Hvor ser du spilling i år 2050?

Jeg ønsker meg et spill som er like stort som jordkloden, og hvor du kunne jobbe for f.eks russland og spionere på andre land.
All in VR baby :)

Er egentlig ganske enig med Ava1on`, men jeg tror ikke at spillindustien dør så raskt.

Om 50år er nok spillverden ganske lik som det den er i dag, selvfølgelig mye bedre grafikk, og kanskje noen kreative løsninger fra nintendo som gjør det mer interesangt å spille.

SHDR

Gullmedlem
Totalt off-topic!

Opprinnelig skrevet av Lodin+09.08.2004, 11.40-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@08.08.2004, 11.51
Men dude? Du er ganske velbefaren innen de tegnede ruter. Er du på noen måte enig i at den vulgær-sofistikerte stil som Ellis og Morrison representerer kanskje begynner å bli litt mye av det gode?
84261​
Personlig har jeg ikke noe problem med at en serie går meg litt over hodet. Særlig i en serie som The Invisibles blir det lett litt vel mye å holde styr på. Derfor er det veldig greit med sider som The Bomb som tar for seg hvert nummer og analyserer dyptgående. Da slipper man å tenke så fryktelig mye.
Men skjønner godt at folk kan bli litt lei av å bli "sett ned på intelektuelt" i lengden. [/b]
Nei, det jeg tenker på er at de mister fokusen på selve fortellingen og går seg bort i sin ofte kvasi-intellektuelle behandling av samfunnet og heltens stort sett alltid vulgær-filosofiske tilnærmelse til det. For eksempel synes jeg Transmetro tapte seg enormt på slutten, da det viste seg at serien egentlig ikke hadde noen historie å fare med, men først og fremst var en vehicle for Ellis' samfunnskritikk. Det var det jeg ville pirke borti. Jeg har ikke følt meg overveldet av "intellektualismen" eller sofistikasjonen i en tegneserie siden ... hmmm ... vel, aldri. Jeg blir litt skremt dersom folk klarer å miforstå relevansen av hendelser i et nummer. Det er stort sett temmelig åpenbare temaer i en fortelling, og selv om jeg ikke har lest mye av Grant Morrison kan jeg neppe tenke meg at han er så voldsomt mye verre enn Warren Ellis på sitt mest ufokusert utflytende. Eller ..?

Og er The Invisibles prioritert foran eller bak Cerebus? Det er de to seriene jeg lukter på i disse dager.
Har ikke lest mye Cerebus så jeg vil ikke utale meg for mye om den. Den virker i alle fall veldig lik Bone i både setting og fortellerteknik.
Desuten tror jeg ikke det er lurt å be meg sammenligne den med The Invisibles siden denne fint kommer inn på min top 5 liste over serier noensinne.
84678​
Gettit. Fått inntrykk av at Cerebus er uendelig mye mer fucked up enn Bone, selv om stilen har mye til felles. Blant annet lapser forfatteren helt, og har blant annet mesteparten av en av bøkene dedikert til sin kvinnefiendtlighet. I tekstform. Slikt frister, jeg er glad i eksperimenter med formen. Men dersom du ikke har lest den, får jeg bare ta mine sjanser.

I'll get both.

I 2050 tror jeg ikke det vil finnes noe spill. Utviklere har gått tom for ideer og grafikken og gameplayet er så virkelig at det egentlig er best og leve livet istedenfor å sitte inne å spille.

Hvem her på forumet vil vel spille krigsspill som er helt ekte bare at det foregår i den digitale verdenen. La oss si at du skyter på fienden. Du treffer han i beinet og han skriker av smerte og ber deg om å la han leve, men det bryr du deg ikke om, fordi du får eksra poeng får drepe med kalt blod. Hva med monsterspill. Mennesker blir revet i tusen biter og du splatter monstere så du får blodsmak i munnen. Hvis du synes dette høres spennede er du bare en syk, syk mannn( eller danme). Godt råd til deg da. Verv deg i militæret dra ned til Irak eller Sudan eller et av de stedene. Da ser du hvor forferdelig verdenen er.

Hvis det i så fall er spill i 2050 så vil det nok være kjøretøy simulatorerer, men de vil være så ekte at det egentleg ikke er noe vits.

Selvfølgelig har i rpg og platformspill som kan være morsomt for de minste.

Krigsspill tror jeg ender sine dager om et par år. Bare så dere vet så spiller jeg en del skytespill selv, men når jeg sitter der tenker jeg over jeg synes det er gøy å skyte på virtuelle mennesker og se dem dø kort og brutalt.

Dette er min menig, håper dere ikke tar det ille opp.

SHDR

Gullmedlem
Jeg tror jeg ville satt enorm pris på å kunne drepe noen med kaldt blod i en tilnærmet virtuell virkelighet. Så hadde jeg fått den virkelige følelsen, kjent lukten av blodet hans, hørt skrikene hans mens jeg gjør meg klar til å sette nådesstøtet.

Det hadde vært noe jeg ikke kunne gjøre i virkeligheten. Og dermed interessant. Moralsk forkastelig, sure, men følelsen virker spennende likevel.

D

Deleted member 365

Gjest
Jeg tror spillene kommer til og bli mye mer "ikke håndkontroll" basert.

Kan godt hende det blir noe virtual greier men er ikke sikker.

jeg vet ihvertfall at hvis EA fortsatt eksisterer så er de vel oppe i Battlefield 2003: entering iraq og fifa million.

*hater EA*

Ja da skjønner det der med ikke kan hjøre det i virkeligheten tingen. Men er det det å drepe med kaldt blod morro i den digitale verdenen hvis alt virker ekte.

Det eneste som kanske jeg ville ha likt var vel å kaste seg ut fremtidige Star Wars spill. Det må jo bare være fett. Være Jedi å slåss med lyssverd.

Det å kaste seg ut i et hypermoderne jagerfly virker også fristende.

Det der med blod og gørr er ikke helt min stil. Shadar, din syke syke mann. <_<