Import

Ser at play-asia har sommersalg, og det er mange godsaker til redusert pris.

Hvordan er det å handle derifra? Tar det lang tid, merker de pakkene som gift , er det porto der eller gratis porto som play.com?

Opprinnelig skrevet av bj0nniz@14.06.2005, 15.56
Hvordan er det å handle derifra?
Det går greit med VISA, Mastercard eller PayPal i alle fall.

Tar det lang tid
Ca 1 uke med vanlig luftpost for et spill. I noen tilfeller lenger, andre kortere.

merker de pakkene som gift
Nei, men de merker pakkene ned automatisk på spill. Har bare fått toll på et spill derfra og det var Donkey Konga rett før jul 2003. Da skal det sies at DK kom i en ganske stor eske siden det fulgte med bongo-trommer. De merker ikke ned verdien på konsoller om du ikke spør.

er det porto der eller gratis porto som play.com?
Ikke gratis frakt, men ca $3 (20kr) for et spill med luftpost rundt halve jordkloden er vel ikke så gale. Om du vil ha varen raskere koster det selvfølgelig mer.

MoFo2

Takker for bra svar, det der virket jo veldig bra. Kommer nok til å handle litt :)

Btw, har de samme ordninga som play.com at de sender varene i enkeltforsendinger?

Nei, det gjør dem ikke. Varene blir sendt i én pakke akkurat slik handlekurven din ser ut. Unntaket blir hvis noen av varene du kjøper ikke finnes på lageret, da sender de det ofte hver for seg, slik at du får varen som de har på lageret med en gang.

Dessuten så kan det nevnes at prisene er så å si helt proporsjonale med vekten, så det blir egentlig ikke noe særlig dyrere i frakt å bestille to spill i ett, som to spill hver for seg.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Har lenge hatt lyst på Donkey Konga og nå som det har kommet en oppfølger kunne jeg kanskje skaffet meg det også i samme selngen... Men det jeg lurer på er om disse er importvennlige og om det er store forskjeller på spillelistene? Mulig det er forskjell på låtutvalget på JP-utgaven US-utgaven. Har noen av dere peiling på dette?

Importvennlige? Tja.. det meste er på japansk, men å spille gjennom sangene skal vel gå greit. Fins sikkert en guide på gamefaqs uten at jeg skal si det sikkert.

Angående spillelister JP vs US vs EU så er det noen få sanger som går igjen, men eller er det helt forskjellige. De japanske versjonene inneholder en del japansk musikk om du liker det. US og EU-versjonene har mer vestlig "kjent" musikk. Ligger en anmeldelse jeg skrev av det japanske Donkey Konga (1) en eller annen plass på forsiden (håper jeg).

MoFo2

«Coupon Code» fra Play-Asia gis bort. Har 4 stykker nå, og tviler på at jeg kommer til å handle for $200+ på Play-Asia (nei, man kan visst ikke bruke alle på én vare til $50+) innen 7. august (da går den ut).

Så skal du handle noe som koster $50 eller mer fra Play-Asia innen 7. august, kan du sende meg en PM, så sender jeg deg koden - da får du $5 i rabatt.

Kan vel gi bort et par stykker (i hvert fall én).

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@25.06.2005, 04.00
«Coupon Code» fra Play-Asia gis bort. Har 4 stykker nå, og tviler på at jeg kommer til å handle for $200+ på Play-Asia (nei, man kan visst ikke bruke alle på én vare til $50+) innen 7. august (da går den ut).

Så skal du handle noe som koster $50 eller mer fra Play-Asia innen 7. august, kan du sende meg en PM, så sender jeg deg koden - da får du $5 i rabatt.

Kan vel gi bort et par stykker (i hvert fall én).
236078​
http://www.spillegal.no/forum/index.php?showtopic=7920

MoFo2

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
OK! Her er saken: Jeg og herr Alucard skal kjøpe oss 2 stk. Gamecube kontroller! Problemet er at disse koster 349 kr. i norske butikker så vi tenkte det ville bli mye billigere å importere. Vi har besøkt sider som Play-Asia, DVDboxoffice og Lik-Sang. Problemet er frakt... Play-Asia skal ha 10$ i frakt per kontroll og lik-Sang 17$ samlet, DVDboxoffice tror jg sender gratis men er også det dyreste alternativet i utgangspunktet med ca. 200 kr. pr kontroll. Noen av dere import-pionerer som kan komme med forslag til et enda billigere alternativ.

JA, vi er fattige :D

Man har jo også play.com. De skal ha litt over 210 kroner for en offisiellkontroll. Så den er litt skummel med tanke på toll, men du kan jo gå ned på ditt lokale tollkontor og klage hvis du skulle få toll, siden play.com beregner portoen inkludert i verdien av varen, noe som egentlig er feil ifølge norske tollregler. Jeg har i hvert fall fått penger igjen på den måten før. Ellers så har du jo Joytech sin for rundt 120 kroner.

Sancti

Terrorkatt
Jeg bestilte en platinumkontroll fra dvdboxoffice, og betalte vel 189,- for den...
Nå er det riktig nok to måneder siden, da... så kursen er kanskje litt høyere nå?

Edit: Sorry, ser at de ikke har sånne lenger... :flau:

Opprinnelig skrevet av Grønn Zebra@04.07.2005, 22.31
OK! Her er saken: Jeg og herr Alucard skal kjøpe oss 2 stk. Gamecube kontroller! Problemet er at disse koster 349 kr. i norske butikker så vi tenkte det ville bli mye billigere å importere. Vi har besøkt sider som Play-Asia, DVDboxoffice og Lik-Sang. Problemet er frakt... Play-Asia skal ha 10$ i frakt per kontroll og lik-Sang 17$ samlet, DVDboxoffice tror jg sender gratis men er også det dyreste alternativet i utgangspunktet med ca. 200 kr. pr kontroll. Noen av dere import-pionerer som kan komme med forslag til et enda billigere alternativ.

JA, vi er fattige :D
239086​
Send en mail til play-asia og de kan kanskje sette prisen ned. Mener at Mofo2 har sagt at de kan sette ned helt til 50%, men det var vel kanskje kun til spill :ehm...:

De priser det uansett ned 60%, så det skal nok gå helt fint. Du kan altså med andre ord bestille for litt i underkant av $80. Uansett, så sparer du egentlig ingenting på å ta alt i én bestilling, siden portoprisen faktisk er proporsjonal med vekten.

De priser det ned uansett for 60%. Altså, det spiller ingen rolle om du sender e-post eller ei. Men hvis vi skal være ekstremt pirkete så priser de det mindre/ikke ned når man bestiller for en lavere sum, men det sier jo egentlig seg selv at det ikke er vits i å prise det ned da. Enkelt og greit så er det bare til å bestille for under $80 for å slippe toll.