Juraparken: Dennis Slår Tilbake

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Den beste filmen noensinne får Heavy Rain-behandling.

Morsom historie: Bare to uker siden, da jeg var på Coron i Filippinene, pratet broren min og meg veldig mye om Jurassic Park siden naturen der nede var veldig Isla Nublar-ish. Da plutselig Jurassic Park var på TV-en morgen var jo bare dette et stort sammentreff. Men så begynte vi å tenke ut et Jurassic Park spill hvor action satt i passasjersetet, og spillet heller kunne bli kjørt av Mr. Adventure, ála Heavy Rain. Altså, et spill hvor man heller vil unngå dinosaurer, hvor man gjør etiske valg som å ofre en feit jævel på laget ditt for å få noen minutters forsprang.
Og for å gjøre alt dette en liten dært bedre; i går kveld så vi på The Lost World

Og så leste jeg denne artikkelen. :v:

Jeg spilte et par Sam & Max-episoder i fjor høst og det er artige saker, men jeg hadde likt det hvis Telltale gav en litt mer seriøs stil til Jurassic Park. Det eneste som ødelegger litt for meg er at spillet blir delt opp i 5 episoder, jeg vet liksom ikke hva jeg skal tenke om det. Det er jo blitt en vanlig ting med spill fra denne sjangeren, men jeg føler bare at det ikke bli et like lite dystert og seriøst spill som det jeg håper på hvis det blir delt opp. Men hva vet jeg, jeg synes The Lost World er veldig kul.

Det skal komme til PC og Mac senere i år, muligens PS3 og 360 også blir annonsert. Håper jeg.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Hvis du setter deg ned med Heavy Rain og bare spiller de første to kapitlene nå, og de neste to om en måned.. er det da plutselig et mindre dystert og seriøst spill?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#3
Greit, nei. Men den lange pausen ødelegger hvertfall.

Jeg synes kanskje at episoder kan svekke en histori-- nei, vet du hva? Jeg liker det bare ikke. Full length feature game er rett og slett the beez neez.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
:D

Jeg ser poenget ditt, men jeg mener at en godt fortalt historie (i et spill) på tre timer kan være en 15-timersgreie overlegen, mye fordi det blir manko på idéer eller tid til å gjennomføre visionen. Det er faktisk godt at Heavy Rain ikke var lenger, for jeg begynte å føle at spillet sto i fare for å outstay its welcome (noen, kom med en god variant på norsk). Limbo: ikke at spillet prøvde å fortelle en dyp og intrikat historie, men jeg elsket hvert av de om lag 180 minuttene og jeg tror ikke spillet hadde hatt veldig godt av å være lenger.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Jeg skal uansett ha dette. Siden jeg kjøper alt TT mekker samme hva. :p
Og når det gjelder feelinga til JP regner jeg med at de treffer spikern. Selvom de fleste spillene deres til nå er komedier greier både Minky Island og Back to the Future å gi oss dramatikk.
Egentlig vil jeg helst ha Tresspasser 2, men Heavy Rain med dinosaurer er og bra.
 

demake

Seksuelt godteri
#6
Trespasser er den beste spillen.
En spill som lar meg tante-daske dinoer med lanken får pluss i margen.

Og jeg vil få påpeke at Trespasser har DEN beste healthbaren noensinne.
 
#7
Spillte nettopp igjennom Back To The Future episode 1, og ser frem til resten. Blir spennende å se hva de kan gjøre med juraparkenlisensen - spesielt interessant at det er basert på den første filmen og at Heavy Rain er inspirasjonskilden når det gjelder gameplay. Ikke at jeg har spillt gjennom Heavy Rain, det skjer nok ikke før jeg finner det på tilbud og føler for å utnytte det.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#10
The team plans to release it on PCs, Macs, and consoles.
Tøft.

Gleder meg til å høre: "Welcome to Jurassic Park", mens vi titter på dinsævrer for første gang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Det er en god del mer realistisk grafikk enn vi er vant til fra TT. No ny motorings? :think:
Jeg for min del tror Telltale har hatt muligheten til å produsere denne typen grafikk lenge, men at de bevisst har holdt seg til en mer tegneserieaktig stil for å holde systemkravene nede og fordi det passer bra med spillene de har laget. Ikke at jeg har tenkt å protestere på at de nå begynner å smøre på litt shadere og sånt, altså.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Og Max i siste episoden av sesong 3 så jo relativt imponerende som Cthulhu. Nei det er ikke spoiler siden de viser ham fram i traileren.
 
#14
Hva med de som ikke liker å see trailere fordi de ofte inneholder spoilere da? Ikke at jeg bryr meg, for Sam and Max har aldri vært min store kjærlighet innenfor sjangeren. Har enda ikke giddet å fullført sesong 2, og gidder ikke engang tenke på sesong 3 før det er gjort.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#15
Enig med Stareye, Lodin. I dag er du den vprste drittsekken. :)