Kingdom Hearts 2

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#41
:eng101: Square gav faktisk ut en shmup til PSX back in the day. Den heter Einhänder, og er ganske bra om jeg må si det selv. Og det må jeg jo.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#42
SITAT
Det er altså etter sånn omtrent femten timar ting byrjar å skje.[/b]
Det er nesten like dumt som å si at det ikke skjer noe før halvveis uti The Two Towers. Ja, spillet har en rolig start, men det betyr ikke at det ikke skjer noe. Jeg likte starten veldig godt, og det kan ingen ta fra meg ved å legge frem "fakta" om hvordan ditt og datt er slik og sånn.

Jeg respekterer at andre folk har forskjellige meninger enn meg, men å påstå at det ikke skjer noe før etter 15 timer er rett og slett bare feil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
Hvis det er sant, hvorfor konkluderer de aller fleste omtalene av spillet med en variasjon på "Kingdom Hearts II bruker lang tid på å komme i gang, men hvis du bare er tålmodig i noen timer blir det spreke saker"?

Uansett, som sagt er det revnende likegyldig om det er snakk om to eller femten timer; det er elendig og respektløst uansett hvordan man vrir og vrenger på det.
 
#44
Yeti: Nettopp. Og derfor så trist at de ikke har tatt lærdom av det. Einhander er en av de mer kapable shmups på psx (Sega Saturn stakk av mer det meste av kremen back in the day).
 
#45
Æsj, selvom spillet ikke har fått verdens beste kritikk er det fremdeles Kingdom Hearts. Selvom jeg hater kampsystemet av hele mitt hjerte så har jeg likevel hatt et par koselige stunder med det første Kingdom Hearts spillet.

Da jeg så toern i butikken idag måtte jeg slåss litt med meg selv fordi jeg holdt på å kjøpe spillet. Må huske at 360 eller PS3 skal kjøpes! Tenkte jeg kunne se om jeg fikk byttet noen spill inn i KH2 på EBGames. Noen som vet hvor mange spill de skal ha for et nytt et?
 
J

jkmje

Gjest
#46
JEg har prøvd å forstå dette lenge, men hvordan får man Final Form. JEg har så og si gjort alle oppdragene i hele spillet, jeg har slått Sephirot (han var lettere enn han var i enern), og jeg står foran portalen til Kingdom Hearths. Men så vil jeg selvfølgelig få tak i det beste våpenet til alle sammen først, og også de beste Drivene

Jeg trenger dessuten en forklaring på mye av de ulike plotlinene i spillet som enda er ganske uforståelige for meg.
 
#47
SITAT(jkmje @ 01.10.06, 11.15) 25793
JEg har prøvd å forstå dette lenge, men hvordan får man Final Form. JEg har så og si gjort alle oppdragene i hele spillet, jeg har slått Sephirot (han var lettere enn han var i enern), og jeg står foran portalen til Kingdom Hearths. Men så vil jeg selvfølgelig få tak i det beste våpenet til alle sammen først, og også de beste Drivene

Jeg trenger dessuten en forklaring på mye av de ulike plotlinene i spillet som enda er ganske uforståelige for meg.
[/b]
Man får Final Form av å bruke Drive i "The World That Never Was". Akkurat som man av og til driver til Anti-form (Heartless-Sora), så kommer Final Form helt tilfeldig i denne verden. Etter man har fått den en gang er den der for alltid, også i andre verdener. Hvilke plotlines du lurer på må du jo spesifisere, da jeg ikke kan sitte meg ned å skrive hele spillets historie. .. og putt dem i en spoilertag.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#48
Kampsystemet i KH var elendig, det er sant. Button-mashing i all ære, men rpg-aktige menyer til spells og whatnot funker bare ikke når man samtidig må hoppe hit og dit for å unngå angrep. På tross av dette elsket jeg spillet. Greia er at for min del lå ikke fokuset på hvor virkelighetsnær historien var(det absolutte nullpunkt) eller hvor elegant man banket ditt og datt, men heller på hvor jævlig koselig alt var.
Spillet hadde et lydbilde og en grafisk sammensettning av en annen verden, og stemningen det ga meg var til tider ubeskrivelig god. Jeg har selv veldig lyst på KH2, men PS2-en min ble desverre stjålet for en stund siden og jeg prioriterer ikke ny så veldig høyt akkurat nå, siden jeg nettopp har flyttet inn i egen leilighet. Dessuten har jeg ikke noe særlig feit TV, og da er det eneste alternativet å koble den til LCD-skjermen min, og da tar jeg heller et par runder CS eller noe akkurat nå.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#49
Hmm, jeg har nettopp startet og spille dette spillet her nå, liket det meget godt ;)

Men... Jeg føler at det er noen litt løse tråder, om historien til folk, eller hva som egentlig har skjedd med folka vi spiller med osv..
Hakke fått no svar på det, riktig enda :p

Men, har man gått glipp av mye "viktig" informasjon, hvis man ikke har prøvd, eller spilt det Kingdom Hearts: Chain of Memories? Føler nesten at man har gått glipp av en del ting, men regner med av vi får fremd et meste, utover i spillet.
 
