Jetlag fra helvete

#1
Så var man hjemme igjen fra E3, og dessverre ble man lokket ut til å drikke øl med kompiser nesten før man hadde satt fra seg bagasjen etter en 20+ timer lang flytur fra solfylte California.

Det var en morsom tur, fylt med opplevelser. Alle dere på forumet her har sikkert fått med dere mer enn meg, bak skjermene deres og med hyppige oppdateringer fra internasjonale websider. Det å gå rundt på messen er i beste fall en kaotisk opplevelse. i verste fall totalt overveldende.

Så hva fikk man med seg i år?

PSP ser fet ut, og er alle tøffe tenåringers drømmemaskin. Ryktene skal ha det til at den er ganske tung, men det lille jeg fikk testet virket veldig bra.

DS er utrolig fet. Maken til innovative spill skal man lete lenge etter. Testet Mario 64x4, Metroid, Wario Ware, Submarine Demo (den vil jeg ha som eget spill!) og et par til. Det er noe helt annet enn alt annet man har spilt.

Ellers testet jeg alt mulig og snakket med et par utviklere. Messen i år var preget av svært mange oppfølgere, og de nye titlene hadde problemer med å skille seg ut. Mest imponert ble jeg kanskje av Halo 2-visningen på Microsoft sin pressekonferanse, og co-op multiplayeren på Splinter Cell 3.

Og jeg kan opplyse om at et par profilerte norske journalister jeg pratet med der borte mente at E3-dekningen på forumet til Spillegal var den beste i hele Norge, så der har dere den, dere som har stått på og formidlet nyheter her.

Men nå kaller faktisk sengen. God natt. Og post gjerne spørsmål i forumet her, så skal jeg svare etter beste evne.
 

Endre

Ødela forumet
#2
Opprinnelig skrevet av Lakitu@17.05.2004, 06.29

Og jeg kan opplyse om at et par profilerte norske journalister jeg pratet med der borte mente at E3-dekningen på forumet til Spillegal var den beste i hele Norge, så der har dere den, dere som har stått på og formidlet nyheter her.
Hmm... Hva skal man si? Jeg er stolt. :)

Forresten... Hvordan var WarioWare DS? Noe skriking i mikrofonen? Tegning av merkelige ting med pennen? :p
 
#5
Opprinnelig skrevet av ILiuz@17.05.2004, 04.41
Forresten... Hvordan var WarioWare DS? Noe skriking i mikrofonen? Tegning av merkelige ting med pennen? :p
Hakking av grønnsaker med pennen, klø Wario på ryggen, helt genialt.

Mikrofonen var ikke implementert i de DS-maskinene jeg så, men den dukker nok opp i den ferdige versjonen av Wario Ware DS.
 
#7
Submarine var en Tech demo. Ene skjermen var en ubåt som skulle manøvrere gjennom masse huler. Den andre var liksom kontrollpanelet i ubåten. Så måtte man dra i spaker ved å klikke og dra på skjermer for å dykke, stige, gasse og bremse, lade torpedoer, etc. Utrolig bra samkjørt mellom de to skjermene, og en god demo på hva man kan få til ved å bruke to skjermer.
 
#8
Likte du Mario 64x4? Hvordan greide de å samkjøre de to skjermene der?

Med over 1000 svar på E3-boardet i løpet av denne lille tiden, kan jeg forstå at folk skryter over E3-dekningen på forumet. :)
Konge!

Lurer på hva de vil si neste år da, når siden er oppe :D
 
#10
Opprinnelig skrevet av ILiuz+17.05.2004, 05.41-->
<!--QuoteBegin-Lakitu
@17.05.2004, 06.29

Og jeg kan opplyse om at et par profilerte norske journalister jeg pratet med der borte mente at E3-dekningen på forumet til Spillegal var den beste i hele Norge, så der har dere den, dere som har stått på og formidlet nyheter her.
Hmm... Hva skal man si? Jeg er stolt. :)

Forresten... Hvordan var WarioWare DS? Noe skriking i mikrofonen? Tegning av merkelige ting med pennen? :p [/b]
Takk til deg ILiuz som valgt å gå for den ville idéen å sette opp et midlertidig E3 forum! :)

Jeg fikk mye ut av å henge her på E3 delen, særlig spennende var det å følge med her live under Nintendos konferanse. Det var en kul opplevelse!
 
