameCube"? Du vet jo ikke hva de betyr uansett, blant annet fordi du mangler referanserammer for mesteparten av komponentene, ettersom de er spesialdesignet for konsoll. Er det da så himla farlig at ikke Nintendo har skjøvet en busslast med mer eller mindre uforståelige spesifikasjoner opp i stumpen din for å få deg til å betale ågerpris for en neste generasjon som kommer lenge før denne generasjonen faktisk har utspilt sin rolle bare for å utvide et marked som strengt tatt er mettet og bare kan nås via ytterligere utvidet hypemaskineri heller enn faktisk innovasjon og strømlinjeforming av mediet som kreativt uttrykk?

Kan du fortelle meg hvor bra spill 1.8 teraFLOP kan lage? Kan du fortelle meg hva en FLOP er? Kan du fortelle meg hvor mange gigaFLOP eller megaFLOP dagens konsoller kan skyve? Du kan ikke det?

Dette er ikke bare til Vanished, forøvrig. Det er til alle som tror de forstår next-gen-plattformene. Det gjør dere nemlig ikke. Dere har ikke peiling i det hele jævla tatt. Så slutt å krangle om det, okay?
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#34
Ord Shadar. Men jeg lurer på hva som kal gjøre Revolution så annerledes enn de andre? hæhæhæ, 360 står nå med mange utviklere på sin side og har mangen spennende tittler. Og den hardisken gjør faktisk opplevelsen litt annerledes, haha! Men uansett jegventer litt aannerledes konsept fra Nintendo selv. Men Gamecube var jo ikke spesielt lik de andre maskinene, imponrte den på noe vis? NEI.
 
#35
Opprinnelig skrevet av Shadar@28.07.2005, 13.03
Du følte at du trengte harddisk på Xboxen, men savnet den ikke på PS2-en og likevel klager du over at Nintendo ikke slenger med et fordyrende element som overhodet ikke forbedrer kvaliteten på spillene dine?

Har du HD-TV? Kommer du til å kjøpe deg en HD-TV i løpet av de neste fem årene? Når du først har fått HD-TV-en, vet du hva slags kabler du må bruke for å få fullt utbytte av den økte oppløsningen? Vet du hva du skal se etter når du skal kjøpe deg HDTV? Vet du hva standardoppløsningene på HDTV er, og vet du om alle HDTV-er støtter disse?

Synes du det er trist at Nintendo forsøker å skape en opplevelse som er forskjellig fra PS3 og x360? PS3 og x360 vil stort sett få de samme spillene. Trenger du begge to da? Er ikke da Revolution viktigere enn enten PS3 eller x360 siden den mest sannsynlig vil ha spill du ikke kan spille på de andre plattformene?

Jeg synes det virker som om Nintendo prøver å bryte ut av nerdemarkedet og treffe massene denne generasjonen, jeg. Pen konsoll, lav profil, ingen løfter som ingen skjønner noe av uansett ... Du vet ingenting om Revolution, men vet du noe som helst om PS3 eller x360 heller? Kan du fortelle meg hva slags ytelse de får? Hvor mye bedre enn Revolutions såkalte "3 ganger raskere enn GameCube" er de? Og hvorfor betyr spesifikasjonene til PS3 og x360 mer enn "3 ganger raskere enn GameCube"? Du vet jo ikke hva de betyr uansett, blant annet fordi du mangler referanserammer for mesteparten av komponentene, ettersom de er spesialdesignet for konsoll. Er det da så himla farlig at ikke Nintendo har skjøvet en busslast med mer eller mindre uforståelige spesifikasjoner opp i stumpen din for å få deg til å betale ågerpris for en neste generasjon som kommer lenge før denne generasjonen faktisk har utspilt sin rolle bare for å utvide et marked som strengt tatt er mettet og bare kan nås via ytterligere utvidet hypemaskineri heller enn faktisk innovasjon og strømlinjeforming av mediet som kreativt uttrykk?

