Homage til SA? For øvrig rimelig lulz at man ikke kan stille volumet på musikken alene. Skrudde av musikken fra starten av for øvrig.
Kjenner jeg er lei av FC3 nå. Med forbehold om at ting kan forandre seg i løpet av spillet, så er i hvert fall dette inntrykket jeg sitter igjen med det så langt:
Det er ikke i nærheten av å være like immersive som det FC2 var. UI'n bidrar definitivt til det.
Alltid et jævla waypoint på skjermen, og en pop-up som minner deg på hva du enn skal gjøre, etterfulgt av en svosjlyd, sånn i tilfelle du ser for langt til høyre. Minimappet og det nye kartet er heller ikke noe bra.
FC2 gjorde det riktig
Det er for meg helt uforståelig hvorfor de skulle forandre på det der. I tillegg så var jo HUD'n langt mer minimalistisk, og mesteparten tiden så var det ikke noen hud-elementer i det hele tatt på skjermen. Så er kikkerten fra 2, erstattet med et kamera som selvfølgelig skal være overfylt med firkanter og drit. Gi meg kikkerten fra 2 anyday Nok en unødvendig greie å forandre på. Hadde også foretrukket at jeg selv låste opp kartet, istedenfor å klatre opp i tårn.
Kampsystemet er kurant nok. Litt mindre flash og ødleggbare ting i forhold til 2, men det funker.
Er heller ikke fan av måten man markerer fiender på i spillet her. Man kan tagge fiendene slik at de får et ikon over hodet. Hvis man bruker kameraet, så får man det som essensielt er en wallhack, slik at man får knallrøde fiender man ser gjennom vegger. Perfekt hvis man synes det å skulle bruke øynene sine selv er for mye å forlange. Heldigvis kan man skru av det at det kommer ikoner over hodene til fiendene, og drite i å bruke kameraet for å gjøre kampene langt mer spennende. Stealthen funker, men for meg forsvinner spenninga helt da du har en måler som forteller deg hvor lenge det er til fiendene ser deg. Nok en gang muligheten til å ikke skru av hud-elementer som ødelegger for opplevelsen.
Jeg er i hvert fall glad for at jeg slipper å måtte ta meg av konstant respawnende fiender, og den jævla ulyden fra aggrojeepene i 2. Problemet er at i områdene jeg tok over base, så resulterte det at jeg aldri møtte på fiender etterpå. Så man kjører rundt og give-a-fuck som fort blir kjedelig. En mellomting her hadde vært fint. Er det noe som forandrer seg når man kommer lengre ut i spillet?
De nyintroduserte RPG-elementene er jeg sånn halvveis til. Craftinga av utstyr er kurant nok, for det å jakte og møte på nye dyr er morsomt i seg selv. Anbefaler på det sterkeste å gjøre det der med en gang. At utstyrsposen eller hva jeg skal kalle det, blir fort masete. I forhold til våpen og ammo, så foretrekker jeg definitivt måten 2 gjorde det på; du samlet diamenter for å kjøpe, og etter det ble våpnene tilgjengelig i safehouset, og man fylte på ammo og medkits ved å enkelt og greit plukke de opp i safehouset. Evnetreet benyttet jeg meg fint lite av. Holder for meg at jeg greier å sikte og fylle på medkits selv. Så kan ikke klage på det.
Historien hadde jeg null forhåpninger til, så det var en positiv overraskelse. Vaas er gangste gangster.

Så kort fortalt har FC3 så langt vært en rimelig middelmådig opplevelse for min del. Ironisk nok, hvis man ser bort i fra verstingfeilene til 2, så synes jeg at det var et bedre spill fordi det var langt mer immersive. Forhåpentligvis kommer en patch slik at man kan selv får velge hva man vil ha på HUD'n.
Favorittøyeblikkene mine for å avslutte med noe positivt:
Skulle opp en liten skråning for å jakte på noe dyredrit, men endte opp på en langtur oppå et fjell. Fjellrygg, og fin utsikt. Endte opp med å stå oppå der til det ble mørkt, slik at jeg fikk se månen over havet. Heiv også noen moltovs på gresset slik at det så ut som en vulkan fra avstand rofl
Også var det litt trivelig å ta seg en tur med hangglideren når man hadde ørner som ørna ved siden av deg.

Kjøre på haier med båt anbefales også.
k done