[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Bloodstained suser av gårde. Akkurat nå sitter det på to millioner av det opprinnelige målet på 500k, og vi får alle slags strekkmål som coop, alternativ hovedfigur, boss rush, og sannsynligvis en retro-level og "classic mode" som skal være en modus ala den aller første Castlevaniaen hvor du spiller en knallhard lineær verden uten noe rpg-aspekter.


Tror dette kan bli bra med mindre de Schaferer det opp. Æ glær mæ.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Nytt Bard's Tale blir 'starta sjette juni av Wasteland 2-folka og det skal jeg backe. Det blir førsteperson og ignorer det forrige spillet i serien. Om ikke gameplayet i det var all verden syns jeg de traff spikern på hodet med humoren så det er litt synd, men men. Målet er å nå 2, 5 millioner dollars og om de greier det skal de matche det med spenn de tjente på Wl2. Syns alikevel det virker som vel mye. :ehm:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
$2,5 mill er egentlig veldig lite og bare en del av det spillet faktisk koster. Det er ingen hemmelighet at f.eks. Bloodstained er backa av en utgiver og at Kickstarter bare er der for at de skal kunne vise til at fans vil ha spillet. Det er forsåvidt ikke problemet, men snarere at sånne ting fører til at folk tror det koster $500K å mekke spill istedenfor over ti ganger så mye.
 

Lodin

Der Waaaah
Koster vel med stemmeskuespillere og slikt?
Den eneste virkelig kjente fra det forrige spillet var Tony Jay som var fortellern og han daua to år etterpå.
På den annen side kan de hyre inn disse folka igjen.

Og sånn ellers er Polygon ubruklige igjen. Det er store prosjekter som Jokkis-uguu~lele og Breadsand sin skyld at mindre Kickstartere fra dicks ingen har hørt om ikke klarer seg. De store prosjektene skjuler at de også får penger fra andre plasser (noe de to prosjektene absolutt ikke har skjult) og derfor er det umulig for Peter Dillweed å lage roguelike MMO-FPSen sin som og har romance med 13 otherkin for bare 40.000 dollars.
Eller kanskje det er fordi ting som Wasteland 2 og Shadowrun Returns faktisk funka mens de småprosjektene stort sett sløser bort penga og ikke gis ut eller er en haug med dritt om de dukker opp? Kanskje det er derfor folk ikke gidder backe rask som ikke har noe som helst å backe seg selv opp med?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hei Lodin. :v
 

Lodin

Der Waaaah
Alt jeg sier er at om du skal starte en 'starter i 2015 og du er relativt ukjent må du ha en eller annen stinger. Det holder ikke at du er kisen med ideer og har noen rendere av maskingevær.

Jeg backa fek.s The Miskatonic fordi det er lovecraft, choose your own adventure og jeg digger tegnestilen. ^^







 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Alt jeg sier er at om du skal starte en 'starter i 2015 og du er relativt ukjent må du ha en eller annen stinger. Det holder ikke at du er kisen med ideer og har noen rendere av maskingevær.
Du sa også at $2,5 mill hørtes mye ut. Derfor slang jeg ut artikkelen siden verken du eller jeg har noen som helst begreper om hva det koster å mekke spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Obsidian prøver lykken igjen, og her skal det vris mer spenn ut av Pillars of Eternity-steinen ved å selge ut fullstendig og prøve å kapre kidza og kvinnfolka med... et kort/brettspill? Kan jo bli artig.
 

Lodin

Der Waaaah
The Bards Tale IV er klart en ting som skjer og det bør backes. Om ikke annet enn fordi man får enten Witcher 1 og 2 på GOG eller Wasteland 2 på Steam om man backer iløpet av det neste døgnet. Da spiller det ikke no rolle om bardespillet er dritt for det er en deal.
Men det blir nok en bra spille. Videoen deres er og verdt å se for for han dickungen er tilbake.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg hørte noen rykter om at Bloodstained traff noen strekkmål?


5 timer igjen og de har over 200k fra paypalere, så det blir nok siste målet også. Boss revenge skal visstnok være en modus hvor du kan spille som bossene uten at de sier spesifikt hvordan det kommer til å funke. Verdt å nevne at de har også lovt online coop nå ettersom de trenger nettkode for versus.

Nå håper jeg bare de fortsetter å prioritere kjernespillet og ikke bruker for mye tid på dilldall. Jeg vil bare ha en skikkelig solid, diger metroidvania.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Trodde nå det var noe de sa fra starten av? Når de sier i pitchvideoen at 'starteren er for å "gauge interest" så er det vel ganske åpenbart. Samme med Bloodstained, men jeg blir nysgjerrig på hvor mye penger de får sammenlignet med 'starteren nå som de gikk så langt over målet.
 

Lodin

Der Waaaah
At de hadde oversettelser som stretchgoal er bullshit.



Vi vet allerede at Sony jobber med dette prosjektet.
Siden når kan du gi ut et spill på Sony eller noen andres platform om de ikke støtter alle Europeianske språk?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Håper Game Stalls betyr arkadehall.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Men har de rettigheta til å bruke Sega-spill? Det er vel bare Shenmue-lisensen studioet sitter på.