Juraparken: Dennis Slår Tilbake

#41
Stemmer. Tror jeg venter til dette dropper hardt i pris under Steams julesalg.
En dude som er i gang med en let's play, så du får se hva det går i om ingen andre kjøper
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#42
Er straks ferdig med første episoden. Spiller på Ipad 2, og de tekniske problemene er rimelig ille: Mye hakking og lite responsive gestures, noe som er ganske kritisk i et spill som stort sett baserer seg på QT-events. Historien er veldig fan-service (Noe som ikke gjør meg noe, siden jeg forguder filmen) og man blir servert et plott som er tett sammenvevd med filmen, der man får se mange kjente steder og andre referanser. Stemmeskuespillet er også helt på det jevne, og man har fått lisensiert alt av lydeffekter og musikk. Det er tydelig at Telltale har forstått hva som gjorde stemningen i filmen så bra, og har virkelig lykkes med å gjenskape dette, noe oppfølger-filmene aldri klarte.

Er du over snittet glad i JP, så vil jeg anbefale spillet, siden den utbroderer en del momenter fra den opprinnelige historien, og at det er gøy å traske rundt på steder som man husker fra filmen. Om du hater QT-events er det bare å ligge langt unna. Spillet kan til tider være likt Action-sekvensene i Heavy Rain, men uten å være like avansert.

Koster 45,- i App Store.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#44
:sukk:

Likevel er jeg fremdeles litt keen, spesielt utifra det Ronin Jæveltango skrev. Elsker Juraparken såpass at jeg synes det fortjener det... hvertfall litt. Kanskje. Vifårse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Fikk en kjapp omtale av en JP-frelst kompis i kveld, han sa det var omtrent som å se en hårreisende dårlig versjon av Jurassic Park bare at du fikk RSI siden du måtte sitte og knote med taster og trykking hele tida; han var ikke helt sikker på om han ville kalle det et spill. Tenker jeg glatt melder pass, gitt.
 
#46
Oh Telltale, how you slowly crawled towards the top and almost reached it until you fell violently to the ground without a click.
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Trur nok det biter dem litt i ræva at de skal lage "ekte" spill fra nå av ja. Med ekte tenker jeg på lisensen for å gi ut JP på disk til 360.
 
#49
Tales of Monkey Island var brukbart. Ikke i nærheten av de første tre (eller fire for den saks skyld), men det var et godt forsøk. Episode fire og fem var faktisk ganske nær, dog.

Kunne godt vært foruten overdrevent mange map-puzzles (to nesten identiske i et og samme kapittel til og med). MI1-4 hadde maks en eller to fordelt på hele spillet, mens disse hadde en i omtrent vært forbanna kapittel.