Jeg har 600kr og skal kjøpe et spill!

Status
Stengt for ytterligere svar.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#21
Bestiller du ting fra utlandet, så vil det stoppes i tollen dersom det har en verdi på over 200 kroner. Da legges det på 24% i moms, pluss en tollavgift på 70 kroner (synes å huske noen nevnte den var gått ned, den var på 150 før). Ergo vil det ikke lønne seg å kjøpe dyre spill fra Play.com. Da går man heller for DVDBoxOffice som sender pakka som "gave" eller senker verdien, ifølge en eller annen bruker i Nettbutikk-topicet. I tilleg står kanadisk dollar så dårlig for tida at alt er svinbillig der. 1CAN = ca. 5,1NOK såvidt jeg husker.
 
#22
Metroid prime 2 echoes, pikmin 2 , paper mario 2 og animal crossing kostet kun 10.ooo(er ikke sikker på om det er pund) Betyr det at jeg slepper å betale 200kr hvis jeg kjøper ett spill omgangen( hvis det kostet 100kr)?
Håper det! :sikle:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#23
Hvis det gjelder Play.com så sender de hver ting for seg, så du kan rolig bestille alt på én gang i såfall, men de spillene til 10£ hørtes litt suspekt ut... :confused:

EDIT: du betaler ikke 200kr, det er tollgrensa. Dvs at hvis varen din overgår 200kr, så må du betal 24% av verdien + 70 kroner i tillegg!
 
#24
kjøp ihvertfall paper mario 2 og mp 2, to spill jeg selv er veldig fornøyd med.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#29
Jeg anbefaler virkelig Paper Mario: The Thousand-Year Door. Har sittet låst fast til skjermen i over 20 timer nå og er fortsatt under 30% ferdig! Knall stemning, konge grafikk, god humor og sweet musikk.
Definitivt must hvis du likte forgjengerne (M&L: Superstar Saga, Paper Mario og Mario RPG), men det passer virkelig til alle. Ja, jeg ville tro at selv de som har lite til overs for andre RPG-spill ville kunne sette seg ned og kose seg med denne tittelen... :tommelopp:
 
#31
WOW! Har det kommet så mange tips mens jeg lå og sov!
Takker alle sammen!
Et spørsmål: Trenger man å betale tollgrensa på dvdBoxoffice.com?
 
#34
Opprinnelig skrevet av supermario@30.11.2004, 07.46
WOW! Har det kommet så mange tips mens jeg lå og sov!
Takker alle sammen!
Et spørsmål: Trenger man å betale tollgrensa på dvdBoxoffice.com?
143533​
Hvis du skal slippe toll må du finne sider som sender spillene som gaver. Da trenger du kun å betale den utenlanske mva'en som er langt billigere. +porto om ikke de ordner det også <_< Kjøp de mest populære spillene... de er ofte billig siden de blir tatt in som partivarer, eller hva det nå heter
 
#36
Smelly hippie: Takker, men betalte du tollen? Ikke portoen! :ehm...:
MonkeBoy: Stakkar.... :)
Loppelittletom: Takker, men er ikke sikker hvilket side som gir spillene som gave. :usikker: :confused:
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#39
Nein, kanadierene bruker NTSC... Men det er jo bare å kjøpe Freeloader! ca. 150 kr. tror jeg! Men du sparer på det i lengden!
 
M

Mako

Gjest
#40
Opprinnelig skrevet av Buggz@29.11.2004, 18.35
Bestiller du ting fra utlandet, så vil det stoppes i tollen dersom det har en verdi på over 200 kroner.  Da legges det på 24% i moms, pluss en tollavgift på 70 kroner (synes å huske noen nevnte den var gått ned, den var på 150 før).  Ergo vil det ikke lønne seg å kjøpe dyre spill fra Play.com.  Da går man heller for DVDBoxOffice som sender pakka som "gave" eller senker verdien, ifølge en eller annen bruker i Nettbutikk-topicet.  I tilleg står kanadisk dollar så dårlig for tida at alt er svinbillig der.  1CAN = ca. 5,1NOK såvidt jeg husker.
143147​

Er ikke spilla der NTSC også?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.