Jeg vil ha pengene mine tilbake!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Litt inspirert av denne 1UP-artikkelserien, hva er ditt dårligste spillkjøp? Hvilket spill har du angret mest på at du blåste 600 spenn på?

Ta også med det definerende øyeblikket; når skjønte du at spillet var tvers gjennom pillråttent? Og hvorfor kjøpte du det til å begynne med?


Mitt verste kjøp må være Bloodrayne til Gamecube. Jeg syntes konseptet med en sexy kvinnelig vampyr som dreper nazister virket gøyalt …

Førstebrett er et sumplandskap hvor du må gå rundt på telefonstolper og drepe zombier og insektlignende monstre, og ligge unna vannet som dekker 80 % av bakken, for det tar Rayne skade av. «Ok», tenker jeg, «dette er øvelsesbrettet. Nazistene og moroa kommer nok snart.»

Men neida! Når man starter i nazifestningen jekkes vanskelighetsgraden opp til Urettferdig. Soldater skyter på deg fra alle kanter, og den eneste måten å overleve på er å sette på superrefleks-modusen, hvor alt går i saktefilm ala Max Payne. Men det er egentlig å fornærme Max Payne, for slow-mo i Bloodrayne funker jævlig dårlig. Ja, man ser kulene, men siden Rayne ikke blir kjappere enn kulene/fiendene eller har noen skikkelige dodgemoves som i Enter the Matrix, er det bare bortkastet.

Definerende øyeblikk: Da jeg fant ut at den eneste måten å spille Bloodrayne på uten å dø konstant, er å spille det i 1/8 av vanlig hastighet. Og tilogmed da får man bank hos naziene. Gøygøygøy.
 
#2
Impulsivt kjøpte jeg Painkiller noe som virket som et svært festlig spill. Jeg trodde jeg endelig kom til å like et FPS, men akk.

Øyeblikket jeg skjønte at jeg hadde bommet var ca. 1 time ute i single player.
Repetativt som bare det.

Så, jeg prøvde multiplayer i et rent håp om forbedring, men nei.
Fikk solgt det til 20 kroner mindre på qxl da, så no stress. :)
 
C

Crizpy

Gjest
#3
Kingdom Hearts.... makan til drittspill.
Var faen ikke verdt 500 spenn.

Øyeblikk. Ble lei av alt med en gang
 
#4
Helt erlig angrer jeg meg litt for at jeg kjøpte Splinter Cell: Pandora Tomorrow på Xbox. Joda, det er absolutt et veldig bra spill, men grunnen til at jeg kjøpte det var for å få et skikkelig bra Live! spill. Men siden jeg kjøpte det såpass sent, merker jeg med en gang at jeg ikke er god nok. Samtlige av de 10 første rundene mine taper jeg stort og får masse kjeft av de jeg kom på lag med. Jeg har blitt en god del bedre nå, men spiller det ikke så mye noe mer, siden det også er vanskelig å finne en bra server. Det er noen smartinger som har funnet på egne måter å spille på, som f.eks "Tag" og "Deathmatch". Det er veldig frustrerende å komme inn på slike servere og bli kicket fordi man ikke følger reglene, spesielt når man ikke engang har blitt fortalt at de spiller "Tag".
 
#5
Angrer på at jeg kjøpe Resident Evil til Gamecube.
Overhode ikke min smak.

Hva mer er det å si?
Jo, det var den remaken.


Kjøpte også et spill kalt Johnny Bazookatonn da jeg var liten.
Møljejukke..
 
#6
Det må kanskje være Final Fantasy Crystal Chronicles til GameCube. Spillet er forsåvidt ganske bra, og det er veldig moro i multiplayer. Problemet mitt var at jeg hadde lest og hørt utrolig lite om spillet før jeg kjøpte det. Jeg hadde bare sett et par filmer og en del bilder. Jeg forventet at det var litt mer tradisjonel enn det er, og ble dermed litt skuffet.

Dette fant jeg vel egentlig ut etter 5 minutters spilling.
 
#7
Angret på at jeg kjøpte Splinter Cell til XBox. Et enormt kjedelig spill. Absolutt ikke verdt de 500 eller 600 kronene jeg betalte for det. Jeg fant vel ut at det var kjedelig et par baner ut i spillet. Så jeg solgte det.

