Joubi Såft: mitt fjes når de annonserer Far Cry 3

CockMcBalls

El Sabor Professional
#42
Cava inn og kjøpte det på Steam nå. Blir å laste mens jeg er på julebord i kveld.
Dama er på jentetur hele helga, så det skal prompes så altfor, altfor hardt.
 
#43
Da har man spilt noen timer, og det virker meget artig. Men fy faen den Uplay greia kan dra til helvete. Den er ikke så mye i veien at det er krise(du merker ikke noe til det fra øyeblikket du har launchet spillet, faktisk), men det er umulig å ikke bli provosert over at Ubisoft på død og liv må ha et eget sosialt nettverk for spillene sine. Det er sjeldent nok jeg får spilt Steam-spill med venner lzm, også skal jeg liksom lage meg et jævla vennenettverk i Uplay, med kun Ubisoft-spill som verken jeg eller noen jeg kjenner eier? Folk vil ha alt samlet ett sted, men det forstår dem ikke. For min del er det faktisk allerede nok kontoer å holde styr på med Windows-live, Steam og Origin.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#44
uplay kan dra så jævla til helvete.
 
#45
Gleder meg til å teste det ut med det nye skjermkortet som inkluderte Far Cry 3 blant annet.
 
#46
Det bør du, det er nok lett et av de peneste spillene jeg har sett til dags dato.
Jeg har fått spilt litt mer nå, og det blir ikke feil å si at dette nesten er Skyrim med gønnere.
Det er nok langt i fra like mye å gjøre her som i Skyrim, men man har en stor åpen verden som man kan reise rundt i og utforske, man samler ingredienser som man kan bruke til å oppgradere utstyr med o.l, og man har et skill-tre. Når man først trekker sammenligningen med Skyrim, så vil jeg si at jeg har det mer moro med dette enn Skyrim hittil. :)

edit: Jeg kjører det med forskjellige grafikk-settings satt på very high, high, og medium, uten noe AA, men det ser "ikke så verst" ut likevel:





 
#49
Homage til SA? For øvrig rimelig lulz at man ikke kan stille volumet på musikken alene. Skrudde av musikken fra starten av for øvrig.

Kjenner jeg er lei av FC3 nå. Med forbehold om at ting kan forandre seg i løpet av spillet, så er i hvert fall dette inntrykket jeg sitter igjen med det så langt:

Det er ikke i nærheten av å være like immersive som det FC2 var. UI'n bidrar definitivt til det.
Alltid et jævla waypoint på skjermen, og en pop-up som minner deg på hva du enn skal gjøre, etterfulgt av en svosjlyd, sånn i tilfelle du ser for langt til høyre. Minimappet og det nye kartet er heller ikke noe bra.
FC2 gjorde det riktig



Det er for meg helt uforståelig hvorfor de skulle forandre på det der. I tillegg så var jo HUD'n langt mer minimalistisk, og mesteparten tiden så var det ikke noen hud-elementer i det hele tatt på skjermen. Så er kikkerten fra 2, erstattet med et kamera som selvfølgelig skal være overfylt med firkanter og drit. Gi meg kikkerten fra 2 anyday Nok en unødvendig greie å forandre på. Hadde også foretrukket at jeg selv låste opp kartet, istedenfor å klatre opp i tårn.

Kampsystemet er kurant nok. Litt mindre flash og ødleggbare ting i forhold til 2, men det funker.
Er heller ikke fan av måten man markerer fiender på i spillet her. Man kan tagge fiendene slik at de får et ikon over hodet. Hvis man bruker kameraet, så får man det som essensielt er en wallhack, slik at man får knallrøde fiender man ser gjennom vegger. Perfekt hvis man synes det å skulle bruke øynene sine selv er for mye å forlange. Heldigvis kan man skru av det at det kommer ikoner over hodene til fiendene, og drite i å bruke kameraet for å gjøre kampene langt mer spennende. Stealthen funker, men for meg forsvinner spenninga helt da du har en måler som forteller deg hvor lenge det er til fiendene ser deg. Nok en gang muligheten til å ikke skru av hud-elementer som ødelegger for opplevelsen.

