John Woo + Samus Aran = Metroid the movie

#1
"Der har i hollywood, i de seneste år, været en fæl tendens til at opkøbe film rettigheder til computer spils succeér, også efterfølgende lave dårlige C-film ud af disse, men det ser nu ud til at ændre sig.

John Woo har opkøbt optionen til at købe rettighederne til Metroid filmen. Dette betyder ikke at han nu har retten til at lave filmen, det betyder at han har retten til at købe retten til lave filmen...forvirrende, en smule ja!

Under alle omstændigheder, så kunne det være helt i top hvis John Woo lavede en Metroid film, så var man da sikker på at der kom noger ordentligt ud af det.

Mere som det udvikler sig."

Tatt fra gamereactor.net

----------------------------------------------------------------------

En Metroid film er faen ikke så dumt. Det er litt vanskelig beskrive men jeg ser for meg hvordan jeg ville hatt filmen værtfall. Dyttet inn et snev av mystikk bla. Ville blitt konge.

Hvem syntes dere kunne passe i rollen som Samus Aran? John Travolta?

Neida, for min egendel syntes jeg Uma Thurman kunne gjort seg godt i den rollen.
 
#2
Blir litt merkelig siden det ensete mennesket som er med i Metroid spillene er Samus og det kan vel neppe bli en film med bare en skuspiller så John må nok komme opp med flere roller. Det kan jo bli litt rart igjen da siden det ikke stemmer med spillene, men jeg skal ikke være negativ jeg. Det virker interessant dette her. Jeg likte veldig godt Paycheck så John Woo er sikker en bra mann for jobben.

Hvet ikke helt hvem jeg synes burde spille Samus. Har ikke så god greie på kvinnelige skuspillere. Redigere inn om jeg kommer på noe.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#3
Æsj! John Woo?!!

Hvis det skulle lages en Metroid-film, må det isåfall være en regissør som kan skape stemning. Det er bare stemningen som kan redde en slik spill > film.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#4
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@11.04.2004, 13.03
Hvet ikke helt hvem jeg synes burde spille Samus. Har ikke så god greie på kvinnelige skuspillere. Redigere inn om jeg kommer på noe.
Bare det ikke blir Sigourney Weaver... AAAAAARGH! Eller Britney Spears/Christina Aguiflorpenschluchtendingdingmacher, eller hvilken som helst annen pop-chick...

Forresten, jeg tror denne filmen blir balle. Nei, vent, jeg tror ikke lenger, jeg vet! :(
 
#6
Må si at jeg er en smule skeptisk til en metriod film....Med mindre den var animert.. det tror jeg kunne blitt ganske bra... Synes Woo er flink og liker filmene hans, men vet ikke hvor godt han passer til å lage metriod...

Ang skuespillerinne så mener jeg at det måtte ha vært en ukjent en... Kan ikke komme på noen i farta jeg synes passer som Samus...
 
#7
Opprinnelig skrevet av Snake Eater@11.04.2004, 16.05
John Woo er flink han. Og som Novastrum sa, det burde være en regissør som kan skape stemning, Ridley Scott  f.eks?
Han har det jo alerede i navnet! *Ridley*

www.ign.com hadde en topp 10 om hvem som burde være i rollen som Samus.

Håper det blir en god film, som forteller litt om Samus sin fortid. Håper også de som var med å lage Matroid Prime blir med å produsere filmen, "finpusser" den.
 
#9
Vel, hvis det blir noe av filmen (noe jeg helst ser at ikke skal skje) så håper jeg i det minste det blir en animert film. Vet ikke jeg. Det blir vanskelig å lage en film med en person i hovedrollen som knapt har personelighet. Samus er ikke det mest pratsomme mennesket jeg vet om.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Woo kjøpte jo også rettighetene til å lage en Ninja Turtles-CG-langfilm, uten at han gjorde noe med det. Så jeg tror vi er ganske trygge. ;)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#11
Jeg tror det som er viktig når man lager en film ut av et spill er (som flere har hentyda før meg) at man har nok karakterer og muligheter til å variere plottet og settingen gjennom filmen. Tomb Raider var risky fordi man vanligvis bare er kjent med én hovedperson i TR-serien, dermed kunne filmene bli veldig rett-fram. Om de i mine øyne ble det eller ikke i skal jeg ikke uttale meg om nå, men jeg dette er nå ihvertfall grunnen til at jeg tror spill som Metal Gear Solid kan bli bra filmer. I en MGS2 film ville man kunne klippet mellom Snake, Raiden og "the bad guys" og filmen ville ikke blitt for ensformig.

