Joubi Såft: mitt fjes når de annonserer Far Cry 3

#22
Wow, hadde helt glemt bort Far Cry 3 før jeg så det på Steam idag. Det kan jo bli å eie? Det har nesten utelukkende fått 9/10-anmeldelser. Jeg elsket i hvertfall Far Cry 1 for horror-stemninga og det på den tida originale settinga med tropisk øy og mutant-aper. Far Cry 2 fikk jeg aldri spilt ordentlig bortsett fra et par timer, men det lille jeg spilte av det virka som bra saker det og. Dette er noen quotes fra Eurogamer's anmeldese som fikk meg ganske hyped:

There's often a lot of unremarkable space in open-world shooters, but this vast, mountainous patch of fictional grass and rock in the middle of the Pacific has been created by people who believe that every inch is important, and who have refused to compromise or sculpt any part of it with less than an artist's attention to detail.
In the past, Far Cry's vision of a first-person shooter RPG where you explore, master and then control your environment has always been more seductive on paper than any of its developers have managed to deliver on disc. Far Cry 3 changes all that. For me, this is the new apex predator of open-world shooters. Hunt it down as soon as you can.
Fans of open-ended stealth are in some kind of heaven here. Moving between the concealment of bushes and obscured sight-lines, watching the silhouettes of marked enemies move around on the other side of scenery, you can pick off the weaker ones as they become isolated, or maybe toss a stone to tempt them out of position.
Eurogamer.


Spillet er ute på torsdag på PC og konsoll og blir også tilgjengelig på Steam samme datoen.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#23
Far Cry 3 ble plutselig jævelig interessant ja. Spesielt det siste avsnittet du siterte der hypet meg stort. En av tingene jeg likte best i originalen og Crysis-spilla var å luske meg innpå en gjeng usett og planlegge hvordan jeg skulle ta svina av dage uten å lage for mye helvete.
Blir å sette på ønskelista hvis ikke nysgjerrigheten tar meg før.
 
#24
Far Cry 3 blir spennede ja, har allerede bestilt det så jeg satser det er her på release. Har ikke spilt Far Cry 2, men eneren storkoste jeg meg med
 
#25
Spilte enern litt, toern rørte jeg ikke. Dette kjenner jeg frister, snakker vi Sheriffens Offisielle Før-Jul`s Spill?
 
#26
Far Cry 2 fikk jeg aldri spilt ordentlig bortsett fra et par timer, men det lille jeg spilte av det virka som bra saker det og.
Hadde du spilt litt mer, så hadde du neppe syntes det. Ødelagt av respawnende fiender i de 30 checkpointene som er på kartet og en haug med andre ting. Likevel fikk det bra anmeldelser.
Skal ha 3, men har en underliggende negativ innstilling til det.
 

Lodin

Der Waaaah
#27
Skyrim with guns er en av de offisielle taglinene. =D
Dumme Wii U som kommer ut dagen etter. :ras:

E: Dette ser kjølig ut.
 
#29
Har spilt litt av og på til kl 4, og har et godt førsteinntrykk så langt.

For de som ikke kjenner historien, så er den ganske kort oppsummert slik: En gjeng amerikanske partybros og kjerringene drar på ferie til en tropisk øy. Dette får vi vite i introvideoen, som akkompagneres av M.I.A. - Paper Planes, og favorittscenen min fra introvideoen er da de er på et utested og DJ-en har en t-skjorte med Wub Wub påskrevet. Uansett, de hopper i fallskjerm, lander litt dumt og blir tatt til fange.

Skal holde posten spoilerfri, så nok om historien og hva som skjer etter videoen er ferdig.

- Enkelt men artig craftingsystem. Du trenger bare å samle inn hud og skinn fra dyr, høres kanskje kjedelig ut, men det er ikke kjedelig å drepe en leopard med pil og bue. Health potions og andre buffs fungerer i form som sprøyter, og for å lage dette samler du planter
- Kjørefysikk som funker (Jeg fikk vondt i trynet av å se på Deadly Premonition). Ikke bare er bilene og båtene lette å manøvrere, men de spiller også jallamusikk på radioen, for den deilige kjøre-Lada-i-bushen-feelingen. Du kan også drepe dyr og samle skinn/hud ved å kjøre på de, jeg meide ned en Komodo Varan med en Dune Buggy. Det eide
- Stealthsystemet er simpelt - trykk på B og unngå å bli sett, og drep folk med takedowns ala Dishonored.
- Øya er detaljert og fin, og jeg synes av at utviklerne har gjort en god jobb med å fylle opp de store områdene med ting. Det blir litt som med SKyrim - du er på vei til et sted, men ender opp et helt annet fordi du så noe interessant på veien.
- Ikke noe spesielt med skytinga, trykk på skulderknappen (eller musetasten) og se fienden dø
- Dialogen er for det meste grei, men jeg stusset litt over en neger med australsk dialekt på en outpost jeg tok over
- De som spiller på PC driter sikkert i dette punktet, men grafikken og flyten på Xbox er jeg veldig fornøyd med. Jeg fryktet at et spill på denne størrelsen ville gi middels grafikk og lag, men til nå har jeg ikke opplevd at spillet hakker eller at grafikken er spesielt stygg
- Har ikke prøvd onlinefunksjonen, så den kan jeg ikke kommentere på, men regner med at det er det sedvanlige PvP-greiene. @

Har ikke noe særlig negativt om spillet å komme med enda, så det er jo bra. Har storkost meg de fire timene jeg har spilt sålangt.

 

Novastrum

Feminist-elitist
#30
Dette spillet passerte under radaren til midten av forrige uke da anmeldelsene begynte å dukke opp.
Synes 2-eren var en middels affære, men dette ser ut til å være en helt annen kaliber. Gleder meg til i morra.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Femmer på at noen fikser det med mods på PC. :smugdog:
Sånn ellers er dette et av de spilla som ble sluppet på Steam i natt så det er bare å starte å spille.

GOATSE:
 
#33
Er det noen overordna historie i disse Far Cry spilla som jeg bør få med meg, eller er det null kontinuitet sånn at jeg kan hoppe inn i hvilket som helst av de? F. eks. Far Cry 3 som i disse dager blir overraskende godt mottatt.
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Det er ny story hver gang og de har ikke no med hverandre å gjøre. Løst sett kan vel og si at Crysis er en del av serien. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Vel, strengt tatt finnes det ingen spill hvor det er viktig å følge med på historien, så det er vel neppe krise uansett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Stemmer, for det er jo mange spill i Planescape-serien hvor det er viktig å ha en kontekst til historien.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#40
ImageUploadedByTapatalk1354192665.762190.jpg