Hvilket spill betydde mest for deg som liten?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nintendo World Cup :tommelopp:

Det må ha vært Legend of Zelda, Ocarina of time og Tekken 3

Det må ha vært Mario64 et magisk spill, Zelda: Ocarina of Time forever lizzom og Age of Empires.
De tre spillene er tre gode klassikere.
Senere i tid ble det Half Life og Starcraft.

Er vel ingen bombe hvis jeg sier Final Fantasy VII? Final Fantasy VII, Age of Empires, Super Mario 3, Donky Kong og Sonic 2

Endre

Ødela forumet
Nei, spesielt ikke når du skrev det tidligere i emnet. :D [/SPAM] Det er forresten jævelig sløvt av deg å ikke begrunne litt, når emnestarter ber om det.

Selvom jeg har spilt en haug av gode spill både før og etter dette, og spill som har vært mye mer følelsesladd og kanskje gitt meg en mer spesiell opplevelse, så ... tror jeg at jeg blir nødt til å si GoldenEye til N64. Multiplayeren med venner var virkelig spesiell. Vil også nevne Ocarina of Time til N64, spilte «om kapp» med kamerater om å bli ferdig med det først, pratet om det både på og etter skolen, ringte og spurte hvor langt de andre hadde kommet og delte opplevelser og tips, det samme gjalt forøvrig med mange andre spill, men spesielt for OoT og GoldenEye. Wolfenstein og Duke Nukem til PC, Super Mario All Stars og World til SNES har også betydd mye for meg. Og, og ... nei, det får holde, har skrevet mer om dette før, i et annet emne ...

Alex the Kid, uten tvil.
Det var innebygd i Sega Master system.
Siden mamma og pappa ikke var særlig rike, ble det sjelden spill på meg,
og da falt seg bare naturlig at jeg spillte det mye..

kan vel si Super Mario Kart.

Gleden som jeg (som 5-6-7-8-9 åring) opplevde da jeg og min far spilte dette, sammen med min bror, blir bare forsterket med årene. Etter min fars død i '01 kommer jeg nok bare til å bli mer og mer nostalgisk angående fortidens spill og minner.

D

Deleted member 1518

Gjest
Keen 1-2-3-4-5-6-7-8, keen dreams osv. på PC. Eller så er det det første mario spillet på NES, klarer ikke og bestemme meg helt.

Fikk SNES til 8-års dagen og ble besatt etter det :p Ufouria er rett og slett det beste spillet etter min mening!! Husker jeg var helt i hundre første gangen jeg klarte å slå den siste bossen. Det var rått!
Ellers så må vi jo nevne Turtles.

På PC må det utvilsomt være Indiana Jones & The Fate of Atlantis. Aller tiders. Har runna alle fra Lucas Arts.

Her blir det vel bruce lee og noe vi kalte "nøkkel-tyven", har ikke peiling på hva sistnevnte egentlig het men alligata (mener jeg det var) som utviklet det. Disse ble spillt jevnlig og ofte på en C64. :) Litt senere så var det Syndicate og Street Fighter 2 på Amiga 500 som var tingen. Utrolig mange timer som ble brukt på disse spillene. Rundet SF2 med alle karakterene.

Det er utrolig mange spill som har betydd en del, men det som faller mest inn her og nå må kansje være wonder boy in monster world? tror det var spillet, var i hvertfall et wonder boy spill. Var i hvertfall det spillet som virkelig fikk meg til å digge (episke) eventyr spill. husker jeg måtte ha sega master systemen på fanget mens jeg spillte, siden start og select knappen var på selve maskinen, og de to knappene var veldig viktige for å komme seg videre i spillet. jævlig idiotisk egentlig hehe. hva faen tenkte sega me når de desinget den maskinen egentlig? nintendo hadde jo start og select på kontrollen, hvorfor ikke sega? jaja, er i hvertfall ubetalelige minner fra den tiden :D

Nes

Super Mario Bros

Super Mario 2

Super Mario 3

Sega Master System

Alex The Kid

World Cup Italy 1990

Sega Mega Drive

Turtles In Time( Husker ikke hva mer det heter)

Playstation

Final Fantasy VII

Transport Tycoon

Fifa 96,97 og 98

Det er kanskje mange spill jeg har nevnt men alle disse spillene betydde mye for meg når jeg var mindre, er såvidt blitt litt større nå da.

oma

Village Drunk
Opprinnelig skrevet av WhinerBoy@03.08.2005, 12.12
(...)
På PC må det utvilsomt være Indiana Jones & The Fate of Atlantis. Aller tiders. Har runna alle fra Lucas Arts.
247655​
snakker vi her 2d indiana? styringen minner om bombermann?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Indiana Jones & the Fate of Atlantis var et adventure-spill. Et temmelig bra et også, med overraskende sterke mørke undertoner i historien, mange forskjellige slutter og nazister. Hurra for det!

Tre forskjellige slutter tror jeg, i og med at det var tre forskjellige måter å komme seg gjennom spillet på. Fists Path, Wits Path og Team Path. Fists innebærer selvsagt litt mer slossing enn de andre variantene, Wits Path er Indy som bruker kløkt og overtalelsesevne alene, mens på Team Path så samarbeider du med en dame som heter Sophia Hapgood. Denne varianten holder jeg på med for øyeblikket på lomme-pc'en, og Wits har jeg gått gjennom en gang for lenge siden.

Super Street Fighter 2 Turbo var vel spillet jeg elska mest av alt som liten på konsoll. Ellers har du da Monkey Island serient til PC. Og Donkey Kong Country var også noe for seg selv.

Men spillet som gjorde meg til en gamer en gang for alle, det er the one and only Quake.