Killer 7

Kilik

Lokal moderator
#61
Men Famitsu lovpriser GC-versjonen med 9, 9, 10 og 8:

Score: 9
"Representing a complete revision of the basics of game production, this intense title bears the stamp of its creators all over it, from the art, sound, word usage and controller button layout. Even so, there are not areas of the game that reflect the creators' pushing their own agenda, and the title stands tall as a complete piece of high-quality entertainment."

Score: 9
"[The title is] more accessible than it appears. Although the basic controls and content of the actual game doesn't differ from its PS2 counterpart, the GC version has a slight edge due to faster loading times and button placement that allows for easier control. The nature of progression through the game is linear, but the player will not sense this thanks to a superb puzzle-solving element involving personality switching."

Score: 8
"Although it appears difficult at first glance, players will find it to be relatively straightforward and easy to grasp once they try it. Plus points go to the surreal laughs spread throughout the game, which fit the title's atmosphere nicely. The basic content [of the GC version] is the same as its PS2 counterpart; however, taking into consideration factors such as load times and ease of control, the GC version is easier to play as a whole."

Score: 10
"While the system inherent in the usage of characters and the shooting sequences is standard, the game effectively pulling you into its world makes it a joy to play. Dialog sequences and cut scenes full of surreal humor add quality flavor to the title. When load times and slight differences in control and appearance are taken into consideration, it might be better to go with this version."

På motsatt ende av skalaen har vi GamePro som gir det 1.5/5 i sitt siste nummer. Med andre ord rimelig blandet kritikk her...
 

Lodin

Der Waaaah
#62
Virker som det finnes en ganske grei forklaring på dette. Spillet er noe av det mest stilfulle som er sluppet på markedet. Bare så syndt at gameplayet er helt usselt.
 
#63
Ut i fra det jeg har lest på ymse fora så ligger dette i PN03-sjiktet, dvs love/hate-spill. Hva én person fra 1UP sier bør ikke være alfa-omega. Du ser noen av kommentarene til "anmeldelsen" hans er folk som aldri har prøvd spillet og pga hans skriblerier har allerede bestemt seg at Killer 7 er "a worthless piece of shit".

MoFo2
 
#64
Jeg spilla det i circka en time. Prøvde så hardt å like det. Stilen var fet, noe alle er enige om. Spesielt folk som har fått testa det ut. Men gameplay og story ble max sært for min egen del. Dette er ikke noe jeg kommer til å bruke kveldene på. Ble ganske skuffa fordi jeg digga hele den grafiske stilen.

Men det holdt bare ikke. Men en kamerat av meg synes spillet var kanon rått. Så den ELSK/HAT teorien støtter jeg. Prøv spillet selv før du danner deg et inntrykk av det. Ikke hør på 1up, meg eller noen andre hvis du skulle være i tvil. Kan være at du er akkurat den som liker spill som flørter såpass mye med særegenhet..
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#65
Jeg støtter WiKKiD i at dette er noe man må prøve før man gjør seg opp en mening om. Jeg har spilt i ca. ti timer nå og har ikke følt noen form for misnøye, men jeg ser helt klart at det er ting man kan mislike.
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#66
Jeg hvet ikke helt hva jeg skal si om dette spillet, veldig orginalt og sært. Ikke at det gir pluss eller minus. Om ett spill er orginalt og annerledes vil ikke det si at det er bra for det, oftest er det best og holde seg innefor "grensa" hvertfall viss utvikleren ikke klarer og finne på noe nytt som duger selv. Det er nesten umulig og si om dette spillet blir bra eller dårlig for meg, lurer på om jeg skal ha det. Få r vente og se... *lokkevennavmegtilogkjøpespillet* er sikkert lurt ;)
 
#67
Opprinnelig skrevet av Lodin@27.06.2005, 15.30
Virker som det finnes en ganske grei forklaring på dette. Spillet er noe av det mest stilfulle som er sluppet på markedet. Bare så syndt at gameplayet er helt usselt.
236481​

style but no substence, fryktet det ja :ehm...:
 
#68
Gameplayet er jo, i følge det jeg har hørt, originalt. Og gameplay er jo rett og slett smak og behag. Det å bedømme noe slikt utifra en anmeldelse blir litt for krampeaktig. Prøv spillet selv, det har jeg tenkt å gjøre før jeg uttaler meg noe om det.
 

