[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Den kickede ultima-men-ikke-ultima fra Rikkart Garriot ser... jeg vet ikke.

 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det der er pretty much det beste jeg har sett de siste 5 årene, selv om videoklippene til Blood Dragon også er ganske faentastiske.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Etter de la ut demoen fikk den fart på seg, og det er godt å se. Det er en broken ass pre-alpha som allerede viser gode takter i bevegelse og godfølelsen i skytinga. Gleder meg!
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jungeltelegrafen har gjort jobbe sin. Ser ut til å være backa nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Uten at vi trenger å gjøre et veldig stort nummer ut av det, så er det åpenbart at dette utelukkende er på grunn av Spillegals heroiske innsats. Bra jobba, folkens.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ny Descent! Selv om jeg spilte de originale en masse så føler jeg ikke helt kløen i det siste. Men vi får se.


https://www.kickstarter.com/projects/descendentstudios/descent-underground

Her må jeg fortelle om kontrolloppsettet mitt i desc1&2. Dette var den første fpsen jeg spilte hvor du styrte med musa. Alt før hadde vært med keyboard og pgup/pgdn (hvis det i det hele tatt trengtes, siden de fleste spilla på den tiden siktet opp/ned automatisk for deg.) og jeg måtte lage et kontrolloppsett som lot meg bevege sidelengs, opp/ned, fram/tilbake, mens jeg fremdeles hvilte en finger på skyteknappen. Det jeg endte opp med var pekefinger for å skyte med J, ring/midtfinger for å streife med TY, rulle med M og N, skifte våpen med V og B, og lillefinger for å fly opp/ned med F og C. Museknappene var fly forover/bak, og spacebar var raketter.
Jeg var ganske fornøyd med dette oppsettet siden jeg hvilte fingrene på alt som hadde med bevegelse å gjøre (F/C T Y J og venstre/høyre museknapp) mens jeg hadde god tilgang til ekstra knapper.

Plot twisten her er at det var dette kontrolloppsettet jeg vokste opp med og brukte det i lang tid etterpå. Det var slik jeg spilte turneringer i UT2k3, og til og med i spill som ikke var fpser måtte jeg finne opp noe lignende siden jeg var mest komfortabel med å dytte meg fremover med venstre museknapp og angripe med J. Det var ikke før rundt Half-Life 2 kom ut at jeg ble. så. lei av å endre kontrolloppsettet på hvert. eneste. spill før jeg kunne spille det, så jeg kondisjonerte meg til å bruke wasd.

Så sånn er det.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg ser bare ikke appellen i et "EKTE 3D-spill!" i dag som jeg gjorde da. I tillegg får jeg noen dårlige vibber fra pitchen dems uten at jeg helt klarer å putte fingeren på det. Jeg ser for meg at de bruker masse effort på å få voxlene og unlocksene til å fungere som advertert uten at det har noen særlig grunn til å eksistere.
 

Lodin

Der Waaaah
Det betyr nok at de allerede har spenna de trenger og dette bare er en bonus. Evt. at de har investorerer som vil se om det faktisk er interesse for prosjektet.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
no uggu?

https://www.facebook.com/R8Games/posts/921601521195710

Guys - in between trying to sort the event, the build & kickstarter, and keeping on top of the work I need to do to pay the bills and make sure people involved are paid, I'm aware that more updates are needed to fuel your interest/ address concerns. Which is only right and fair at this early stage. I will be up at 3am tomorrow to get cracking. In the meantime please be sure that we are doing everything we can. Honest misktakes have been made (maybe through the sheer amount of work) and the Kickstarter will be put right. It's also fair to say that I am not happy with one or two comments that have been made - but there will be clarifications tomorrow. Nobody said this would be easy - it's hard when people try to make things difficult (for whatever reason) - but I will go down fighting if nessesary. Your support is amazing and I/we won't let you down. Love Andrew.
Honest misktakes! Lurer fælt på hva som referes til med disse spesifikke kommentarene, feilsteg, og folk som prøver å gjøre ting vanskelig. Kanskje bare generelt sliten og gretten? Se hva som skjer.