Jeg skulle dessuten likt å se en Silent Hill-film (noe som forøverig er planlagt), gjerne basert på det andre spillet i serien, men det kunne blitt problematisk med tanke på at James faktisk er den eneste karakteren du faktisk kommer i nærheten av å lære å kjenne å løpet av spillet. Mye av greia med serien er at du ikke kjenner til noen konkret fiende, og du er blank når det kommer til hva det går av andre mennesker i byen. Skulle kameraet vært festet på James i 100 min eller mer kunne det åpenbart blitt litt trøttende, uansett hvor god storyen er.

Uansett, poenget mitt er at et spill (eller en serie om du vil) som Metroid ville gjort seg dårlig på lerrettet med tanke på antall personer og muligheter til å vri plottet. En mulighet er selvfølgelig å skrive et manus frigjort fra alt som er laget tidligere og tvinne inn plot twists, snille og slemme karakterer og litt av hvert, men det ville ikke vært Metrid, ville det?
 
#12
Jeg liker samtaler i filmer. Samus er alltid alene, vel hvis man ser bort ifra alle monstrene hun må bekjempe, men hvem i huleste skal hun snakke med?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#13
Tim Burton som regissør.... Det hadde vært genialt..
 
#14
Opprinnelig skrevet av Aquila@12.04.2004, 03.26
En mulighet er selvfølgelig å skrive et manus frigjort fra alt som er laget tidligere og tvinne inn plot twists, snille og slemme karakterer og litt av hvert, men det ville ikke vært Metrid, ville det?
Det var jo det gjorde med Resident Evil-filmen, men den var jo forsovet ræv...
 
#15
Kommer til å bli en film fokusert på å fortelle mer om Space Pirates og hvordan de har bygget opp sin koloni osv. Vet bare at det blir altfor lite fokusering på Samus Aran i den filmen, for det ville bare blitt kjedelig også.

Gleder meg til å se hvordan voice acting det blir i filmen da :D

Kristina Loken (eller hva svarte hun heter, hun i Terminator 3) må jo seffern være Samus Aran da..
 
#16
Metroid-film er en dårlig idè. Syns jeg.
 
#17
Det må da finnes mennesker i det unniverset samus lever i eller er hun det eneste menneske?
Altså det behøver jo ikke å utspille seg på de samme planetene det har gjort i de siste spilla? Altså Metroid er et skytespill ikke et rollespill...

Syntes heller de kunne laget en ordentlig dungeons and dragons film, ikke den patetiske filmen med marlon wayans de har fra før... usj...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#18
Har du ikke hørt?

Det kommer en oppfølger. Ikke lagt ut på IMDb ennå, men …

Fra badmovies.net:

«DUNGEONS & DRAGONS 2! No, this is not a cruel joke. God, I wish it was. Variety has reported that a sequel is indeed in the works. Joel Silver’s production company is co-producing and Warner Brothers has already picked up distribution rights. Gerry Lively has been tapped to direct. Mr. Lively has directed a couple of little known movies but is mostly known for being a cinematographer who worked on almost all of Anthony Hickox’s movies from the early 90’s so he’s more than qualified to helm this sequel nobody wants. I wouldn’t expect any of the original cast members to return to the sequel unless Jeremy Irons needs money to renovate his castle again.»
 
#19
Opprinnelig skrevet av The Creature@13.04.2004, 19.12
Det må da finnes mennesker i det unniverset samus lever i eller er hun det eneste menneske?
Altså det behøver jo ikke å utspille seg på de samme planetene det har gjort i de siste spilla? Altså Metroid er et skytespill ikke et rollespill...
Pøh.. Metroid er ingen skytespill..

Uansett, disse film produsentene burde samarbeide tett med Retro Studios, og legge filmen opp til en oppfølger på Metroid Prime 2. Så først kommer MP2, deretter 1 uke etterpå kommer Metroid - The Movie, som utspiller den åpne slutten på MP2.

Samus er lekker å se på i den Chozo drakten, dette vil trekke publikum. Bra reklame for både Gamecube og Metroid spillene :D
 
#20
Opprinnelig skrevet av CubePro@13.04.2004, 19.35
Kommer til å bli en film fokusert på å fortelle mer om Space Pirates og hvordan de har bygget opp sin koloni osv. Vet bare at det blir altfor lite fokusering på Samus Aran i den filmen, for det ville bare blitt kjedelig også.

Gleder meg til å se hvordan voice acting det blir i filmen da :D

Kristina Loken (eller hva svarte hun heter, hun i Terminator 3) må jo seffern være Samus Aran da..
Genialt, Kristanna ER jo Samus.

Ellers så er det jo bra de har en regissør av John Woos kaliber, da får ihvertfall noe underholdende, selv om det kanskje ikke blir noen Shawshank Redemption ut av det.