Et annet spill som må nevnes er Sega World Wide Soccer 2000 Euro Edition til Dreamcast. Egentlig husker jeg ikke stort fra spillet nå, men jeg kan huske den evig lange loadingen, som gjorde at jeg ikke gadd å spille det noe særlig. Spillet var vel ikke spesielt bra heller, og om jeg ikke husker feil, så var det noen merkelige bugs der også. Fikk dette spillet til Jul, fordi jeg sa jeg ønsket meg et fotball-spill. Vel, faktumet er vel at Dreamcast aldri hadde noen spesielt gode fotball-spill. Et spill jeg bytta bort.

Jeg burde kanskje nevnt Ecco the Dolphin: Defender of the Future til Dreamcast, men det spillet fikk jeg sammen med et annet spill fordi Sega ikke hadde lansert Online-greiene eller noe (husker ikke helt det opplegget der, jeg). Uansett så solgte/bytta jeg dette siden.

Ah... Glemte jo de tre PC-spilla jeg kjøpte for 100 kr. No' Army Men-skit, et slags dinosaur-spill med en drittkontroll og et annet dritt-spill. De er de største drittspilla jeg noen gang har spilt. Men det var jo bare 100 kroner... Likevel, det var 100 kroner jeg like greit kunne brent opp - for disse 3 spilla tar plass (jaja, nå ligger dem ikke på mitt rom i hvert fall).
 
#8
Jeg angrer egentlig ikke over noen spill jeg kjøpte. Bortsett fra et da.. Nemlig Army Men: Sarges Heroes til Nintendo 64. Ikke akkurat et drittspill, men det var ikke min smak. Og da jeg endelig var på vei å klare Sjuendebrett klikka spillet. Det skjedde alltid der. Og Multiplayer greia var også helt herpa, så jeg turte knapt å spille multiplayer, for gjett hva som skjedde om jeg spillte det? Jo, hele loadgamen ble sletta -_-
Det skjedde ikke alltid da, men noen ganger kunne jeg ikke velge nye folk som jeg egentlig skulle kunne velge. Og jeg måtte bruke koder for å komme meg forbi syvendebrett.. Tror jeg har klart den engang da..
Og hvorfor tenkte ikke jeg på å dra å bytte den? Bah.. To Little, to stupid.
Jaja, gameplayet var ikke så galt, men selve spillet var det.
 
#9
Jeg angrer på at jeg kjøpte Unreal 2. Pen grafikk, men jeg følte meg absolutt ikke engasjert. Og jeg angrer på at jeg byttet Wave Race mot Turok til N64.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@16.08.2004, 13.49
Jeg burde kanskje nevnt Ecco the Dolphin: Defender of the Future til Dreamcast, men det spillet fikk jeg sammen med et annet spill fordi Sega ikke hadde lansert Online-greiene eller noe (husker ikke helt det opplegget der, jeg). Uansett så solgte/bytta jeg dette siden.


Ah... Glemte jo de tre PC-spilla jeg kjøpte for 100 kr. No' Army Men-skit
88276​

Du er jo helt skutt :) Delfinspillet rocker.
Og armymen er rå kult. (Hvis du mener det med de lekesoldatene)


Sett at det er en stund siden jeg hadde dem og spillte dem men,
husker at jeg digget begge de 2. Hva er det som ikke er kult med å være en
delfin i et platformspill forresten? :)
 
#11
Opprinnelig skrevet av LripTip+16.08.2004, 15.00-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@16.08.2004, 13.49
Jeg burde kanskje nevnt Ecco the Dolphin: Defender of the Future til Dreamcast, men det spillet fikk jeg sammen med et annet spill fordi Sega ikke hadde lansert Online-greiene eller noe (husker ikke helt det opplegget der, jeg). Uansett så solgte/bytta jeg dette siden.


Ah... Glemte jo de tre PC-spilla jeg kjøpte for 100 kr. No' Army Men-skit
88276​

Du er jo helt skutt :) Delfinspillet rocker.
Og armymen er rå kult. (Hvis du mener det med de lekesoldatene)


Sett at det er en stund siden jeg hadde dem og spillte dem men,
husker at jeg digget begge de 2. Hva er det som ikke er kult med å være en
delfin i et platformspill forresten? :)
88284​
[/b]
Beklager, men jeg likte rett og slett ikke Ecco the Dolphin. Det er jo ikke akkurat et spill for alle heller.

Og det Army Men-spillet tror jeg heter Army Men "In Space" eller noe. Husk at det finnes flere Army Men-spill, og dette her var bare piss.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Crizpy@16.08.2004, 11.12
Kingdom Hearts.... makan til drittspill.
Var faen ikke verdt 500 spenn.

