Killzone 2: The Kill Zone 2

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Headsettet mitt var bekrefta postet siste fredag, men den har ENNÅ ikke kommet frem :argh:

oma

Village Drunk
Jeg kan nok henge meg paa de neste ukene, i dag derimot gaar nok daarlig da jeg er opptatt

Jeg skal legge dere alle til, så krysser vi fingrene for at dere er online litt senere.

Edit: Dens_1 er navnet, hvis dere skulle ønske å legge meg til.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Holder dette spillet ut en måned eller to? Jeg trenger et litt mer brutalt og skittent spill en Modern Warfare, og Killzone 2 var det første jeg tenkte på. Har spilt demoen og syntes det var baconsvorfett, men jeg orker ikke kjøpe det, spillet det i en uke, og så plutselig er det ikke noe mer jeg gidder å gjøre.

Kjøpte meg Killzone 2 på torsdag. Har ikke blitt så fryktelig mye onlinespilling, har ranket opp nok til at jeg er blitt medic. Makan til skrot våpen man starter med i det spillet da >_<
Foreløpig er jeg kun imponert over grafikken. Kontrollen var like treg som i demoen. Kombinasjon av kjip dødsone og aksellerering er ikke WIN. Har klart å venne meg til kontrollen mer etterhvert, men det føles som å spille fps med tærne til tider. Dette gjenspeiler seg online også da folk står 1-2 meter i fra hverandre og blåser av all ammo de har uten å treffe. Hagla med andre ord er populær online.

Bluetooth headsettet jeg kjøpte for å bruke med spillet var sløs med penger. Fant fort ut hvor underlegent PSN er i forhold til XBL. Ingen partychat, og vanlig audio chat fungerte heller ikke utenfor spillet latterlig nok. Og finne en server var et helvete når vi var 3stk med forskjellig rank. Brukte nesten mer tid i menyene enn i spillet. Elendige greier.
Chatten i spillet var heller ikke til å skryte av. Ble bare rot hele greia.

Min løsning på problemet ble å skru på X360en og chatte i XBL Party mens vi spilla Killzone 2. Da ble det straks litt mer kos. Bare latterlig at det skal være så vanskelig å spille med venner på PSN. Dette må fikses pronto.
Når det er sagt så finner jeg nok mer underholdningverdi i spillet når jeg får ranket opp og når jeg ikke monger over kontrollen. Likte at man kunne finjustere snipingen med å tilte kontrollen. Bare synd det er lenge til jeg får sniperen og active camo :(

Scary Paladin

Ukjent herremann
Har klart å venne meg til kontrollen mer etterhvert, men det føles som å spille fps med tærne til tider. Dette gjenspeiler seg online også da folk står 1-2 meter i fra hverandre og blåser av all ammo de har uten å treffe.
Akkurat dette ville jeg ikke gitt spillet skylda for. :ler:

Drauden

SGs kollektive lillebror
Er enig at styringa er ganske tung i blandt, spesielt på nært hold når begge prøver å hoppe rundt og skyte samtidig. Selv om du justerer kontrollene sånn at de blir lettere, er de fremdeles ganske... klunkete.

CyberK

Finner ikke på noe.
Som jeg har sagt tidligere, så liker jeg klunky. Klunky oppfordrer til å ta ting mer med ro og holde seg litt mer på avstand. Skal du inn i nærkamp må du ta en smg eller hagle og satse på spray-and-pray, og jeg synes det fungerer utmerket med denne tilnærmingen. Litt mer, tør jeg å ta ordet i min munn, ... realistisk. (Der realistisk er et meget relativt begrep når man først snakker om dataspill.) Det finnes ikke noe one-size-fits-all våpen i virkeligheten heller, og trange rom er noe dritt å kjempe i. Jeg skal være forsiktig med å dra paralleller til Operation Flashpoint gitt at de to spillene har helt forskjellige utgangspunkt, men det er noe av den samme tankegangen der. Jeg likte Flashpoint, og jeg liker Killzone 2.

Edit: omg jeg må skaffe meg gaming mouse med masse dpi og sånt for å kunne performe enda bedre!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg synes har vært mest spesielt med Killzone 2 så langt er at jeg har måttet klinke den ene sikteslideren på litt under middels og den andre på maks, og likevel er den som står på maks for treg. Det pleier liksom å være et slags forhold mellom hvor kjapt siktet ditt beveger seg langs hver akse, men neida.

Sånn ellers så er den der cover-mekanikken veldig fin når man først blir vant til den. Ikke like entydig som Gears of War, men slett ikke så verst.

Så var det bare å få spilt noe mer enn en snau halvtime av enspillerdelen, da.

CyberK: Spilt noe ArmA? ArmA2 kommer snart også, man gleder seg. ^^

CyberK

Finner ikke på noe.
Dessverre må jeg innrømme at jeg ikke har fått dratt meg til å spille særlig mye ArmA av diverse årsaker som jeg ikke egentlig er helt sikker på selv. Jeg liker det fortsatt, har bare aldri å rukket å investere så mye tid i det som jeg fikk gjort i OFP. Men kanskje jeg skal skjerpe meg når ArmA 2 kommer.

