Jeg vil ha pengene mine tilbake!

#21
Star wars: bounty hunter

Kjøpte det fordi Laffen fortalte meg om det og vi syntes begge at det hørtes kult ut, men neida, Samma dritten om og om igjen
 
#22
Opprinnelig skrevet av fuzerman@16.08.2004, 22.16
Star wars: bounty hunter

Kjøpte det fordi Laffen fortalte meg om det og vi syntes begge at det hørtes kult ut, men neida, Samma dritten om og om igjen
88640​

Bounty Hunter var da varierende nok det, var vel bare 20 brett hvor man måtte fly rundt omkring og skyte med utrolig kjedelige våpen.

Men for å holde meg on-topic følger nå mitt dårligste kjøp.

True Crime - Xbox

Dette spillet hadde jeg kjempeforventninger til siden det ble lansert som spillet som skulle knuse Gta. Når jeg fikk spillet og begynte å spille det var det første som slo meg at det var utrolig tomt, og at styringen til fots var rimelig dårlig.
I starten var det ganske morsomt å kjøre rundt og ta "gateoppdrag", men det finnes en grense for hvor mye du gidder å stoppe to folk som krangler.
Oppdragene var også altfor lette og historien var tynnere enn XXX. Spillet ble lansert med at man hadde et kjempeareale og leke seg i, men det blir bare kjedelig å kjøre i en evighet for å nå diverse storytriggere.
Det at man kunne velge mellom å være en snill eller slem purk var utrolig dårlig gjennomført. Eneste som bestemte det var om du feila et oppdrag eller ikke, og om du skøt folk i hodet eller eller nøytrale steder.

Siktinga var også utrolig dårlig lagd synes jeg. Når man gikk inn i siktemodus sakket tiden og man kunne altså skyte, men dette var ikke lett siden når man siktet på for eksempel beinet kunne man liksågodt treffe hodet.
Kameraet var veldig dårlig, og det hendte det gjemte seg bak vegger og andre ting så du ikke fikk med deg mye av hva som skjedde.
Den aller dårligste delen er nok allikevel snikeoppdragene som bare er basert på prøv- og feilprinsippet.
En ting jeg fant positivt ved spillet var nærkampsystemet hvor du hadde komboer noe som gjorde det litt dypere enn Gta på det punktet.
Actionsekvensene hvor man brukte våpen kunne være nogenlunde underholdende når kameraet ikke var på avveie.
 

SHDR

Gullmedlem
#23
Ah, godt emne.

Dårligste kjøp:
Final Fantasy X (PS2)


De første seksten timene av Final Fantasy X lot meg forstå at selv om videospillmediet i utgangspunktet hadde nesten uendelige muligheter til å nå helt opp til (og forbi) litteratur og film som formidlende medium, hadde ingen grepet muligheten, vært ambisiøs nok til å våge å utfordre sitt publikum, til å virkelig skape kunst. En synkende, ubehagelig følelse av at uopprettelig skade hadde blitt gjort av stagnasjonen i markedet nektet å forlate meg på lenge.

Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg kjedet meg da jeg spilte FFX. Jeg tvang meg selv videre, tenkte at det bare var et spørsmål om tid før sugingen gikk over og ble til vakkert gameplay. Først falt Zanarkand. Så svømte jeg rundt. Så skjedde veldig lite, og jeg tuslet fra tempel til tempel. Så døde masse folk. Så red jeg på en stygg elefant. Og så gav jeg opp.

Jeg er lei meg enda.
 