#50
Nå er det riktignok en god stund siden jeg har spilt igjennom Chain of Memories, og det skal sies at jeg aldri gjorde ferdig første del av spillet. Man går nok glipp av en del, ja. Det som skjer er at Sora & co konfronterer Organization XIII i Castle Oblivion og lærer mye om organisasjonen, men glemmer det hele da Naminé klusser med minnene deres. Det er nok en god del man får vite i CoM som kan være viktig å ta med seg videre til Kingdom Hearts II, men jeg vil også tro at man får vite en del om dette iløpet av spillets gang.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#51
Introfilmen og prologen er oppsummeringer av KH1 og CoM, pluss introduksjon av Organization XIII. Har akkurat kommet meg forbi prologen (tre og en halv time herigården), som absolutt ikke er «dårlig». Men det må bety at spillet blir temmelig fantastisk sånn ca nå.

*spille videre*
 

Halky

Veteran bruker ;)
#52
Hmm, ser jo selv nå at ting begyner å henge sammen, ble bare litt stusset over det med Organization XIII, det med Naminé, og hvorfor Sora sovnet inn/ble borte, eller delevis skapt om til en Nobodies/er her han Roxas kommer inn i bildet.

Men etter og ha lest en del om detta på Wikipedia :p Så har jeg funnet ut en god del, om blant annet Naminé, som står bak mye rart, og har klusset til hukomelsen til Sora osv.. Men får vel ikke spoile så mye her :S
 
#54
Det spørs vel på kvaliteten på de brukte spillene. Slik er det ihvertfall i den butikken jeg jobber i.
 
#55
Om jeg gav deg:

- The Matrix: Path of Neo (PS2)
- Onimusha 2 (PS2)
- Tomb Raider: Legends (PS2)
- Genji (PS2)
- The Legend of Zelda: The Wind Waker [LIMITED EDITION] (GC)
- Splinter Cell: Chaos Theory (DS)

(Alle er komplett + null riper/skader)

Hvilke/hvor mange av disse spilla ville du tatt for et splitter nytt KH2 (siden du jobber på EB)?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#56
Altså, husk at de kjører alle de spillene gjennom maskinen, så med mindre Agahnim faktisk *er* en maskin som kan lese av strekkoder og husker verdien på alle spill, så kan ikke han komme med noe særlig annet enn tipping. Personlig ville jeg tro at du var i nærheten av å ha råd, men det er vanskelig å si. Bare ring dem imorgen, så kan de sikkert sjekke for deg.
 
#57
Jeg jobber ikke på EB Games, jeg jobber på Gamezone i Stavanger.

Jeg er ikke helt sikker på hvor mange av de spillene vi ville tatt - det er ikke lenge siden jeg begynte der, så jeg er fortsatt newb. Men jeg tror ikke du får byttet inn Zelda-spillet - GC-spill selger nesten ikke i det hele tatt.

Redigert: Vi kjører ikke spillene igjennom maskinen på Gamezone, vi gir pris ut i fra hvilken stand spillet er, om det er nytt og om vi får solgt det. Det er ganske relativt og derfor kan ikke jeg, som newb, si noe om verdien enda.
 
#58
Kjipt.

Og Nicholas, ca pris var det jeg var ute etter.

Nei, skal se å få funnet det ut. Kan eventuelt stikke innom EBGames/GameZone neste gang jeg skal der omkring.
 
#59
For de som ikke har spillt Chain of Memories: her får dere et tre timer langt video-sammendrag... Så det selv i går, litt slitsomt, men vet da hele storien nå. Så, om dere gidder liksom.. har spillet selv nå, men permen min varer bare til søndag, så vurderer å vente til jul... kan bli kjipt med en måneds pause midt i, om dere skjønner.

Enda et tips: Spillet koster 350 kr på elkjøp... i alle fall min.
 
#60
Kingdom Hearts 1 er Genialt

kingdom hearts 2 er Banalt


Jeg kan ikke beskrive hvor skuffet jeg er over KH2, så jeg vil definetivt klassifisere den som er flopp.