Import

Opprinnelig skrevet av MoFo2@16.02.2005, 16.46
Tror ikke det. Jeg fikk en pakke en gang fra Amazon som inneholdt vel 3 bøker og en DVD. Tror faktisk selve DVDen kostet over 200,-, men jeg slapp toll.

MoFo2
178475​

gammelt triks jeg lærte når jeg var i militæret (vent ett øyeblikk jeg har ikke vært der eller er tjenestedyktig) bestill DVD til over 200kr fra amazon og to brukte bøker til ja la oss si 50/60 pence. Virker nesten alltid

Er det noen som har bestilt noe over 200,- fra play.com?
Vurderer å bestille Resident Evil 4 og Conker Live & Reloaded derfra. Sparer vel et par hundre hvis jeg slipper toll...

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Men ikke fra DVDBoxOffice.com, så bruk penga du sparer på en chip/&mod/freeloader og kjøp til du skjemmes. Resident Evil 4 er brilliant!

Er det noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar fra man bestiller til det blir sendt fra DVDBoxoffice?

Opprinnelig skrevet av EvilPinky@03.03.2005, 18.53
Er det noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar fra man bestiller til det blir sendt fra DVDBoxoffice?
184673​
Kan variere veldig. Hvis det er forhåndsbestillinger, blir pakken ofte sendt dagen etter lanseringen, eventuelt opp til 2-3 dager etter lansering. Hvis ikke kan det ta alt fra én dag, til flere måneder ... Dette varierer nok i forhold til hvor gammelt spillet er, og om det er et populært spill de tar inn mange av.

Denne ukens spesial hos Play-Asia er Kengo 3 til JP-NTSC PS2 for $14.90 - 93 norske kroner!

Kengo 3 is a Japanese sword action jidai geki game, developed by Genki. Features include six different weapons and a a changing day/night system that divides each day into morning, noon, evening, and night, complete with different events for each time period.

You can select from more than 30 famous historical samurai, and a large variety of missions, such as assassination, rescue, guarding, searching for targets and prison breakthroughs. A new time change element is added to the game, perform a task in different time may have varied effects. There are also a lot of special events at different time and places.

De har også soundtracket til hele Resident Evil-serien fordelt på 6 CDer i en fin boks her- $77.90 - ca 495kr.

MoFo2

Nå er Meteos og Pac-Pix, begge til Nintendo DS, ute i Japan. Meteos fikk solide 38 av 40 mulige poeng i den japanske spill-"bibelen" Famitsu. Begge er til salgs for $48.90 (cirka 300kr) hos Play-Asia.

Meteos

A planet called Meteos has started to explode. Fragments of the planet become an endless stream of meteors, putting your planet in peril. There's only one means of saving the planet. Send the falling meteors back into space with the power of the Nintendo DS -- use the touch pen to move blocks around the play field, as lining up three or more of the same color blocks either horizontally or vertically will group the blocks together into a clump and go flying back into space to help stop the onslaught of debris. Meteos is produced by Tetsuya Mizuguchi of Space Channel 5 fame, and is designed by Masahiro Sakurai of Nintendo's HAL Laboratories.

If you liked Lumines on PSP™, then you will surely love Bandai's Nintendo DS™ music puzzle game Meteos.

Pac-Pix

Pac Pix puts an innovative twist on the classic arcade formula using the Nintendo DS™' touch-screen technology. Players are challenged to draw 'paths' for Pac-Man to navigate in order to successfully gobble ghosts within the alloted time.

Draw Pac-Man to eat up the Ghosts on the screen. Pac-Man moves in whatever direction he is facing, but players can use the stylus and touch screen to change his direction. Draw a wall in front of Pac-Man and he will turn 90 degrees.

Trailer til Pac-Pix her og reklame.

MoFo2

Donkey Konga 3 er ute nå - 50 nye sanger å "bongoe" seg gjennom!

Join Donkey Kong and Diddy Kong as they drum and clap their way through hits old and new on a musical adventure that's more fun than a post-Grammys party featuring prehensile tales and lots of bananas.

You could put a lampshade on your head. Or you can party the cool new way: beating out tunes with Donkey Konga and the Konga Drum Controller.

Play along on the bongos as you follow the scrolling notes. With each beat or clap, your sense of rhythm will be rated Bad, OK or Great. Pretty easy at the Monkey level, but just try to evolve into a Chimp player and you'll see how challenging this bongo racket can be. Gorilla level is even tougher. Donkey Konga really rocks when two, three or four party animals join the mano-a-mano action.

MoFo2

Play-Asia har nå fått inn 6 PSP-spill, US-versjoner: Gretzky NHL, Need For Speed Underground Rivals, Spider-Man 2, Tony Hawk's Underground 2 Remix, Wipeout Pure og World Tour Soccer.