Jeg er i hvert fall glad for at jeg slipper å måtte ta meg av konstant respawnende fiender, og den jævla ulyden fra aggrojeepene i 2. Problemet er at i områdene jeg tok over base, så resulterte det at jeg aldri møtte på fiender etterpå. Så man kjører rundt og give-a-fuck som fort blir kjedelig. En mellomting her hadde vært fint. Er det noe som forandrer seg når man kommer lengre ut i spillet?

De nyintroduserte RPG-elementene er jeg sånn halvveis til. Craftinga av utstyr er kurant nok, for det å jakte og møte på nye dyr er morsomt i seg selv. Anbefaler på det sterkeste å gjøre det der med en gang. At utstyrsposen eller hva jeg skal kalle det, blir fort masete. I forhold til våpen og ammo, så foretrekker jeg definitivt måten 2 gjorde det på; du samlet diamenter for å kjøpe, og etter det ble våpnene tilgjengelig i safehouset, og man fylte på ammo og medkits ved å enkelt og greit plukke de opp i safehouset. Evnetreet benyttet jeg meg fint lite av. Holder for meg at jeg greier å sikte og fylle på medkits selv. Så kan ikke klage på det.

Historien hadde jeg null forhåpninger til, så det var en positiv overraskelse. Vaas er gangste gangster. \m/
Så kort fortalt har FC3 så langt vært en rimelig middelmådig opplevelse for min del. Ironisk nok, hvis man ser bort i fra verstingfeilene til 2, så synes jeg at det var et bedre spill fordi det var langt mer immersive. Forhåpentligvis kommer en patch slik at man kan selv får velge hva man vil ha på HUD'n.

Favorittøyeblikkene mine for å avslutte med noe positivt:
Skulle opp en liten skråning for å jakte på noe dyredrit, men endte opp på en langtur oppå et fjell. Fjellrygg, og fin utsikt. Endte opp med å stå oppå der til det ble mørkt, slik at jeg fikk se månen over havet. Heiv også noen moltovs på gresset slik at det så ut som en vulkan fra avstand rofl
Også var det litt trivelig å ta seg en tur med hangglideren når man hadde ørner som ørna ved siden av deg. ^^ Kjøre på haier med båt anbefales også.

k done
 
#51
FC3 er langt mindre ambisiøst enn FC2 var, men også langt mer brukervennelig og lett å sette seg ned med. Jeg har kosa meg masse så langt og spilt det mer enn hva jeg gjorde FC2. Men jo, jeg og skulle gjerne sett at de tok vare på måten de brukte kart og GPS på i FC2. Spesielt det at man bare har rettning til oppdrag og ikke beskrivelser av hvilke veier man skal ta av på kan fort bli irriterende. Handler ikke om innlevelse for min del (bevegelige markers på et papirkart er ikke akkurat så mye mer stemningsfult enn en standard HUD-tilnærming), men mer at det var en stilig måte å formidle den informasjonen på. Hadde vært spesielt kult med den lille GPS-skjermen i bilene nå som jeg spiller det på mesterrasen i full HD.

Skytinga og combaten liker jeg bedre slik den er i dette spillet. Spesielt tilnærminga til stealth-kills og oppgraderingene man kan få med dem. Jeg liker at man kan har wallhack-egenskapen. Sniking blir mye mer håndterbart og effektivt. Tolmodighets-aspektet forsvinner, men fristelsen til å bare hive seg inn i en base og ta det som det kommer øker masse siden det egentlig er like artig når driten treffer vifta som når den nesten gjør det. Et annet aspekt av gameplayet jeg synes de har naila er følelsen av å styre ett menneske og ikke et kamera med en svevende pistol forran. Man sklir ned skråninger med beina først, tryner og tar seg for med armene når man faller for langt, klamrer seg til kanter som man bare nesten nådde fram til og ruller på bakken om man hopper ut av kjøretøy i fart. Alt uten at du mister oversikt eller føler at spillet tar fra deg kontrollen du har lyst å ha. Håper flere skytespill bruker denne tilnærmingen framover.

Jeg koser meg med det, selv om det også er litt kjipt at de har valgt en langt tryggere tilnærming til designet denne gangen og det sannsyneligvis blir veien de tar videre også. Det er flere aspekter de har skrina jeg gjerne skulle hatt med videre fra FC2, men sånn helhetlig så er det en vellykket Crysis-klone hvor det er tydelig at fokuset har lugget på å gjøre det mer tilgjengelig for folk flest. Mindre modig, men mer lettspillbart. Se Quick looken til Kjempebomba om du er usikker. Den gir ett godt inntrykk av hvordan det er i forhold til forgjengeren.
 