#24
Ahh.. Jeg må jo for all del ikke glemme Final Fantasy X-2. Hvis du ikke liker tieren Shadar, tør jeg ikke tenke på hvor mye du kommer til å hate X-2. Spillet har dritt kjedelig historie og man får følelsen av at dette spillets målgruppe er jenter i fjortenårs alderen. FF X-2 beholder det meste som var dårlig med tieren, men legger også til en hel del nye dårlige elementer (jippi o) ). Ikke en gang musikken i X-2 er bra, noe som ikke er vanlig for et FF-spill. Jeg har nesten gått igjennom spillet, og jeg har måttet tvige meg sev til å komme så langt. Nå har jeg imidlertid gitt opp. Jeg gidder ikke mer. Dette spillet er rent oppgulp. Verste FF jeg har spilt til dags dato. :mad:
 
#25
Til dere som retter andre basert på smak: Ta det et annet sted. Tråden ble startet for å fortelle om det dårligste kjøpet ditt; ikke for å diskutere fram og tilbake om hvem som tar "feil", og ikke.

Mitt dårligste spillkjøp må være Metal Gear Solid 2 til PC. Det er i mine øyne ikke engang et fullverdig PC-spill, men heller en dårlig port av PS2-versjonen.
Manualen er ikke oversatt til PC, men nesten nøyaktig lik PS2 manualen. Kontrollene er en "emulert" ps2 kontroll, der man må ha en tast for per knapp på PS2-kontrollen. Spillet har en ekkel kameravinkel, og man kan ikke gå fram i første person. Og det selv om man kan se seg rundt i første person synsvinkel.
Grafikken bugger konstant på skjermkortet mitt, og ikke tro at jeg ikke har prøvd å bytte drivere. Hele fire forskjellige drivere har jeg prøvd, med samme resultat.
Det verste er at jeg betalte blodpris; 500,- på SpaceWorld for spillet.
 
#27
Opprinnelig skrevet av Madsy@17.08.2004, 06.23
Til dere som retter andre basert på smak: Ta det et annet sted. Tråden ble startet for å fortelle om det dårligste kjøpet ditt; ikke for å diskutere fram og tilbake om hvem som tar "feil", og ikke.
88752​
:D

Hvis du absolutt tar det personlig fordi noen sier at det spillet du ikke liker faktisk er bra, så tror jeg du skal ta pisspreiket ditt et annet sted.
Slapp av med så utrolig strenge regler. Er så lei av folk som har så mye imot litt diskusjon over meninger. :bæ:
 
#28
Opprinnelig skrevet av Morbo@16.08.2004, 11.20
Helt erlig angrer jeg meg litt for at jeg kjøpte Splinter Cell: Pandora Tomorrow på Xbox. Joda, det er absolutt et veldig bra spill, men grunnen til at jeg kjøpte det var for å få et skikkelig bra Live! spill. Men siden jeg kjøpte det såpass sent, merker jeg med en gang at jeg ikke er god nok. Samtlige av de 10 første rundene mine taper jeg stort og får masse kjeft av de jeg kom på lag med. Jeg har blitt en god del bedre nå, men spiller det ikke så mye noe mer, siden det også er vanskelig å finne en bra server. Det er noen smartinger som har funnet på egne måter å spille på, som f.eks "Tag" og "Deathmatch". Det er veldig frustrerende å komme inn på slike servere og bli kicket fordi man ikke følger reglene, spesielt når man ikke engang har blitt fortalt at de spiller "Tag".
88214​
Tag
3 mot 1, spies har ett liv, mercenaries har 3 liv. Den første personen mercenary'en dreper ELLER den personen som ikke dreper mercenary'em skal være mercenary etterpå. Blir ingen drept så er det en gang til.

Deathmatch
2 mot 2. Her prøver de ikke å løytralisere ND133'ene, Men spies'ene går for å drepe de to andre. simple as that.


Spiderman: The Movie
Jada.. Det er et filmspill. Men jeg forventet LITT mer enn at man skyter vevet opp i himmelen. Det er jo akuratt som å fly for faen. Vanskelighetsgraden er OK, men det kan virke litt for enkelt.
 
#29
Eneste jeg kanskje angrer på v det jeg har er vel Luigi's mansion. Det var på ingen måte dårlig gameplay, men man blir liksom ikke tilfredsstilt av å runde sitt første gamecaube-spill etter to dager...
 
