[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Lodin

Der Waaaah
#22
Ifølge logikken deres er det heller ikke lov å gi spenn til FTL eller Dead State siden også disse ble annonsert en god stund før sparkstartinga. Ikke egentlig Wasteland 2 heller siden det har vært av og på i produksjon de siste 25 åra. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Lær deg å lese plz.
[...] et prosjekt som ble annonsert for en god stund siden, grunnstøtte og som folka bak nå regner med at fansen skal dra ut i rom sjø for å få en oppdatert utgave av et spill som ikke var så jævlig fett i utgangspunktet.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Balderdash!
Apropos, kisen som mekka Shadowgate og Deja Vu skal pusse opp de gamle Sherlock Holmes FMV spilla sine og gi ut igjen på PC og Mac samt bærbare dingser. Spilte bare en av dem, men det var ganske stilig (fordi FMV er stilig). Ikke bare det, men de vil og mekke et helt nytt et.
Jo også har han rettighetene til Shadowgate, Deja Vu og Uninvited og de er neste prosjekt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#25
Gi meg Shadowgate-remake med svensk tekst til tafsedingser! \o/
 

Terje

mostly harmless
#30
Amatør. Jeg kobla ihvertfall lyden fra Amigaen til en liten stereo og tok opp på kassett. Har alltid likt Hülsbeck, ja. Blir vel å hive meg med på denne og.

Nå må det snart slutte å dukke opp kule prosjekter på Kickstarter, tror jeg driver og kaster altfor mye penger den veien for tiden.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
In before visse folk begynner å bitche igjen om at spillet allerede var annonsert og gnøh = gmøh. Personlig syns jeg det ser mer awesome ut enn Diablo 3 og Path of Exile.
I andre nyheter greide Wasteland 2 å runde 3 mill bare timer før fristen gikk ut. Så sånn er det.
 
#33
Wasteland 2 er 2,9 millioner og det er en halvtime igjen?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#34
WL2 jukser og har ~100k under bordet via paypal som Brian Fargo liker å inkludere i totale potten.
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Oooh, om Shadowrun når 1,5 mill skal de mekke et eget mission som knytter spillet opp mot de til SNES og Genesis. :yoshi:
 
#38
Får backere tilbake pengene sine om prosjektet ikke møter pengemålet?

Evt hva skjer om de får en del penger men ender opp med å ikke lage driten og er RIKE?
 

Lodin

Der Waaaah
#39
Man betaler ikke før et prosjekt når målet sitt. Før det skjer det shit all. Etter det kan de i praksis ta spenna dine og løpe noe som er meget sansynlig med prosjekter som Your World og The Arkh Project. Da blir det tid for søksmål osv.
Regner med at Kickstarterbobla kommer til å briste før eller siden når diverse jævler med nok sølvtunge greier å scamme nok tullinger, men forhåpentligvis kan konseptet overleve så dette kan bli en vanlig finansieringsform. Uansett har jeg bare sponsa prosjekter som er opplagt seriøse.

E: Her er en laa~ng blogg om dette.
 
#40
Dei som gir masse penger til ein eller annen tulling som berre HEHE JEI VIL LAGE SPIL men ikkje har ein dritt å vise til kan ha det så godt.