Kan du fortelle meg hvor bra spill 1.8 teraFLOP kan lage? Kan du fortelle meg hva en FLOP er? Kan du fortelle meg hvor mange gigaFLOP eller megaFLOP dagens konsoller kan skyve? Du kan ikke det?

Dette er ikke bare til Vanished, forøvrig. Det er til alle som tror de forstår next-gen-plattformene. Det gjør dere nemlig ikke. Dere har ikke peiling i det hele jævla tatt. Så slutt å krangle om det, okay?
245936​
Her stappa du mange ord i kjeften på meg ja..
1. Som jeg sa så har jeg ikke xbox, jeg har gamecube og ps2
2. Jeg har harddisk til min ps2 og det forbedrer loade-tider, gjør spillsamlinga lettere å håndtere og sparer laseren og stopper pop-ups endel.
HDTV har jeg tenkt til å skaffe meg når prisene blir greie og 1080p kommer til markedet, er ingen ekspert på HDTV og har aldri sakt jeg er det. Men veit godt at det er stor forskjell i hvordan ting ser ut på 1920 x 1080 progressive scan (2 Megapixler) mot vanlig tv sine 700 x 525 interlaced (husker ikke helt oppløsningen, men det blir ca 0,4 megapixler).

Hvilken opplevese skaper nintendo som er så forskjellig? Du aner ikke, jeg aner heller ikke og jeg skal ikke påstå noe annet, men dermiot tror jeg ikke at det blir noen stor revolusjon for å si det sånn. Hvis det viser seg at jeg tar feil så kan det hende jeg bytter om, spørsmålet i tråden var hva ville du valgt NÅ.

Du sier ogs¨å at nintendo bryter ut av nerdemarketed, der er jeg uening. Det virker for meg som om nintendo spiller på sin nåværende fanbase veldig mye, med nedlastbare 5-20 år gamle spill og sine gamle mario og metroid serier. Forøvrig synes jeg neste generasjon kommer til et passende tidspunkt, jeg begynner å bli sugen på noe nytt ihvertfall og hvis du ser på for eksempel skjermbilder eller videoer fra kommende spill til ps3 og xbox360 (de som er realtime riktignok) så er det en ekstrem forbedring. Denne generasjonen her har vart i 5-6 år - som er det samme som ps1/n64 generasjonen.

Floating point operations spørsmåla dine gidder jeg ikke svare på engang da jeg ikke er en spillutvikler men en forbruker. Jeg ser på resultater og ikke på tall som ikke er viktige for meg. Men med nåværende hardware så settes det mange begrensinger, ta for eksempel GTA - hvis du ser en fet bil og snur deg rundt - vips borte. For å ikke nevne draw-distance i mange spill. Dette er eksempel på to faktorer som kan være en begrensing på mange spill, sier ikke at det gjelder for alle.
 

SHDR

Gullmedlem
#36
Vanished: Greit nok. HDD er forresten ikke standard til PS2, og heller ikke til PS3. Så det er nesten ikke noe poeng. Du kan helt sikkert få montert en harddisk på GC-en din også. Men det er ikke det dette handler om.

1080p er på markedet. En skjerm som støtter 1080p koster oppimot 50 000 kroner akkurat nå, og det er en med temmelig laber kvalitet ved rundt 40 tommer. Det er veldig få spill som kommer til å støtte 1080p på neste generasjonskonsoller, iallfall ikke før mot slutten av generasjonen. Mesteparten vil nøye seg med 720p, som jo er bedre, men ikke akkurat radikalt bedre, enn 480p-en som Nintendo har lagt seg på.

