InFamous [PS3]

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Ja faen, oppdaget nettopp dette sandbox-superhero spillet av Sucker Punch, de samme folka som hadde Sly på PS2. Fant heller ingen thread om det, så jeg tok initiativ.

Du spiller en vanlig kis som ender opp i midten av en eksplosjon i storbyen Empire City. Du dør selvsagt ikke, men du får superkrefter i form av elektrisitet. Byen har også gått til helvete, så du får masse valg som tar for seg om du vil hjelpe med å bygge byen opp igjen, eller gjøre alt verre. Ikke at noen faktisk kommer til å være snille, men fint av vi får valget.

ZAPDOS!


Jeg synes dette ser veldig pent ut, ikke minst gøy. Superhelter er det alltid morsomt å være. Uheldigvis blir de fleste superheltspill utgitt samtidig med filmene deres... resten av den historien kan dere.
Dette er forresten det PS3-eiere får istedet for Prototype, et annet sandbox-superhelt spill som kommer på PC og Sex-Box 360. Og PS3. Hehe.
Det kommer 29.mai i Europa.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#2
Jeg vet ikke helt, da jeg så på en trailer fikk jeg litt flashback til State of Emergency. Kisen løper rundt og vræker byen og dreper sivile og forholdsvis uskyldige fotsoldater tilsynelatende noen annen grunn enn "fordi jeg kan" (Også rettferdiggjøres det med en tynn konspirasjonshistorie). Jeg følte ihvertfall ikke særlig sympati for han basert på førsteinntrykket, og jeg gidder egentlig ikke spille som noen jeg ikke liker. :hmm:
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Det også rent bortsett fra at hovedpersonen er litt annerledes så er dette identisk med Prototype. :p
 

oma

Village Drunk
#4
xD derfor jeg ikke fikk historien til å stemme: Jeg blandet det med Prototype
 
#5
Såvidt jeg har fått med meg kommer det til å komme ut samtidig med prototype og bionic commando. BC komme til å rævkjøre begge spillene, lik SirkusMartin kjører Nicholas.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#7
Får vente til demoen og se egentlig. Mange spill av samme sort som kommer i sommer: InFamous, Bionic Commando, Prototype (ikke PS3 da), så man må holde seg informert. Og hvis ingen blir noen hits, ser Red Faction: Guerilla konge ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Testa du tilfeldigvis demoen av Rød Fraksjon: Gorilla? Hvis du gjør det skal jeg love deg at det ikke ser spesielt konge ut. <_<
 
#9
Det var da ganske bra faktisk. Vet ikke hva slags forventninger du hadde? Ser nå ut som et hvilket som helst annet vellykket spill i sjangeren. Grafikken var helt grei, og geo-mod fungerte ganske så bra. Kontrollene var også så god som den kunne bli i et slikt spill, både til fots og med kjøretøy.

Hva ventet du deg egentlig?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Et spill jeg ikke har spilt tre hundre ganger før.
 
#11
Teknologien var kul nok, men overrunket. Alt blir kjedelig hvis man får for mye av det og med tanke på at verdenen datt om som et dårlig bygd korthus rundt deg så ble det bare teit. Følelsen av uoppnådd potensiale var der umiddelbart og da hjelper det ikke at resten av spillet også var så generisk som en får det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Har du kjøpt aksjer i Volition, eller? Kanskje du burde be dem om å lage noe litt mindre generisk på neste aksjonærmøte.
 
#14
Må si meg enig.

Jeg digger RF og likte RF2 men etter att jeg testa demoen av det nye ble jeg veldig skuffa, Greit nok att alt kan sprenge, men det hjelper lite når det kjennes ut som jeg spiller noe nameless ps2 trepes med bloom og 720P.
 
#15
Etter å ha prøvd RF demoen satt jeg med flere inntrykk. Positive og negative.
Det som var positivt var fysikken selvsagt ved eksplosjoner og hammerbruk. Ellers var også kontrollen var rimelig grei, lite å utsette på her bortsett fra litt knot med cover systemet, men det er nok en vanesak. I og med kontrollene fungerer bra er jeg mer åpen for at dette kan faktisk bli litt artig over Xbox Live. Og jeg har sett litt multiplayer videoer av betaen, det ser unektelig artig ut (Jetpack + granat drops = win)

Det som var skuffende derimot var at fjell osv ikke kan ødelegges. Du kan med andre ord senke enorme bygninger som bare det. Men møter du på en stein, da har du og eksplosivene dine møtt veggen.
Idiotisk, ett steg fram og to tilbake her.

Ellers var landskapet temmelig kjedelig på Mars (ihvertfall i demoen). Men det var som forventet på den røde planeten Mars. Forhåpentligvis blir det servert mer variasjon i fullversjonen. Personlig skulle jeg ønske spillet ble laget som et FPS slik som de to forrige. Men men..
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#16
For something entirely different: I inFamous (ikke Red Faction, som denne threaden tydeligvis er blitt om) blir det heldigvis ikke total overkill. Cole kan ikke generere elektrisitet, bare manipulere. Byen er jo ganske herpa etter ekslosjonen, så man må lete etter elektrisiteten man vil bruke. Eller noe sånt.
 
#17
Har du kjøpt aksjer i Volition, eller? Kanskje du burde be dem om å lage noe litt mindre generisk på neste aksjonærmøte.

Jeg skal legge det frem, så får vi se hva de gjør.

Seriøst, jeg så bare ikke helt hvorfor jeg ikke skulle velge dette over noe annet i sjangeren. Det blir vel hipp som happ hvilke jeg velger - men så spille jeg ikke alt som kommer heller da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Ikke sant, det blir hipp som happ. Når spillet er omtrent alene om å tilby en grunnmekanikk som lar deg rasere det meste som finnes burde det ikke ha vært slik.
 
#19
Rart at det første som slo meg inn når jeg så dette spillet, var: Vent litt... Er ikke det de samme som laget Sly?" Så jeg trodde egentlig dette ville bli et Sly 4 spill eller noe lignende når jeg så traileren :ler:

Jaja, håper det blir bra....
 
#20
Hvor står det at Prototype ikke kommer til PS3 siden etter hva jeg har forstått kommer også dette(prototype) til PS3.