Winning Eleven 8 Liveware Evolution til PS2 er også ute:

• Supports online gaming (available on Japanese server only).
• Includes updated team roster from the current 04/05 season, including updated jerseys and player formations.
• Features new stadiums.
• Features new improved motions and animations of the players.
• Includes new KONAMI cup game modes.
• Features chat message function during online gaming.
• Supports 6 commentary languages: Japanese, English, French, German, Italian, Spanish

MoFo2

Om du vil kjøpe DS så kan du nå velge i 2 ekstra farger - fra og med i dag finnes DS i den vanlige platinum-fargen samt svart og hvit.

Pris er $189 (ca 1170,-) hos Play-Asia.

MoFo2

Okay, nå klarer jeg ikke holde meg lengre ... Jeg KLØR I FINGRA etter en PSP:

Men!

Den AC Adapteren som følger med ... Den er 100-240V, right? Hva trengs for å bruke den i Norge? Er det bare å bruke en sånn kloss som gjør at jeg kan plugge den inn i en norsk kontakt-inngang? Skal nok ha meg en amerikansk versjon ... Er det noe forskjell mellom den og den japanske?

Vurderer å bestille fra Play-Asia, men ... Hvor stor er sjansen for at man får toll?

Og HVIS det skulle være noe galt med maskinen (tekniske feil eller lignende). Hvordan håndterer Play-Asia dette?

Ja, det er bare en kloss/plugg du trenger for å kunne stikke den inn i en norsk kontakt-inngang.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Og sjansen for at det blir toll og tull er ganske stor når man kjøper konsoller. Jeg fikk det da jeg bestilte en NTSC GC derfra, i hvert fall. Den er riktignok noe større enn en PSP ... Men spill fra Play-Asia pleier å gli gjennom tollen uten problemer, har jeg hørt. :)

Bestilte nettopp Twisted Metal: Head-On (PSP) fra DVDBoxOffice ... Valgte DVDBoxOffice fordi jeg da vet at jeg slipper toll uansett, og fordi det er noe billigere (vet ikke engang om de har spillet på Play-Asia).

Men er det kun den japanske versjonen av PSP de har på Play-Asia nå?

Har forresten bestilt Touch! Kirby ... (DS) på Play-Asia, og det ble sendt på lanseringsdatoen, så det er jeg fornøyd med. Første bestilling fra Play-Asia! Håper jeg slipper toll da!

Uansett er jeg veldig skeptisk til å bestille konsoller fra utlandet ... Gjorde det med en amerikansk GameCube, og da jeg fikk den, var det noe kødd med strøm-omformeren, så jeg måtte vente rundt 2 uker på en ny en derfra (det var fra GoblinDirect da). Fikk jo det gratis, men det er alltid kjipt om noe er galt med varen man kjøper når den kjøpes fra utlandet. Heldigvis har GameCuben oppført seg pent hele tiden, så jeg var heldig der.

Men om noe skulle være i veien med PSP, er det jævlig kjipt å måtte sende tilbake og styre med det. Jeg har sendt en mail til TBCgames for å se hva de skal ha for den ...
Men jeg vil helst ikke strekke meg over 2500 NOK! :flau:

Det er kun den japanske på Play-Asia, ja.

Den japanske og den amerikanske er så vidt meg bekjent helt like, annet enn du får med en demo/multimedia-disc (den kommer kanskje med den japanske også?) og Spider-man 2 på UMD sammen med den amerikanske. Er sikkert noen andre språkinnstillinger, men engelsk er jo på den japanske, så det spiller vel ingen rolle.

Og at den japanske kan ta europeiske UMD-filmer (teoretisk sett), noe den amerikanske ikke kan. Om UMD-filmer er av interesse for deg.

MoFo2

Jeg går nok for en amerikansk PSP. Kommer nok ikke til å kjøpe noe særlig annet enn amerikanske spill uansett, og skulle jeg plukke med meg et par UMD-filmer, er det ikke noe i veien for å velge amerikanske versjoner.

Noen som har erfaring med VG+ (www.videogamesplus.ca)? De selger Sony PSP Value Pack for CAD $349.99, riktignok med Gretzky NHL (som jeg ikke her noen som helst interesse for). Men prisen er omtrent den samme på DVDBoxOffice, og da uten Gretzky NHL (begge pakkene inneholder Spider-Man 2 på UMD-film, med mindre det er solgt 1 million PSP-er i Nord-Amerika nå da). Er VG+ raske med levering etc?

Eventuelle andre steder som har amerikansk PSP?

Venter som sagt på svar fra TBCgames angående pris for Sony PSP Value Pack der (om de kan skaffe), så hvis prisen der ikke er så langt unna 2500 NOK, så går jeg vel for å kjøpe den der.

Noen erfaringer med VG+? Virker litt ... amatørmessig hvis man vurderer utfra designet, men det har vel ingenting å si for servicen.

Og noen som vet om det er mulig å se lagerstatus hos DVDBoxoffice? Skulle liksom gjerne likt å visst om PSP-en var inne, eller om jeg evt. må vente tre måneder. :p