Infotråd: Spillegaltreff

Har du tenkt deg på treffet?

  • Ja!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Kanskje ...

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    1

Endre

Ødela forumet
#1
Spørsmål og svar</span>

1. Hvem kommer? Og er det aldersgrense for å delta?
Gamere fra rundt i Norge kommer – alt fra Bergen til Trondheim. Noen av disse er også proffe gamere. Det er ingen aldersgrense, så alle som føler for å komme, er velkomne.

2. Hva om jeg blir sulten og/eller tørst, eller må på toalettet?
Lokalet har toalett, og det blir muligens servering av drikke. Brus vil da koste 10,- kr og øl (for de over 18 år) 25,-. Dette er noe vi nå ser nærmere på. Det er nulltoleranse for andre rusmidler på spilltreffet! Det er en trivelig kebabsjappe like utenfor som selger fast-food til hyggelige priser. Sent på natten har sjappa et lite prishopp, men de fleste har vel handlet burgere etc. innen da. Om røykesuget blir for stort, kan man gå utenfor lokalet og røyke.

3. Hva med lokalet? Når begynner det, og når slutter det?
Lokalet er todelt. Vi regner med å begynne kl. 18.00 og spiller til siste mann har forlatt lokalet. Fordelen med dette lokalet er at vi kan holde på så lenge vi vil. Med andre ord blir det spilling frem til morgenen.

Om du kommer langveisfra, er det mulighet for å overnatte i lokalet, og noen av oss kommer til å være der hele natten for å passe på. Lurer du på hvordan lokalet ser ut innvendig, eller hvordan det var før? <a href=\'http://www.spillegal.no/bilder/gp/\' target=\'_blank\'>Her</a> er noen bilder fra da Tekkenclub/NTSF arrangerte det.

4. Hvor mye vil dette koste?
Vi vil ikke tjene noe på dette og vil holde det billigst mulig, men for å unngå at vi går i tap har vi satt inngangsprisen til 60,- kr.

5. Hvilke spill vil spilles på treffet?
Dere spiller hva dere vil – ikke hva vi vil. Men basert på de gamle spilltreffene vet vi om noen spill som garantert vil bli populære (Halo 2, VF4: Evo, Tekken Tag Tournament +++). Men ta for all del med andre multiplayer-spill. Viser det seg at folk spiller det, får det bli. Vi satser på å få mest mulig variasjon og arbeider med å få mest mulig utstyr. Vi vil at flest mulig folk skal bli fornøyde. Det blir dessuten kanskje mulighet for å teste ut spill som enda ikke har kommet på det europeiske markedet (PAL), men dette er ennå ikke sikkert.

Crewet jobber med å få skaffet flest mulig projektorer og høyttalere, og vi kan iallfall ordne fem projektorer. Samtidig jobber vi hardt med å skaffe flere. Det blir også noen TV-er der, slik at flest mulig spill kan være på samtidig. Ettersom det vil bli en del dyrt utstyr der, forventer vi at folk viser hensyn og behandler ting pent. <span style=\'color:red\'>All slåssing, granatkasting og krasjing skal foregå virtuelt.


7. Blir det turneringer?
I og med at det er vanskelig å vite hva folk vil ha turneringer i, vurderer vi å ta det internt på treffet, men en Halo 2-turnering burde vi klare. Det kan også bli noen premier for de verdige vinnerne. Mer informasjon om dette kommer. Dere kan også utfordre hverandre i forumet for så møtes på treffet for å måle styrke der.

8. Hvor mange kommer?
Det er vanskelig å si, men på de gamle spilltreffene kom det mellom tretti og seksti stk. Lokalet er ikke av største slag, men vi håper at flest mulig tar turen innom.

9. Hvor er det? Finner jeg frem?
Stedet ligger ganske sentralt – bare noen minutter fra togstasjonen.
Beskrivelse med bilder.

10. Jeg lurer på mer, hvem spør jeg?
Ta kontakt med en av oss som har vært der før, kontaktpersonene er uthevet under.

Dette er crewet:
Duke
ILiuz
EagleJin/ØgleJon/Hyulvinji
NiloPilo
Red Hawk
SortUlv
Chaz
Jani
Paul Phoenix
Baronen
Buku

Føler du at du har noe å bidra med? Med utstyr eller hva som helst? Ikke nøl med å ta kontakt! All hjelp mottas med takk.

Det er ikke nødvendig å si i fra om at man tar turen, men her er i alle fall en liste.

Kommer
Duke
Chaz
eivind2k
ILiuz
Shadar
Baronen
Jani
Buku
Laffen
Baronen (+ venner)
Gateway666
Sancti
fuzerman
Cybermjau
Talibanan
Yetipants
Nobu
SortUlv
Red Hawk
Eaglejin
Paul Phoenix
Chief Gutti
haz
Haggar
MusaTim
Crizpy
NukleuZ
Spawn

Kanskje
Hakara
Ebriosus
Shigsyfreak
Plan_9
Thamashii
JINsama
NiloPilo
Netrom
Raider
Madsy
Neocon
TurboAlex
Laffen
 

EagleJin

Bear Necessity
#2
AaahhhH!!! Dette er godt nytt! Masser av "indeep" fighting-spill gjør det også enda bedre :D

*Holde av dato*

Noen spørsmål:
- Hvor mange skjermer/prosj. har tenker dere å få satt opp?
- Vil Tekken eller VF stå på gjennom hele på egen skjerm? (hehe)
- Vil det kjøres turnering i flere spill enn Halo 2?

