Juraparken: Dennis Slår Tilbake

#21
Lyddesign er den beste designen. Så en dokumentar for noen år tilbake som handlet om lyddesign, jævlig interessant å se hvor mange fete lydeffekter som kan komme av å lytte på ting igjennom en støvsuger blant annet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#22
Lyssverda i Star Wars er vel en mikrofon som svinges i ønsket takt og tempo tett over et bilderør, om jeg husker rett. Mer interessant er lyddesign-dokumentaren fra Wall-E, som også går inn på lyddesign fra de tidligste Disney-filmene som ikke hadde tale og musikken selv sto for lydeffektene. Se den!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Noen av monster-lydeffektene i Planescape Torment er basert på paringsrop fra kameler.

 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#24
Lydeffekten fra tie-fighterne i Star Wars er en bil som kjører forbi på våt asfalt mikset med et elefanthyl.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#25
Først lo jeg, så gikk det gradvis over til et "hei vent litt.."
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#26
Star Wars-foley er den beste foleyen. Et av sjømonstrene i Episode I er lydteknikerens 4-åring som gråter, og lyden av marsjerende klonetropper i episode II var noe sånt som strikkepinner mot en glidelås om jeg husker riktig.
 

Lodin

Der Waaaah
#28
Uansett er det og avklart at TT skal mekke spill av Walking Dead. Etter det blir det en annen tegneserie, Fables.
 
#30
Det der beistet i dvergegravhula i LOTR:FOTR er et tigerbrøl kombinert med et hvalgisp baklengs. Om jeg husker riktig. Dokumentarene i extended-versjonene eier.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#31
Disclaimer: Jeg synes.

Episodedrit er verre enn vanlig full-length spill. Liker heller ikke at hver episode i TT-spill er satt i "sitt eget lille univers".
Er feelingen i episoden drit gjør det at man slutter å spille de resterende episodene også.

I motsetning til gullspilla Monkey Island 1-2-3, Sam & Max Hit The Road, Day of the Tentacles, Full Throttle, The Dig og Grim Fandango.

Vent ... stryk The Dig.
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Se der ja.
King's Quest: Not a port of the original, this will be an entire reboot of the franchise. Expect more details at E3 in June.

Puzzle Agent 2: Last summer Puzzle Agent, a bizarre take on the Professor Layton formula, was released on PC and iOS platforms (it'll make its way to the PlayStation Network this spring). The sequel, Puzzle Agent 2, is coming this summer to all the same platforms. It again stars Agent Tethers and takes place in the snowy Midwest.

More Hector: Badge of Carnage: The first episode of Hector, a mature, gritty point-and-click adventure, was released independently by developer Straandlooper on the iPhone last summer. Telltale is partnering with Straandlooper to first bring Episode 1 to iPad, PC, and Mac this spring. Two more Episodes will be released later this year.

Fables: Telltale will bring the Vertigo comic book series to PC, Mac, and consoles in Q1 of 2012. Fables stars famous characters from fairy tales and mythology that have been forced out of their Homelands. Expect more details at Comic-Con in July.
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Og her er kvikktitt av JP demoen som desverre er ganske dårlig fordi den er tatt hos TT og det er en PR-dust som masemaser.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#35
Så dette;



er det samme som dette;



16:18 var forresten fett.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#36
Art-direction minner om full throttle, og det er en god ting
 
#37
Som et litt off-topic tillegg kan det nevnes at Jurassic Park Trilogien kommer på Blu-ray i løpet av 2011. Yaaaaay!!!!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#38
Beste er jo Hector: Badge of Carnage på PC. Herre, nesten så jeg vurderer å skaffe det. Skaffa det via app-store for en stund tilbake, og elska det. Ser virkelig fram til neste episode
 
#39

Mon tro hva slags dinosaur det er snakk om. *grubbler-smileyen*. Mangler ikke på disney-magi i måtene de snakker om spillet på. Cheese.