Ikke skru på PS3-en din i dag! PSN-bug som kan mursteine konsoller!

Kilik

Lokal moderator
#41
Nei, de har ikke oppdatert twitteren sin på over 7 timer. Heldigvis ordnet det seg av seg selv etter 24 timer.
 
#42
Jeg har løsningen på trophys som er syncet men som ikke kommer tilbake dersom noen skulle trenge den.

Dersom du har gjort som meg og spilt et spill slik at trophyene forsvant, men du har syncet dem før buggen kom gjør følgende: Start spillet som vanlig, quit, sync with server og vips. Trofeene er tilbake.

Funket på de jeg mistet og PS3en er oppe og går for fullt igjen.

Denne buggen var rett og slett jævlig skummel en periode.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#43
Ting på plass rett etter midnatt? Lukter av at det fikset seg selv uten at Sony egentlig viste helt hva de skulle gjøre.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#45
Fulgte med inatt, og klokka ett for oss ordnet alt seg uavhengig av maskintype og om den var online/avslått osv. Sony oppdaterte for 7 timer siden og fortalte at alt er bra og sorry for de 24 timene.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#46
Det er vel ikke midnatt over hele verden på én gang, er det? Eller årna dette seg selv om man ikke var online?
Hele dette tullballet var jo ikke relatert til PSN, og om feilen var det alle trodde, behøvde det heller ingen oppdatering for å fikses. Bør vel ikke si for mye. Har ikke testet selv.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#47
Tok lenger enn forventet!

http://www.gamefaqs.com/boards/genmessage.php?board=927750&topic=53711315

Implicit in every contract for the purchase of merchandise is a warranty that the thing purchased does what it's supposed to do. So, for example, if you buy a vacuum, there's an implicit warranty, made by the manufacturer to the consumer, that it will suck up dirt and debris from ordinary surfaces such as carpet, hard wood floors, etc.

Gaming consoles are no different. In this case, the implicit warranty made by Sony to us is that the PS3 will play PS3 games whenever you want it to, provided you haven't destroyed the PS3 or done something to violate its warranty.

Obviously, with this recent fiasco, Sony has violated that warranty as most of us can't play our damn games.

Everyone with affected PS3, therefore, has suffered injury in one form or another. While it may be difficult to quantify the damages, there are damages nonetheless. Some gamers can't play any of their games at all, meaning the hundreds of dollars they've spent to be a complete waste, at least for the duration of time that it's taking Sony to fix the problem.

Sony needs to realize that this problem isn't one they can simply "fix" with an update. More specifically, the "problem" extends much further than just hardware/software issues, but also encompasses breach of contract issues.

I'm waiting to see how Sony will attempt to make restitution to all of us impacted by their defective hardware/software.
I mellomtiden bare legger jeg denne her.

Og denne.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Åja, stemmer, andre har gjort akkurat samme feilen før og da er det greit.

Uansett, bra at maskinene som ble utsatt ikke fikk varige men. Fikk bange anelser da jeg leste at bugga maskiner verken ville spille av retail- eller nedlastede spill.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#50
Har det ikke løst seg?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#51
Jo, men det er ikke så lett å formulere seg når man er full skjønner du.
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Bæsj, akkurat stått opp.
Uansett har det teknisk sett ikke løst seg siden det fortsatt er masse folk som mangler trofeer og ikke får syncha opp.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#53
Lodin fornekter seg ikke.
 

Kilik

Lokal moderator
#54
Slik jeg har forstått klokkefeilen vil den gjenta seg hvert fjerde år med mindre Sony mekker ny firmware som fikser dette.
 

Lodin

Der Waaaah
#56
Sånn ellers er det ikke tilfeldig at feilen minner om den som ramma Zuner for noen år tilbake. De har begge "klokkechip" fra samme produsent. :D