SHDR

Gullmedlem
#70
Spilt i tre timer i går sammen med den godeste Oerhört her, og ... dere kan vel nesten gjette hva jeg synes foreløpig. Jeg tenker jeg blir ferdig med det i natt eller i morgen, for her skal det egentlig ikke gjøres noe særlig annet.

Selve spillet spiller som en blanding av en on-rails shooter (du kan bare bevege deg i én retning av gangen, nemlig rett frem) og førstepersonsskyting i en siktemodus du aktiverer når du har lyst til å skyte. Du kan snu deg hundre-og-åtti grader med et kjapt trykk på B, og dermed løpe den *andre* veien. Når du kommer til avstikkere eller kryss har du sjansen til å velge en ny vei. Bare hold inne A og pek i retningen du vil med analogstikka. Det føles rart ut, én time med systemet ser deg godt inne i det. Alle fiender er i utgangspunktet usynlige og eksploderer når de kommer i kontakt med deg. Utfordringen ligger dermed i å høre godt etter, og være på vakt for en manisk latter som triller ut av Heaven Smiles når de får øye på et offer. Derfra er det bare å komme seg i førsteperson og scanne omgivelsene for fiender. Scanningen vil avsløre fienden og et eller flere svake punkter. Skyt av armer og ben for å få blodbonuser, men pass på å ikke skade fienden så mye at ikke avslutningsskuddet ditt går i et svakt punkt, for ellers får du ganske mye mindre blod i belønning. Drep flere fiender etter hverandre via de svake punktene, og du får combo multipliere. Jeg har ikke klart mer enn 9x (Smashing Nine!) foreløpig, men jeg kan lett tenke meg at det blir temmelig svære saker etterhvert.

Hva gjør du når du ikke skyter ting? Nei, da løper du rundt i områdene du utforsker og titter på den vanvittig flotte grafikken, prater med folk, lytter småskremt etter latter, prøver å forstå hvordan historien henger sammen og løser mer eller mindre logiske små puzzles. Det er stort sett alt det er til det. Historien vet jeg ikke helt med enda. Den er temmelig storslagen og omfattende, uten at jeg skal si noe særlig om den. Det er mye morsommere å se selv. Puslespillene drives av hint fra andre karakterer (hovedsakelig et spøkelse med "sexy" t-skjorter og en S&M-slave, samt et avkuttet hode som prater i søte emoticons) og selvsagt en litt skjev intern logikk som dikterer at en plante vannes med en vannring og at den beste måten å tenne lys på er å bruke ildringen (Fire, Water ... hvordan går det igjen? ... Earth, Wind, Heart?) og den beste måten å bryte en barriere på er å skjære over håndleddene sine. De forskjellige karakterene har forskjellige evner og ikke minst veldig forskjellige forutsetninger i kamp, med Dan Smith som overall badass, Con Smith som kjappeste (og blindeste) gutten i klassen, Mask de Smith som bryter og eksplosivekspert (ekspert og ekspert -- han har iallfall en granatkaster i hver lanke) og KAEDE Smith som selvskader. Det er selvsagt flere; syv eller åtte alt ettersom hvordan du velger å tolke historien, men de kan du like gjerne oppdage selv.

Jeg kan gå løs på nyansene også. Counter-attacks, charge shots, oppgraderingssystemet ... la oss bare si at du bruker blod til det meste. Blod er XP og du kjøper nye evner og bedre statistikker med blod. Du får blod ved å avrette fiender så godt som mulig og gir deg dermed en god grunn til å brushe opp på skarpskytingen. Det er også godt balansert og rimelig hardcore (det er jo Capcom), med kombosystemet og counter-systemet, slik at du aldri tvinges av omstendigheter, men heller dine egne evner, til å bryte en kombo. Slik skal det være.

