Import

#21
Opprinnelig skrevet av Jani@21.03.2004, 22.41
Ok, min skjebne avhenger av dere, folkens :p

Har moddet Xbox, og må være klar når Halo 2 kommer.. har tenkt å bestille det fra dvdboxoffice.com, men jeg har hørt en del om har hatt problemer når de har forhåndsbestilt spill der.. At de ikke blir sendt ut før langt etter release osv..

Hva er deres erfaringer med forhåndsbestilling på dvdboxoffice.com ?
Alle spillene jeg har forhåndsbestilt hos DVDBoxOffice blir som regel sendt innen 1-3 dager etter lanseringsdatoen. Eneste unntaket her er vel om du bestiller det dagen før lanseringsdagen, eller på lanseringsdatoen. Da kan det ta et par dager ekstra. Men ellers har jeg gode erfaringer med å forhåndsbestille spill på DVDBoxOffice. Det er verre å skulle bestille spill som har vært ute en stund. Da kan det ta lang tid!
 
#24
<_< Har kjøpt meg freeloader men aldri kjøpt noen spill til den :blink:

Tollgrensa bør heves, vis den har stått stille så lenge, ting er jo blitt MYE dyrere!
 
#25
Opprinnelig skrevet av Nordby@22.03.2004, 13.03
<_< Har kjøpt meg freeloader men aldri kjøpt noen spill til den  :blink:

Tollgrensa bør heves, vis den har stått stille så lenge, ting er jo blitt MYE dyrere!
Staten vet du, bare gi opp <_<

Sykt, tollgrensa har stått på 200 siden 1974 eller noe (var noe på 70-tallet hvertfall), og da var de 200 kronene verdt mer enn de er i dag, med andre ord skulle tollgrensa blitt satt opp for å i det hele tatt få det hele rettferdig..

Men neeeida, vi skal pøses på med haug av avgifter..!
For 200 kan man nesten ikke kjøpe noe! Én DVD, billige spill, noe klær og litt andre småting :blink:
 
#28
Opprinnelig skrevet av Jani@21.03.2004, 22.41
Ok, min skjebne avhenger av dere, folkens :p

Har moddet Xbox, og må være klar når Halo 2 kommer.. har tenkt å bestille det fra dvdboxoffice.com, men jeg har hørt en del om har hatt problemer når de har forhåndsbestilt spill der.. At de ikke blir sendt ut før langt etter release osv..

Hva er deres erfaringer med forhåndsbestilling på dvdboxoffice.com ?
Det er ikke noe i veien for og bruke DVDboxoffice. Spør du meg er det uten tvil det billigste og beste alternativet for import spill. De har til og med begynnt selge import spill fra japan. Spill blir ofte sendt som nevnt 0-3 dager fra rls datoen om du forhåndsbestiller. Mye av grunnen til det er at Canada innimellom har release dato en dag etter USA.

Hvis du bestiller spill som allerede har kommet kan du risikere vente en hel månde fra du bestiller til spillet blir sendt.

Jeg har handlet aktivt på DVDboxoffice i 2 år ca... og har kanskje over 100 bestillinger der, DVD filmer, Spill til alle konsoller, minnekort og kontroller. Og har vel aldri hatt noe nevne verdige problemer. Da jeg mottok Metal Gear Solid i posten her om dagen fikk jeg til og med et extra minnekort i pakka, siden jeg har handlet så mye der B)
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#29
Jeg importerer så å si alt av spill nå. Prisene i Norge er helt jævlige, en annen sak er at det kommer mye før i USA. Bestiller spillene mine på dvdboxoffice.com
Sånn som jeg ser det, så er det det eneste alternativet. PAL duger ikke. :)
 
#30
Opprinnelig skrevet av Lauritz@22.03.2004, 12.59
Ville bare legge til at heving av tollgrensa ble stemt imot i stortinget. Så grensa blir værende på 200,- og ikke hevet til 1000,-.
Hvorfor kan det ikke bli en folkeavstemning? Det burde vært flere folkeavstemninger.