#30
Billy Hatcher and the Giant Egg:
Hmm... jeg skulle ha tak i goblin commander, men fant det ikke så jeg kjøpte et annet spill i stedet(har en svakhet for sånt), altså Billy Hatcher and the Giant Egg.
Dette viste seg å være en stor tabbe, det er et nusselig platformspill til gamecube med grafikk lignende mario, men gameplayet gikk jo bare ut på å knærte fiender med kjempeegg og hoppe rundt selvfølgelig.
Jeg gadd ikke runde spillet fordi det var "bugger" på noen av banene som gjorde at "gullegget" ble ødelagt og jeg fikk "game over" meldingen på skjermen.
Dessuten sugde kameraet nesten like ille som på sonic til gamecube.

Vel, jeg merket at dette spillet sugde værre en verst etter å ha skrudd på gamecuben for så å spille det i multiplayer, som forsåvidt også var veldig kjedeligt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Du kan i grunn være glad for at du ikke kjøpte Goblin Commander også.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#32
Jeg angrer hardt på at noen valgte å kjøpe 'Rascal' til meg på bursdagen min for en god stund tilbake. Jeg har spilt det få ganger, og det ligger faretruende en langvarig død på Grønmo.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#34
Extreme G 2. Jeg lata som det var uåpna og bytta det tilbake samme dagen. Og eneren som var så bra :(
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#36
Kjapp historie:

Det var en gang en forhåndstitt på Carmageddon 64 som virket lovende. kakarlsen likte pc-spillene, og syntes dette virket interessant. Deretter ble spillet utsatt i uhorvelig lang tid, og kakarlsen gav faen. Plutselig stomper kakarlsen over spillet i en billighaug, og kjøper det!

Men heldigvis, ingen skade skjedd. Jeg fikk solgt det på under en uke til en eller annen som ikke viste hva det dreiet seg om. (og det med minimale økonoiske tap)


Ellers eier jeg også Knight Rider til NES, da jeg langt bak i hodet mente å huske at det var bra. Så feil kan man ta... (Det stilig coveret tar seg bra ut i hylla, så det gjør ikke så mye)
 
#37
har en boks med 10 brennebare cd-plater men brenneren tok kvelden samme dag så det var jo en hundrings utav vinduet...

Pcen min er nok det verste kjøpet jeg har gjort. kjøpte den for 2 år siden da hadde jeg null peiling what so ever på data å til tross for alle advarslene mot å kjøpe pakke pc, så svei jeg av 10.000 spenn på den dyreste skraphaugen jeg noensinne har kjøpt... første spillet jeg kjøpte var Warcraft III reign of chaos som nylig var kommet rundt disse tider. maskinen min klarte ikke kjøre warcraft på max detaljer i 800x600 modus en gang å maskinen var splitter ny. hva faen tenkte jeg, å dum som jeg var så benyttet jeg meg ikke av kjøpsloven om 14 dagers full returrett for jeg trodde maskinen min var ganske rå, mens den egentlig var ganske rævva...

vel, nå går denne maskinen i arv til min yngre bror å jeg har snart fått meg Amd 64 system. endelig.

av spill så har jeg blitt kvitt alle tabbe kjøpene mine via QXL Auksjon, å mange med profitt til og med... :tommelopp:

kan nevne half life blueshift som var noe møkk, faktisk hele half life generations var møkk... solgte alt. counter strike var utrolig darrig etter man er blitt vant til battlefield 1942, å det var bare kjedelig deluxe å gjøre det samme over å over igjen så vil påstå at half life spilla er mine største tabbe kjøp ever, å den tullingen som prøvde lure meg til å tro at CS var et bra spill skulle vært skutt.

er mange andre tabber men de er sånne klassiske billig korg tabbe kjøp til 49,- kr...