Akkurat dette ville jeg ikke gitt spillet skylda for. :ler:
I'll second that. Spillet er rent taktisk, og det er lett å få "panikk" i kampens hete og ende opp med å se ut som en idiot.
Det er åpenbart at utviklerene ikke gjorde noen en tjeneste når de laget spillet med den sinnsyke dødsonen og akselerasjonen på analogstikka. Av alle fps spill som har kommet ut gjennom årene så kommer jeg faktisk ikke på ett eneste som hadde så sløv kontroll som Killzone 2. Å si at det har blitt laget så tungt med vilje, den kjøper jeg like lite som at kontrollen i Resident Evil må være et sant helvete for det skal være "taktisk".

Jeg vil sloss mot folk online, ikke mot kontrollen jeg har i hendene.
Jeg skal derimot gi spillet mer tid og snuse enda litt mer på forskjellige sensitivity innstillingene før jeg bytter det bort :p

CyberK

Finner ikke på noe.
Du er bare en jente som ikke takler et ordentlig mannespill.

In other news så spilte jeg litt i går og ble major eller whatever det er som gir deg Tactician, og det er også ganske knall. Litt på samme måte som med Medic så unngår jeg selve frontlinjen, bare at nå forsøker jeg å snike meg rundt omkring og droppe spawnpoints på steder der fienden ikke venter det. Sette opp spawnpoint midt oppi forsvarssonen på search and destroy = granathelvete og fail. Sette opp spawnpoint slik at dine folk avskjærer fiendens folk på vei mot forsvarssonen = gyllent win. Også veldig greit for å vinne når laget ditt skal forsvare en assassination target. :D

Scary Paladin

Ukjent herremann
Husk å sørge for at lage ditt spawner riktig vei også. Etter min erfaring vil de alltid spawne med ryggen mot der du sikter. Med andre ord er det lurt å kaste en røykgranat etter at du har snudd deg 180 grader fra et fint utgangspunkt.

Det er åpenbart at utviklerene ikke gjorde noen en tjeneste når de laget spillet med den sinnsyke dødsonen og akselerasjonen på analogstikka. Av alle fps spill som har kommet ut gjennom årene så kommer jeg faktisk ikke på ett eneste som hadde så sløv kontroll som Killzone 2. Å si at det har blitt laget så tungt med vilje, den kjøper jeg like lite som at kontrollen i Resident Evil må være et sant helvete for det skal være "taktisk".
Tror du virkelig alle utviklere har lyst til å lage COD-kontroll til spilla sine? Å si at kontrollen er sløv er greit i begynnelsen, men etter noen kamper blir det bare en dårlig unnskyldning for å ikke klare å spille / gjøre det dårlig i mine øyne. Jeg har ikke tall over hvor mange ganger jeg har drept folk som tror det er lurt å løpe, og da mener jeg spurte rett inn, i et område laget mitt kontrollerer. Klart, du kan være heldig og ikke møte noen og igjen ende opp med å flanke hele laget, men da bør du hvertfall roe ned tempoet litt så du har våpenet ditt klart til bruk hvis du skulle møte noen. Det er ikke så mye forandring i spillestilen som skal til. Riktignok bare et eksempel, men du ser vel hva jeg mener.

CyberK

Finner ikke på noe.
Ja, det er jo selvsagt en sammenheng jeg burde ha skjønt selv. Jeg gjettet på at man alltid spawnet med ryggen mot fiendens base bare for at det skulle være en drawback med selv spawnpointingen, men din forklaring er jo selvfølgelig også logisk, har jo pleid å ha ansiktet mot fienden når jeg har kastet dem. :p

Tror du virkelig alle utviklere har lyst til å lage COD-kontroll til spilla sine? Å si at kontrollen er sløv er greit i begynnelsen, men etter noen kamper blir det bare en dårlig unnskyldning for å ikke klare å spille / gjøre det dårlig i mine øyne.
Nei, det er helt greit at KZ2 distanserer seg fra COD kontroll og gameplay. Men som nevnt tidligere så finnes det en rekke andre fps (Battlefield/SWAT/Ghost Recon/Rainbow Six +++) som har taktisk gameplay (der Run'n'Gunning straffes) uten å fornærme spilleren med tidenes sløveste kontroll.
Jeg forstår at utviklerene ville man skulle føle tyngden på våpnene og jeg hadde lettere akseptert kjip kontroll på tunge, svære våpen. Men det er akkurat samme smørja med håndpistolen som er nok en logisk brist. Men men, ingen vits i å diskutere dette noe mer egentlig siden vi blir aldri enige. Lern2play sier Buggz. Joda, det skal jeg gjøre. Så kan Guerilla Games Lern2develop spill og ikke tekniske grafikkdemoer til 500 spenn.
Grattis til Guerilla Games for å prestere å lage til dags dato den sløveste og mest upresise kontrollen i et konsoll fps spill. Noensinne. I året 2009 attpåtil D;