#52
Et annet aspekt av gameplayet jeg synes de har naila er følelsen av å styre ett menneske og ikke et kamera med en svevende pistol forran. Man sklir ned skråninger med beina først, tryner og tar seg for med armene når man faller for langt, klamrer seg til kanter som man bare nesten nådde fram til og ruller på bakken om man hopper ut av kjøretøy i fart. Alt uten at du mister oversikt eller føler at spillet tar fra deg kontrollen du har lyst å ha. Håper flere skytespill bruker denne tilnærmingen framover.
Jepp, det her. Du glemte at de også at det har den beste stigeklartringen i noen FPS-spill. Når man hopper ned i et vann stuper man automatisk med huet ned først, og når man hopper ned i vann fra en stor høyde så har dem gjort en veldig bra jobb med å gjøre deg litt desorientert i en stund. Det med å skli langs bakken (rart hvordan de klarer å få dette til å virke så naturlig, mens man i virkeligheten ville ha blødd ihjel av skrubbsår) ved å trykke C som jeg er ganske sikker på at de har henta fra Dishonored, syns jeg faktisk - om ikke fungerer bedre - føles mye diggere enn i Dishonored. En annen ting som jeg tror er første gangen jeg har sett i et FPS-spill men som også var på tide: Når man looter folk/kister/whatevs, så popper itemsa man nettopp har tatt opp på skjermen etter hverandre. Det blir lett å alltid vite hva man har loota, mens i mange andre spill har jeg opplevd at det blir slitsomt når alt skal komme opp på skjermen samtidig av dritt man har funnet, så man slutter å følge med og bare looter fordi man må.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#54
Tja.

PC-versjonen er latterlig mye penere da. Så dere har i det minste det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#55
Så, den ræva historien jeg irriterte meg sånn over? Den er ironisk, da vættø! Mitt tips til Jeffrey Yohalem er at neste gang han skal skrive et spill, SKRIV MER INTERESSANTE FIGURER og ikke bare løkhuer som sier dritt INGEN BRYR SEG OM. Neste gang, sørg for at alle figurene i spillet er Vaas.

Når det er sagt, er jeg veldig for greia med å gjøre narr av dudebro-opplegget (liker at "dudebro" er blitt et begrep, forøvrig), men det at du har en god ide som ligger bak plottet ditt, betyr ikke at du kan slippe unna med å skrive dølle figurer. Bare som eksempel har jeg spilt Far Cry 3 i... tjah, tre timer? Det eneste jeg veit om figurene er at hovedpersonen er en dust, at Marcus (han som ga hovedpersonen en tattis) er innvandrer og gæærn, at Vaas er slem og gæærn på ordentlig (men faktisk ålreit skrevet og bra spilt og dermed den eneste som er verdt å følge med på), og at han doktoren er nærkis. Når dette er utgangspunktet, da er det noen som ikke har gjort jobben sin.
 

Lodin

Der Waaaah
#56
Jeh, det er litt seint å late som spillet ens er Spec Ops: the Line når alle har spillt det og sett at det bare er enda et ordinært manshoot.
Men Sam som man møter ett stykke uti fortjener props. Han er noe for seg selv. Buck og forsåvidt selvom han ikke er i nærheten så skremmende som Vaas, selvom han egentlig er mye verre. Synd at de ikke gjorde mer med legen for han virker kul.
 
#57
Vaas er nok en av de bedre antagonistene jeg har vært borti i et spill, så tommel opp fra meg.
Fullførte spillet i helgen og har nå tatt alle radiotårna og basene, så nå kjører jeg bare rundt og utforsker, finner ting og sånne ting. Artig å kjøre opp et fjell, finne en hule og ende opp et helt annet sted enn dit du egentlig skulle.

Endingen var litt meh, men som Lodin skrev i en annen post var det sikkert fordi jeg valgte feil slutt
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#58
Siden Lodin liker slutten omhandler det enten ekteskap med dyr, eller drap av delfiner