#11
Opprinnelig skrevet av Lakitu@17.05.2004, 06.29
PSP ser fet ut, og er alle tøffe tenåringers drømmemaskin. Ryktene skal ha det til at den er ganske tung, men det lille jeg fikk testet virket veldig bra.
PSP veier 260 gram. Så den er en del tyngre enn N-Gage (137 gram), GBA (140 gram) og GBA SP (143 gram).

---------------

Fikk du testet Donkey Kong Jungle Beat, og i så fall, hva synes du om det?
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#12
Først vil jeg gratulere brukerne og adminene på spillegals forum, skikkelig kult å høre skryt av E3 dekkingen til forumet fra annerkjente folk innen bransjen.
Litt ekstra skryt til Kilik, han var en ekstremt god bidragsyter av ferske E3 nyheter. :)

Så et spørsmål til Lakitu:

Ble det vist trailer og gameplay footage fra FFXII på E3 ? Jeg så nemlig en FFXII trailer på insidegameronline, men jeg synes det da var litt rart at sider som gamespot og ign ikke hadde denne traileren og gameplay videoen ?
 
#14
Fikk du prøvd Advance Wars: Under Fire til GC? Isåfall, hva synes du om det?
Ja, den prøvde jeg. Spillmessig var det veldig likt Pikmin med soldater og kampkjøretøy. Virket som et artig spill

Ble det vist trailer og gameplay footage fra FFXII på E3 ?
FFXII var spillbar på E3. Kampsystemet ser ganske oppusset ut, istedetfor å stå på hver sin rekke og løpe fram og slå hverandre, står alle litt hulter til bulter og løper rundt. En pil fra hodet til din karakter peker på fiendene du vil angripe eller bruke magi på. Så veldig bra ut. Square-Enix hadde også en kino der de viste frem trailere, men jeg orket ikke stå i kø.

Skal du ned dit neste år og, Lakitu?
Satser på det.

Likte du Mario 64x4? Hvordan greide de å samkjøre de to skjermene der?
Det var kanskje det DS-spillet jeg likte minst. Er så vant til å spille Mario 64 med analog spake, at jeg klarte ikke å venne meg til styrekrysset noe særlig. Dessuten var det litt kinkig å treffe hoppeknappen mens man holdt inne løpeknappen, men det er nok noe som blir fikset. Den ene skjermen har bare et kart på Mario, så det var ikke noen revolusjon akkurat.

Fikk du testet Donkey Kong Jungle Beat, og i så fall, hva synes du om det?
Var massiv kø der, så jeg fikk ikke testet det, men det så moro ut.
 
#15
møtte du Rune fra VG der, håper han ikke ble fornærmet over "cancer kid" komentaren min




PS please don't hit mr. Teacher i goed mr. Teacher i goed there
 
#17
Opprinnelig skrevet av Shadar@17.05.2004, 22.20
I goed?

Mener du I went?
sitat;

team antonsen og engelsk forskerene

sitat slutt;
 
#19
Opprinnelig skrevet av ak74u@17.05.2004, 16.33
møtte du Rune fra VG der, håper han ikke ble fornærmet over "cancer kid" komentaren min
Møtte Rune ja, som dessverre ble tatt ut i streik rett før messa åpnet.
 
#20
Opprinnelig skrevet av Lakitu+17.05.2004, 22.50-->
<!--QuoteBegin-ak74u
@17.05.2004, 16.33
møtte du Rune fra VG der, håper han ikke ble fornærmet over "cancer kid" komentaren min
Møtte Rune ja, som dessverre ble tatt ut i streik rett før messa åpnet.[/b]
Ja, hvor pyton er det liksom?! Fikk med meg endel gøy før streiken begynte, fest på Playboy Mansion og pressekonferansene til Sony (PSP! Ratchet & Clank 3 multiplayer!), Nintendo (DS! Zelda omg!!!) og Xbox (Halo 2! Muhammed Ali!), men selve messen var deprimerende. Heldigvis kom godfølelsen tilbake på fredag, det er tross alt Los Angeles da og mye hyggelige folk og sånt, men nå gleder jeg meg bare til revansj neste år :)

Ta det helt med ro ang. dette med cancer kid, synes det var en morsom kommentar jeg - og -så- hårsår er jeg ikke. Pun intended :p

Edit: Vil bare legge til at jeg var blant dem som skrøt av E3-dekningen her, utrolig kjapt oppdatert med interessante og deilig subjektive betraktninger av det som ble vist frem - akkurat som det skal være på et forum.