Og hvis ikke den ble hevet til 1000, hvorfor ikke til 500?

Stortinget er så forbanna mugga!
 
#31
Opprinnelig skrevet av Lauritz@22.03.2004, 11.59
Ville bare legge til at heving av tollgrensa ble stemt imot i stortinget. Så grensa blir værende på 200,- og ikke hevet til 1000,-.
...men dette skulle kun gjelde for kunder som ikke ville la seg registrere, såvidt jeg har forstått.

Update: Jeg tok feil. Det blir ikke momsfritt mellom 200 og 1000, det blir 70 spenn i avgift PLUSS moms. Ligg unna.
 
#32
Jeg vil anbefale alle å få en PayPal account og begynne å bruke eBay. Man kan få spillperler til spottpriser. Og hvis prisen skulle overstige tollgrensen kan man alltid spørre selgeren om han/henne kan sette ned prisen. Jeg har handlet en god del på eBay og det har aldri skjedd at noen selger har nektet å gjøre dette. Så jeg har aldri betalt toll ved å kjøpe ting på eBay. har kjøpt 2 gamecuber og en playstation.
:king:
 
#33
Bare for å meddele til allmenheten:

LikSang har åpnet for forhåndsbestilling av både Nintendo DS og Sony PSP. Så om du vil sikre deg en ved lansering i Japan så gjelder det å være tidlig ute.

Ukens tilbud hos Play-Asia er The Legend of Zelda: Four Swords+ til Gamecube til $38.90 (ca 265 norske kroner!). Jeg var litt treig med å si fra om dette, tilbudet varer bare i underkant av 2 døgn til før neste tilbud kommer.

MoFo2
 
#34
Har LikSang satt en pris på Nintendo DS eller PSP? Er vel en stund til de blir lansert?
 
#35
De har bare lagt opp til at du skriver deg på en liste slik at du kan sikre deg et kjøp når/om det blir aktuelt. Du betaler ingenting etter det jeg har forstått.

MoFo2
 
#36
Tilbud på Play-Asia:

Virtua Figher 4 Evolution
Soul Calibur 2

Begge til PlayStation2

Begge Asia NTSC (samme som Japan)

$12.90 pr stk

MoFo2
 
#38
Dere får klage hvis jeg reklamerer for mye for Play-Asia, de har i alle fall allerede fått inn Pikmin 2 (den japanske versjonen) til Gamecube. Det kommer til å dra cirka 420 kr + frakt ut av kontoen din om du vil leke litt med "blomsterdyrene".

Det fikk forresten 36 av 40 i score hos Famitsu (9/9/9/9)

MoFo2
 
#39
Synes det begynner å bli litt slapt her. Ingen andre som importerer? Vil gjerne høre noen erfaringer dere har med spill, med butikker, hvilke spill dere sikler etter og hvorfor.

Jeg må si jeg ser frem til Viewtiful Joe 2. Ut i fra bildene ser det vel likt ut forgjengeren men forhåpentligvis klarer Team Viewtiful å skvise ut noen overraskelser. Vurderer om jeg skal ha Viewtiful Joe til PS2 også, men da er spørsmålet om det at Dante fra Devil May Cry er med, tilfører spillet noe mer som gjør det til en "må-ha"-faktor.

Uansett har jeg i tillegg forhåndsbestilt Silent Hill 4 og Killer 7. De japanske versjonene av de tidligere Silent Hill-spilla har vært på engelsk så jeg anser språkbarrieren som ikke-eksisterende. Killer 7 tror jeg blir en klassiker i seg selv, kanskje litt hypa på grunn av grafikken men jeg er nok solgt. Får håpe Capcom er litt anglofile der også.

Tror E3 vil bringe mange flere spill på preorder-lista mi, kan allerede se kontoen min vri seg i smerte...

MoFo2
 
#40
Jeg er spent på hvordan Okami, eller Wolf som det ble kalt på TotalVideoGames, kommer til å bli. Det så hvertfall veldig interessant ut. Men jeg importerer aldri japanske titler, det blir for det meste amerikansk for meg.