La oss se, la oss se ... tja, jeg kan jo nevne at det først og fremst er et action/horror-spill og ikke et løpe-i-ganger-alene-spill. Fiender respawner etter å ha blitt drept, og du får mer enn nok å henge fingrene i. Første brett så meg ta ned 55 fiender inkludert bossen, andre brett nesten like mye foreløpig. Brettene er ikke skrekkelig lange, men det er en glatt times spill i hver av dem; mer hvis du skal gå forsiktig til verks og finne alle hemmeligheter, mer hvis du ikke er så god til å skyte ettersom du da kommer til å gå ganske rolig frem for ikke å dø. Du får nemlig en del skade av å bli truffet av fiender, og om du blir truffet av mer enn to fiender på én gang er det stort sett kvelden for alle andre enn Mask de Smith og Garcian Smith. Sistnevnte er bare der for å vekke opp igjen døde personligheter, og må ture avsted når andre biter i gresset. Han er også mellommann for oppdragsgiverne og Harman, sentralpersonligheten og ...

Det er mye. Jeg kan ikke fortelle alt. Det er ikke vits at jeg forteller alt, for dere vil oppdage det selv. Titt på grafikken, last ned en trailer, tenk dere at det er et voksent, altså faktisk temmelig modent, spill. Det er sinnsykt voldelig, det har ekstremt mørk humor, det har temmelig mye seksuelle overtoner, det er masse popreferanser og ikke minst popkritikk, det har mer personlighet bare i hovedpersonene enn de fleste spilldesignere skaper i løpet av karrierene sine, det er et mesterverk foreløpig, og dere må egentlig bare se på grafikken. Når dere har sett på den, må dere spørre dere selv "liker jeg dette godt nok til å groove til dette og en sær blanding av skrekk-, rock, house og pornomusikk mens jeg skyter delvis usynlige fiender og bruker aspekter av en spaltet (eller kanskje ikke helt spaltet?) personlighet til å rulle opp en konspirasjon jeg ikke styrer annet enn den lineære framferden av?" Dette er et motsatte av GTA. Dette er tettdesignet, cinematisk og hardcore. Det er smart, velskrevet og fullstendig sprøtt. Det er lett på topp 5-listen ,min over de mest attraktive videospillet jeg noengang har sett. Det er faktisk bedre enn jeg håpet.

Og jeg kan egentlig bare anbefale det hvis du ser på bildene og tenker at dette er alt jeg trenger. Se nøye etter.
 
#72
Spillet er bestilt. Eller ... det ble bestilt for noen dager siden, og sendt for et par dager siden fra Play-Asia. Gleder meg til å spille det (jævlig synd at jeg er på hytta når det havner i postkassa, men jeg klarer vel å vente litt over en uke med å spille det).

Virker meget lovende det her. ^_^
 
#74
Etter det jeg har forstått (fra andre som har spilt det), er GC-versjonen bedre enn PS2-versjonen med tanke på framerate og kontroll, men dette er visst snakk om mindre betydelige forskjeller. Likevel har GC-versjonen fått bedre karakterer enn PS2-versjonen hos både IGN (+0,2) og Gamespot (+0,3).

Opprinnelig skrevet av Gamespot
...  Numerous other interruptions abound in the form of fairly brief but noticeable loading times that crop up in between all the bite-sized portions of the game's missions. These are noticeably longer in the PlayStation 2 version of the game, and that difference alone is enough to make the GameCube version the superior of the two. It's also marginally better-looking, and the aiming controls feel a little more responsive on the GameCube as well.

... The game's flat-shaded art style looks amazing at times, but on other occasions suffers from some noticeable and distracting aliasing, as well as severe fits of slowdown in the case of the PS2 version. Textures on the PS2 version also sometimes look plain and ugly.
MoFo2
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#75
Jeg har lenge snust på dette her, sett et par trailere og slikt, men jeg må si at den talen til Shaddis ovenfor her har overbevist meg. Kjøper det når jeg får penger, selv om det blir PS2-utgaven på meg. Takk Shadar. :)