Øyeblikk. Ble lei av alt med en gang
88211​
Nei nei nei nei nei nei nei! Kingdom Hearts er jo drit bra det er absolutt verd 500,- Men uansett Kessen DRIT spill! Faktisk det verste spillet jeg har spilt, husker ikke hva jeg betalte for det men det var drit. :blunk:
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Har kjøpt mye dritt i min tid, men et spill ruger over alle. Jeg er nemlig den (ikke fullt så) stolte eier av Rise Of The Robots til PC. Man kan si jeg ble en smule sur av det ja.
 
#14
Er muligens NHL Hertz 2003.. Kjøpte det for en god stund siden (husker desverre ikke når) og ble skuffet ganske fort. Heldigvis var det en feil i mitt spill som gjorde at jeg ikke kunne lagre det. Jeg gikk umiddelbart til Spiderman for å få byttet det til et annet spill, men den slemme mannen i kassa sa jeg måtte ta med minnekortet for å bevise min påstand om at lagringen ikke fungerte. det gjorde jeg. De gadd ikke å sjekke om det ikke gikk eller ei, tok meg vel for mitt ord, og sa jeg kunne få en ny kopi av samme spill. Heldigvis hadde de ikke flere igjen, så de lot meg velge et nytt. jeg valgte Metroid Prime som jeg har vært strålende fornøyd med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Command & Conquer: Tiberian Sun. Kjøpte det uten å ha lest noen omtaler, fordi - hallo - det var Command & Conquer.
Skjønte det sugde hardt med en gang, egentlig... interfacen minte meg om Dune 2, og grafikken var dårligere enn på det første spillet i serien.
Likevel angrer jeg ikke så veldig, ettersom jeg byttet det bort til en kompis og fikk Thief 2 istedet. Konge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Forskjellen på de to spillene er at jeg ikke engang vurderte å kjøpe Generals. ;)

PS: Er det bare meg som reagerer litt på de brutalteite navnene enkelte spill får nå om dagen? Et premieeksempel er ekstrapakken til Generals, som på norsk får det særdeles lite fengende navnet "Beordre og Erobre Generaler: Null Time". Og nei, det høres ikke fetere ut på engelsk, gitt. Stopp galskapen!
 
#18
Opprinnelig skrevet av Alucard@16.08.2004, 12.13
Angrer på at jeg kjøpe Resident Evil til Gamecube.
Overhode ikke min smak.

Hva mer er det å si?
Jo, det var den remaken.


Kjøpte også et spill kalt Johnny Bazookatonn da jeg var liten.
Møljejukke..
88242​
Johnny Bazookatone ;)

Har det til Saturn her...
 
#19
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+16.08.2004, 14.57-->
Opprinnelig skrevet av LripTip@16.08.2004, 15.00
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@16.08.2004, 13.49
Jeg burde kanskje nevnt Ecco the Dolphin: Defender of the Future til Dreamcast, men det spillet fikk jeg sammen med et annet spill fordi Sega ikke hadde lansert Online-greiene eller noe (husker ikke helt det opplegget der, jeg). Uansett så solgte/bytta jeg dette siden.


Ah... Glemte jo de tre PC-spilla jeg kjøpte for 100 kr. No' Army Men-skit
88276​



Du er jo helt skutt :) Delfinspillet rocker.
Og armymen er rå kult. (Hvis du mener det med de lekesoldatene)


Sett at det er en stund siden jeg hadde dem og spillte dem men,
husker at jeg digget begge de 2. Hva er det som ikke er kult med å være en
delfin i et platformspill forresten? :)
88284​
Beklager, men jeg likte rett og slett ikke Ecco the Dolphin. Det er jo ikke akkurat et spill for alle heller.
88309​
[/b]
Jeg er helt enig! :(
Kjøpte Ecco for 200,- på Bonus. Det var dritkjedelig. De første 10 minuttene var det moro å hoppe rundt i vannet, men etter det ble det som å stå og hoppe hoppetau. Helvetes repetivt og psykisk nedbrytende. Huff, mitt verste kjøp er definitivt dét.
 
#20
Opprinnelig skrevet av Yetipants@16.08.2004, 19.10
Command & Conquer: Tiberian Sun. Kjøpte det uten å ha lest noen omtaler, fordi - hallo - det var Command & Conquer.
Skjønte det sugde hardt med en gang, egentlig... interfacen minte meg om Dune 2, og grafikken var dårligere enn på det første spillet i serien.
Likevel angrer jeg ikke så veldig, ettersom jeg byttet det bort til en kompis og fikk Thief 2 istedet. Konge.
88518​
Er så enig... Møkkaspill!

Det jeg angrer mest på er flyspillet Flanker, rett pg slett tragisk.