Ikke skru på PS3-en din i dag! PSN-bug som kan mursteine konsoller!

Kilik

Lokal moderator
#1
Sony har Error 8001050F å by på for oss med feit-PS3...

En systemfeil som gjør at man ikke får koblet til PSN, datoen blir satt tilbake til 1. januar 2000 og selv enkelte offlinespill som Heavy Rain starter ikke. “Registration of the trophy information could not be completed. The game will now quit.” Hvis man prøver å spille et spill blir trophies til det spillet visstnok slettet. Spill uten trophies funker fint. Jeg så dette skjedde meg like over midnatt, så min første innskytelse er at dette har noe med overgangen 28.feb/1. mars og skuddår å gjøre.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Jaggu. Mtp. antall tråder på INTERNETT så virker det som dette er svære greier. Jeg skal hente Heavy Rain i dag...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Siste nytt er at dette skyldes jordskjelvet i Sør-Amerika.

E: Oppsummering.

E2:

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4


Man skulle tro at etter Y2K klarer folk å programmere en digital kalender til å fungere skikkelig.

Sony jobber med saken og anbefaler folk å følge Twitter-kontoen for videre informasjon, men etter nesten en halv dag er det ingenting håndfast. Det kan hende dette vil gå over ved 00:00 GMT i natt, men for nå er det sikkert tryggest å la PS3-en være til mer info kommer. Jeg vet iallefall at jeg ikke vil risikere min bakoverkompatible amerikanske modell.

[yt]aimPRKfqKGw[/yt]
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#5
Vokser det promperoms-sopp ut av trynet hans eller driver gjennskinnet og lurer meg?
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#6
hows that "free" online working out for you sonyfag :qen:
 

Kilik

Lokal moderator
#7
#ApocalyPS3

Ser ut til at den innebygde klokka i PS3-en tror det er skuddår, mens OS-et ikke er enig.

Ser tre mulige utfall her:

1. Bugen retter seg selv ved midnatt UMT, 01.00 norsk tid, ved at systemklokka går over til ny dato.
2. Klokka roter/har hengt seg opp, men kan fikses via software.
3. Klokka roter/har hengt seg opp og må byttes ut.
 
#8
Hva gjør Elpresador og the Trey Brotherhood nå? Hmm.
 
#9
Faen i helvete!!! Jeg visste ikke om dette!

Damage så langt; Mangler trophyer, så langt så la jeg merke til at i allefall street fighter trophyene mine er borte, dessuten er den dynamiske heavy rain themen min blitt ødelagt. Jeg skrudde av maskinen nå i håp om at det ikke skal bli verre, så jeg fikk ikke sjekka trophyene så nøye.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
PS3 wins again.

Jaggu glad jeg bestemte meg for å avslutte spillinga rundt ellevetiden i går kveld, isteden for å bli sittende litt til som jeg egentlig hadde tenkt...
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Faen, der tok de oss altså til slutt. Jeg trodde jeg var trygg når jeg coppa en PS3 for et par år siden, men jeg burde visst Sony ville luke ut oss non-believers før eller siden. Ser ut til at PS3 virkelig vant til slutt, og kun de troende som coppa Slim i tillegg står igjen.
 
#13
Blir spennende å se hvor mye de kan reparere av dette, da med tanke på PSN spill og slikt. Men de stakkars Street Fighter trophyene mine får jeg nok ikke tilbake:(
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#14
Jeg vil tro trophyene dine ligger online og du vil få dem tilbake når PSN funker igjen og du får syncet.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#15
Før jeg la meg i går kveld, satt jeg i gang nedlastingen av God of War 3- og Darksiders demoene med sånn automatisk turn-off etter nedlastinger skulle være ferdige. Nå har ikke jeg turt å skru på PS3 for å se om alt er fint, men var det bare hvis man var innpå et spill det kuka seg? Jeg ser for meg nedlastingen var ferdig klokka 01:30-02:00.
 

Kilik

Lokal moderator
#16
Demoer fungerer fint. Spilte selv GoW3-demoen etter kl 01.00 i går. Nedlastede PSN-spill fungerer derimot ikke.
 
#17
Det som bekymrer meg mest med dette er at det er mat til tusenvis av troll.
 
#18
Det som bekymrer meg mest er trophyene mine!!

Men Thinaran sin post var beroligende:hug:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#19
Enig med Patney (på ordentlig). Eller satt han ene jeg bor med og spilte Heavy Rain igår, og istedenfor å skru av PS3en når han gikk å la seg lot han den stå på, noe den fortsatt gjorde når jeg kom hjem fra shizz idag. I Heavy Rain menyen.
Ellers har han andre jeg bor med prøvd FIFA på både JAP-PS3en og den bakoverkompitable gamle maskinen iløpet av dagen. Så nå spilles det PS2 på sistnevnte.

Krysser fingrene for at alt fikses klokke ett.

Edit: Her ja, oppdatering.

Edit igjen: Ser ut som jeg må skru av all together. Godt jeg fikk BC2 på 360.