Julequizzen 2023!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#21
Det sies at Ever Crisis er ålreit og jeg leste noen som mente at de bare burde sluppet originale FFVII med grafikken til det spillet.
 
#22
Fasit 10. desember:

c. Last Epoch

Spørsmål 11. desember:

I hvilket spill begynner man i byen New Junk City?

a. Battletoads

b. Probotector

c. Earthworm Jim
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#23
Fader, jeg glemte gårsdagens.
Er rimelig sikker på dagens, men det er jo den type hovmod som står for de største fallene
 
#24
Fasit 11. Desember:

C. Earth worm Jim

Fun fact: New junk City er også et kart i Overwatch 2!

Spørsmål 12. Desember:

10e00833fe795082589292ee9228f9a0.gif


Jeg har jo lovet å avsløre årets toppremie i dag, men jeg må spørre etter litt hjelp fra de som ønsker seg den.

Premien er en unik utgave av spillet Tumblin Dice som jeg allerede har laget noen versjoner av. Følg lenken under om du vil få inspirasjon eller se hva det går i.

Brettspill tråd

Her er hvordan spillet ser ut uten modifikasjoner:

IMG_20231211_223753.jpg


Prøv å tegne din egen versjon eller beskriv hva du kunne ønsket deg av design i denne tråden frem til og med julaften om et slikt spill frister. Alle bidrag vil være med i trekningen.

Hvis du evt ikke ønsker spillet kan du gi et bidrag og nevne at du ikke skal være med i trekningen.

Quiz fortsetter som vanlig i morgen!

Ps: Det er per nå to premier til det kjempes om.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#26
Altså, Unicorn, but don't be stingy on the glitter.

Evt en katt. ❤️
 
#28
IMG_20231212_122934.jpg


Her er noe jeg har drodlet frem på kontoret. Den ene er en kopi av båten jeg jobber på og jeg kommer til å donere den til skuta. Den kommer til å ha to ROVer som kommer ut fra spillbrettet når trykksensitive paneler blir truffet.
Månebassenget i midten gir ingen poeng, men skal også være en senket trykksensitiv plate som sender ut en livbåt. Livbåten samt ROV feltene kommer til å gi høye bonuser.
De nederste platene hvor det er 4x scoring kommer jeg heller til lage som en plate som går hele veien og være en forhøyning slik mesanin dekket faktisk er.
Det blir også utskjærte figurer i treverk som containere, reeler og den største kranen som vil alle fungere som hindere.

Among us figuren hadde jeg tenkt å lage til barna før jeg endte opp med enhjørning, og golfbanen tror jeg kan bli morsomt med forhøyninger, trær obstruksjoner og bunkere.

En slik tegning tar fem minutter å lage og gir rom for tilbakemeldinger .

Dantes inferno var et knall tema med mye potensiale
 
#29
Ser for meg at dette kunne vært noe for guttungen, så hva med minecraft-inspirert?
 
#30
Spørsmål 13. Desember:

Hvilket spill fulgte med Apple II?

a. Pac man

b. Breakout

c. Solitaire

d. Space invaderes


Ps: beklager sen oppdatering, måtte jobbe hele natten pga utsatt helikopter, men det er endelig på vei så nå er det juleferie!
 
#31
Fasit 13. desember:

b. Breakout

Det var flere som husket at Jobs og Wozniak var involvert i utviklingen av spillet, men det hører også med litt drama i historien for de som er interesserte:

https://en.wikipedia.org/wiki/Breakout_(video_game)



Spørsmål 14. desember:

Alle som har spilt Zelda: tears of the kingdom kjenner til Purah, men hvor dukket hun opp for første gang?

Purah.600.3964185.jpg



a. Tears of the kingdom

b. A Link to the past

c. Breath of the wild

d. Adventures of Link
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Gjetta bare Breakout for det hadde modern på Macintosh SE'en hu brukte på jobben. Nå står den i kjellern og funker forhåpentligvis fortsatt.
 
#33
Fasit 14. desember:

c. Breath of the wild

Spørsmål 15. desember:

I Pac Man er det som kjent fire spøkelser. Noe mindre kjent er navnene på tre av de, Inky, Blinky og Pinky. Minst kjent er navnet på det fjerde og siste spøkelset. Hva er det?

a. Kinky

b. Carl

c. Clyde

d. Dinky
 
#34
Fasit 15. Desember:

c. Clyde.

Spørsmål 16. Desember:

MGS spillene inneholder mye forskjellig gameplay, deriblant den fryktede button mashingen.

Men hvilken knapp må du trykke på som en gal i et minutt i MGS 2 når du blir torturert?

a. Trekant

b. Kryss

c. Runding

d. Firkant


PS: litt forsinket i dag da Buggz hadde med diverse pol øl til brettspillings i går.
 
#35
Fasit 16. desember:

a. Trekant eller c. Runding

Fun fact: Om du ser til venstre før scenen starter så blir det lettere. HD remaken har visstnok også kuttet tiden ned til 14 sekunder.

Spørsmål 17. desember:

Hvilket spill cosplayes her?

1712.jpg


a. Final Fantasy XVI

b. Exoprimal

c. Star Ocean the second story R

d. Apex Legends
 
#36
Fasit 17.desember:

d. Apex Legends

Det var Pockyy Neko cosplay som vant prisen for beste kostyme under Gamescon 2023. Kostymet er et skin av Valkyrie.

Her er en kort snutt som viser noen flere kostymer:


Spørsmål 18. desember:

Hva heter det nyeste assassin's creed spillet?

a. Memories

b. Nexus

c. Mirage

d. Recollection
 
#37
Fasit 18. desember:

b. Nexus

Nå trodde jeg at jeg hadde gått på en smell da samtlige var sikre i svarene sine på at det var Mirage som var det nyeste, men Lodin kastet inn det riktige svaret sent på kvelden, noe som ga mening da han kan spille det på Quest 3!


At spillet ble så bra som det gjorde kom som en gledelig overraskelse på de fleste. Jeg har fulgt det littegrann, men har derimot ingen snøring på hva Mirage handler om eller om det er noe tess.

https://www.roadtovr.com/

og

https://www.uploadvr.com/

er sider jeg besøker jevnlig for å sjekke ut hva som er nytt i VR.

Spørsmål 19. desember:

Kvinnelige figurer i TV spill har gjerne noen større fordeler, hvem tilhører disse?

1923.jpg


a. Ivy (Soul Calibur)

b. Morrigan (Darkstalkers)

c. Selvaria Bles (Valkyria Chronicles)

d. Sorceress (dragon's crown)



PS: Ass creed Mirage kom ut 5.10 i år mens Nexus kom ut 16.11 for de som lurte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Faen da. :argh:

Dette kommer ikke til å sjokkere noen, men jeg vet svaret på dagens spørsmål.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#40
Tilogmed jeg vet svaret, basert på artstylen alene.