Jeg ser på next-gen spill og ser lite fint. Jeg ser ... Ninety-Nine Nights, som ser fett ut, jeg ser ... uhm ... det foreløpig utitulerte RPG-et til From Software, og jeg ser ... Heavenly Sword. Og Gears of War. Men jeg liker egentlig ikke FPS-er på konsoll, og Epic har ikke laget en god single player FPS noensinne, så jeg har lave forventninger til alt annet enn motoren, egentlig. Jeg synes neste generasjon kommer for tidlig. Det er masse potensial og masse marked for de eksisterende konsollene. Det kommer til å ta lang, lang, lang tid før neste generasjon når det samme markedet som de nåværende konsollene har. Spill sliter med å være profitable i dag på grunn av begrenset marked. Tror du neste generasjon kommer til å være mer lønnsomt med sine dyrere spill og mindre marked? Men det er heller ikke det saken handler om.

Hvis du ser på resultater slik du hevder, tror jeg du bør forstå at neste generasjon kommer til å bruke lang tid på å modne. Og det blir en modningsprosess du vil betale for med middelmodige spill som ikke utnytter det tekniske potensialet tilgjengelig, samt safer så mye som mulig for å nå et marked som egentlig ikke bryr seg.

Min prognose. Pakk meg i rød teip og kall meg julenissen.

Hm. Jeg synes F-Zero GX, Resident Evil 4, Killer 7, Viewtiful Joe, Viewtiful Joe 2, Metroid Prime, Metroid Prime 2, The Wind Waker, Pikmin, Pikmin 2, The Twilight Princess, Super Mario Sunshine, Paper Mario 2, WarioWare, Ikaruga, samt stødige porter av massevis av andre spill er ganske mye bedre enn hva Xbox har klart å klemme ut av seg. Xbox har Outrun 2, Halo (jeg synes faktisk ikke Halo 2 er bra nok til å være en system seller), Ninja Gaiden og ... Panzer Dragoon Orta. Jeg har litt lyst på GunValkyrie også, kanskje det havner på lista etterhvert.

PS2-en er stadig overlegen dem begge, men jeg synes GC-en hadde en sympatisk liste gode førstepartititler, samt gode eksklusive titler, som gjør den til en langt koseligere plattform enn Xbox. Nå skal det jo selvsagt nevnes at jeg synes Mercenaries er et drittspill, at jeg synes GTA-spillene er kjedelige og at jeg strengt tatt ikke reflekterer den jevne spillkjøper. Jeg liker å tro at jeg faktisk har litt smak ...
 
#37
Angående det med harddisk: En eller annen gubbe fra Nintendo har sagt i et eller annet intervju at det er god mulighet for at Nintendo vil slippe en ekstern hdd til Revolution, som man kobler til en av maskinens USB-porter.

Opprinnelig skrevet av Torulv
Men Gamecube var jo ikke spesielt lik de andre maskinene, imponrte den på noe vis? NEI.
Hva var det med GameCube som gjorde at den fikk andre gameplay-muligheter enn PS2 og Xbox? Ikke en dritt, så vidt jeg vet. Alle konsollene i denne generasjonen har på den måten vært identiske.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Nei vel.
Gidder du skrive litt mer neste gang, slik at innlegget ditt faktisk gir mening?
 
#40
Jeg er vel blant dem som har vært mest negativ til Nintendo på dette forumet og har disset dem for det meste, men nå er jeg veldig nygjerrig på hva Ninty gutta holder på med. Dum som jeg er så kommer jeg sikkert til å kjøpe alle konsollene, men innerst inne så gleder jeg meg til å se Revolution mer enn noe annet innenfor spillmarkete. Om jeg blir skuffet...det for tiden vise.

Jeg liker kanskje ikke Nintendo, men jeg har tenkt å gi dem en sjangse, en STOR sjangse til å fengsle meg i verdene deres.


PS: Er vel verdt å nevne at jeg er stor fan av Metroid Serien. Hvis Ninty gjør noe stort og SKIKKELIG revolusjonerende rundt denne serien.....ja da blir mitt syn på Nintedo kraftig endret.

Jeg går Nintendo. :)