[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

CyberK

Finner ikke på noe.
#63
Et nytt prosjekt som ser litt spennende ut: Republique.
De beskriver det som en slags stealth survival horror der man skal fortelle en dame hva hun må gjøre for å unnslippe slemminger, uten at du kan styre henne direkte. I stedet ser du henne på overvåkningskameraer og snakker med henne via en mobiltelefon.

I motsetning til mange andre sparkestartere har de kommet ganske langt allerede, og i tillegg er ikke Kickstarter hele finansieringsplanen deres, men bare en del av den der de som bidrar får ekstra stæsj. Jeg synes det virker veldig spennende, men det er er ganske langt fra fullfinansiert unna.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#66
Tuppa i $25
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#68
Et nytt prosjekt som ser litt spennende ut: Republique.
Syv timer og 10 000 $ igjen, de har lovet PC-utgave og stemmeskuespill fra Jennifer Hale og David Hayter. Jeg er helt for denne spillen og har sparket inn penger, og det synes jeg dere bør også! Litt av poenget med kickstarteren er å kunne slå i bordet med resultatet og vise at det er et marked for noe annet enn bare casual-spill på padder og foner, og som spillegale er det vel vår plikt å hjelpe til med det.
 

Lodin

Der Waaaah
#69
Påminnelse om at det er et av de spilla som uansett vil bli laga, men de gikk for Kickstarter for litt ekstra finansiering. Så ja, om de ikke når målet så har det nada å si.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#70
Da går det jo an å heller bruke kronasjene på Diamond Trust of London, et DS-spill som allerede er fiks ferdig men som må ha cashmoneys for å få trykt opp spillkassetter. Hva gameplay angår, så later det til at det er Jakten på den forsvunne diamant bare med mer spionasje og backstabbing.
 

Terje

mostly harmless
#71
En ikke spill-relatert er Amanda Fucking Palmer sitt nye prosjekt. Etter det siste albumet for fire år siden ga hu plateselskapet sitt fingern og gikk indie. Og resultatet er en kickstarter som skal finansiere albuminnspilling, en artbook som inneholder greier fra tredve kunstnere, og turné. Så om man liker sånn alternativ rock/punk opplegg så er dette verd en kikk. Målet på 100.000 er passert seks ganger med tjue dager igjen så finansieringa er ihvertfall i orden.

Også puler'a Neil Gaiman. Og han deltar også i artbooken.
 

Lodin

Der Waaaah
#72
Jo takk, jeg har gnålinga hans på twatter hver natt.
Men ja, Republique runna akkurat 500k så sånn er nok det.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#73
Yay for større kreativ kontroll og ikke uthoring av IPen for å få råd til å lage den!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#75
En dag skal jeg slenge sammen noe i paint omkranset av litt fine ord. Om ikke det drar inn femsifret i løpet av en helg, er det noe galt med verden.
 

Terje

mostly harmless
#76
Om du sitter nå og tenker at om ca halvannet år, da kommer du til å få skikkelig lyst til å se en forskrudd stop-motion animert kortfilm laget av en gammel mester i faget, da kan du jo for eksempel legge igjen 10 dollar på denne her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#77
Alle husker så klart bildet som sirkulerte over hele nettet en gang i fjor, det med ungene på leikeplassen og zombier og sånt:



Vel, gjett hva som skal startes med et spark? Stemmer, Zombie Playground: The Game.


Litt tvilende til at det blir et "Online Battle RPG", men det kan jo bli artig. Og grafikken blir nok uansett sjef.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#79
Ble frista av den grundige og interessante beskrivelsen din, så jeg sjekka ut det der. Romkamp i Freelancer/Freespace-stil, det er ålreit vettu. Lasta ned demoen og det ga samme vibber som de to spillene jeg nevnte, blir spennende å følge med.

Anbefaler forøvrig folk å laste ned demoen og sjekke ut stemmeskuespillet, det er jævlig sjarmerende saker. Utviklerne gjorde jobben selv bare for at det ikke skulle være helt taust hele tida, og siden de er polske og noen mil unna gode skuespillere var det veldig artig å høre på. :D
 

Lodin

Der Waaaah
#80
Det eier alltid og jeg skjønner ikke at det ikke vises fram oftere. Relativt vanlig å prompe voiceactinga med utviklere i første utgave av spill.
Og ja, dette blir muligens å eie.