Jeg har nok mulighet til å bidra med prosjektor, ps2 og pads om det trengs. Kommer litt an på hvilket format som skal spilles, men..
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#3
Betingelsen for at jeg i det hele tatt skal dra den feite kebabræva mi opp til Lillestrøm er turnering i Pro Evo 4. Ellers kunne jeg godt tenke meg litt færre fightespill. :)

DDR hadde jo også vært grisefett.
 
#4
Dette er nicey stuff. Regner med at jeg kommer :)

Fighte-spillene må være der. TTT og VF4 hvertfall, men T4 kan være kult det og. Tidligere hvertfall er det fightespillene som har slått mest an på slike saker.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
Jeg er nesten helt sikkert med, selv om jeg må innrømme at det eneste som virkelig frister er Halo 2... Og andre SG-medlemmer, såklart. :kos:
 
#6
Dere må jo seff ha Pro evolution 4 konkurranse da. Det er jo så mange her som sier de er så gode. (meg inkludert)
 
#7
Jeg skal hvertfall stille opp!

Hadde det vært noen mulighet for Street Fighter også? Kanskje SF 3: 3rd Strike?
 
#9
Så det er bare å ta med de konsollene/spillene man vil ha med? Noen som kan ordne en Nintendo 64 og Goldeneye?
 

Endre

Ødela forumet
#10
Duke og jeg hadde i alle fall lyst til det, men jeg tror vi trenger en TV til det, og ikke bruke en projektor på det (ser sikkert dritt ut uansett :D).
 

Dukie

nice girl
#11
Alså, det kommer til å bli meget variert hva som kommer til å bli spilt der.

Alt fra DDR til PES. Vi satser på å få det variert, har du et ønske om å måle krefter i ditt yndlingspill? Ta det med og vi setter det på, om folk spiller det da får det bli lenger. Dere skal spille hva dere vil, ikke hva vi vil. Iliuz skrev bare noen eksempler, som vi vet blir populære der.

Edit: Ja, jeg personlig vil måle krefter i Goldeneye, det samme gjelder JINsama. Skal knuse han! :D Vi skal prøve å få med noen tv'er også til sånt.
 

Endre

Ødela forumet
#12
... vi garanterer bare at det blir Halo 2, VF4: Evolution og TTT/T4, ettersom det er så mange faste som pleier å spille det på disse spilltreffene.
 

Dukie

nice girl
#13
Potensielt projektorer så tror jeg vi kan stable alt fra fem til åtte, noe som er imponerende synes nå jeg. Hovedproblemet slik som jeg ser det er frakt. Derfor søker vi folk som er villige til å f.eks kjøre osv.

I tillegg så blir det vel noen tv'er der slik at mest mulig blir fornøyde, vi arbeider også med å få til noen premier. Prøver å kanskje få til to turneringer. Men sånt kommer vi tilbake til.

Dette er også en unik mulighet til å bli kjent og diskutere spill og alt annet med andre spillegalmedlemmer.
 
#16
Veldig interessant. Det hadde nok passet meg bedre om dette hadde blitt hold i en ferie (siden jeg bor litt langt unna), men tviler ikke på at jeg kommer, kanskje med en kamerat eller to. Jeg kan forresten dra med meg en Nintendo 64 og Goldeneye om det skulle være nødvendig. Men da tror jeg noen andre bør ta med seg kontroller, siden mine to er ganske slitt. Men det er ikke sikkert at jeg kan komme heller da. Får se litt. :)
 

Dukie

nice girl
#17
Vi satser på å holde det på en Lørdag, slik at det passer for folk som må dra langt. Om folk trenger det, så kan man overnatte på lokalet til imorgen. Fordi mange av oss skal være der hele natten, passe på utstyr ++
Så det blir en del kaffedrikking den kvelden. Og takker for all tilbud om låning av utstyr

Men jeg utfordrer alle i Goldeneye og jeg har til og med eget Team i Winning Eleven/ Pro Evolution til de som tør å utfordre oss.

Winning Eleven
Raider
Netrom
Chief Gutti
JINsama
Duke

Jeg kan garantere dere at særlig Raider og Netrom er supergode! Må egentlig spørre dem om de vil komme også når jeg tenker meg om, men det er ikke noe problem.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#18
Da bør det faenmeg være nok av toaletter der. :forelsket:
Jeg kommer antagelig til å overnatte hvis jeg kommer.

Øøh... Forslag til spill: Mashed? Jeg kan ta med Xbox-versjonen...

EDIT: Navnelapper er et must! Jeg vil ha en gul post-it i panna.
 

Dukie

nice girl
#19
Det er to dasser der, om jeg husker rett. Men maten er god da, en koselig kebabsjappe og drikke tror jeg blir solgt på lokalet.

Mashed? Åssen spill er det?

Navnelapper er på frivlig basis, da de gamle gamepartys var så ble alle kjent med alle i løpet av et eller to treff.