[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Litt doom og gloom rundt Star Citizen, fra herr Universal Combat selv. Hvem bedre å kommentere på potensielle togvrak enn togvrakforfattere?

http://www.dereksmart.org/2015/07/interstellar-citizens/

Men jeg er ikke uenig. Jeg håper såklart på det beste og tror nok de klarer å levere et spill, men måten skalaet på prosjektet har eksplodert lukter Schafer lang vei.
 

Lodin

Der Waaaah
Når Derek faens Smart dukker opp og argumenterer godt for hvorfor et spill er dømt til å bli en haug med ræv veit du at det blir en haug med ræv.
Han har forøvrig blitt mye kulere med åra og selvom greiene han fortsatt mekker suger er de i det minste spillbare nå. Håper vi snart får en 'starter for Battlecruiser 4000.
 
Etter å ha lest meg opp på Star Citizen-greia er inntrykket mitt at det er feil å kalle det en scam, men det er ihvertfall i en eller annen gråsone å gå frem slik de gjør med å finansiere et spill med såpass avvik fra den opprinnelige pitchen og som er såpass forsinket ved å selge items til noe som ikke er i nærheten av å funke enda. Det er vel ganske åpenbart at de aldri kommer til å klare å levere noe i nærheten av det spillet de lovet? Kommer Crowdfunding/Kickstarter til å få et solid skudd for baugen? Tror det.

Så, Derek Smart.... Eier??
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er bare å innse det: Derek Smart har uttrolla oss alle
 

Lodin

Der Waaaah
Ikke egentlig. Med jevne mellomrom får forskjellige folk lov å modde med klare begrensninger. Den offisielle tittelen er Idiot King og nå er det Smart som har'n uten at han vet det.
Pluss at nå står det på rullebladet mitt at Derek Smart har utvist meg og det er verdt creds.
 

Lodin

Der Waaaah
Den tredje artikkelen til Smart er ute med sitater fra The Art of War og det hele. Han har gått helt bananas og skal avsløre dette prosjektet koste hva det koste vil. Han har tilogmed en konkret liste med krav.
  1. You, and your wife, Sandra Roberts (aka Sandi Gardiner), should resign, effective immediately, and relinquish control of this company to an interim CEO.
  2. Using the same rules you used to refund my pledge, without my asking, you are to immediately process refunds in the amount of $2,134,374 as per the initial Kickstarter crowd-funding effort for those who request it. Those who want to wait to see the end (my instinct, from what I know now, is telling me that the end is looking a lot like a catastrophic total loss of this project), are welcome to do that.
  3. Give backers the opportunity to hire an independent forensics accountant, and an executive producer, to audit the company records, and give an accurate picture of the financial health of the company, and it’s ability to complete, and deliver this project in a timely fashion. I hereby offer to foot the entire costs of this effort. And I will put up to $1m of my own money, in an escrow account of an attorney’s choosing, to be used as-needed for this exercise. I will pay this price to prove that I had every right to seek these answers. So this money can either go toward a good cause (righting this ship), or to attorneys who are most likely to burn it all down anyway.
  4. If you ignore this, the more time passes, the more articles that myself, and investigative media write, revealing what we know, the more likely it is that this will end in legal (someone suing someone, and opening the flood gates) action, thereby forcing you all to come to court and answer these questions.
Om SC er Gotham så er Smart helten stjerneborgerne trenger og resten av oss fortjener.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hvem er Derek Smart?
 

Lodin

Der Waaaah
Derek Smart er en kis som har laga ekstremt avanserte romspill siden midten av 90-tallet. De første utgavene var sinnsykt overkomplisert ræl man trengte dagevis for å lære seg og de var buggete som faen. Disse laga han stort sett alene og han var og den eneste som egentlig kunne spille dem. Det som gjorde ham mer kjent er at han er en dick mot enhver person som våger å stille spørsmål om hans valg av design. Han har sikkert hatt bokstavlig talt over 9000 konfrontasjoner med folk på nettet og trigges bare ei mus fiser. Sier du navnet hans tre ganger i en tråd dukker han opp.
I de seinere åra har han dog roa seg betraktelig og gir ut mindre og mer spillbare prosjekter. Det vil si, roa seg helt til disse greiene med Shart Citizen starta opp og han gikk tilbake til sin gamle form. Han er fortsatt en pikk, men nå mot noen som fortjener det.


P.S. En gang reiv han ned en brusautomat hos en utgiver etter at et møte ikke gikk så bra.
 

Lodin

Der Waaaah
Fuck yeahr! Jordan Weisman har tydligvis endelig fått tilbake rettigheta til Battletech fra MS så han og folka som mekka Shadowrun skal kickstarte et nytt et.
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
Elsker Yooka-Laylee-folka, om ikke utelukkende pga annonseringen av nye medarbeidere

She joins fresh from her internship at Peter Molyneux’s 22Cans, which means she’ll bring a plethora of useful free-to-play feature tips (we’re joking, we’re *joking* – put down your pitchforks).
 

Lodin

Der Waaaah
Tim Tyskhund og noen andre folk har starta sin egen versjon av Kickstarter som bare er for spill. Den er bedre for både utviklere og backere fordi grunner.
Dette har vært prøvd før, bla. fra 3DRealms og jeg har liten tro på det.
Hrrm.
 
Aldri hørt om Derek Smart før, men han virker forholdsvis oppegående for min del.


La meg si det sånn at han har i hvert fall rett i at det er all grunn til å utvise skepsis overfor Star Citizen. Det er en grunn til at selv ikke Rockstar lover Jesu gjenkomst når de bygger GTA, og de har tradisjonelt sett hatt enda større pengelass enn Star Citizen til å lage spill for.

Er selvsagt like gira som alle andre på at RSI skal levere, men ser nok betydelig skuffelse i krystallkula.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Those involved with GamerGate have been fighting an uphill battle to get accurate representation in the media ever since.
Tenk hvis det hadde eksistert en måte GG-erne kunne ha tatt ansvar for hvordan de ble fremstilt i media selv, istedenfor å overlate det til alle som klarer å bruke en hashtag. Slutte å gjenta det mongoargumentet der nå kanskje.

Og apropos feil tråd, dette her er noe som fortjener å sparkstøttes. 16-bits tostikkeskyter, tungt inspirert av The Chaos Engine bare med mye fetere spritegrafikk og flere systemer som gir en rikere opplevelse. Det ser helt sinnssykt fett ut.