Kingdom Hearts 2

#81
Jøsseball, jeg har helt glemt hele saken. Holder på å flytte inn i nytt hus, så jeg har brukt et ugudelig antall timer idet siste på maling, tapetsering og lakking. Tror kanskje jeg har pustet i helsemessig særdeles uforsvarlig luft som har føkket med korttidsminnet mitt.

Og nå ser det ut som om jeg holder på å bli forkjøla også. Blast!

Beklager, skal se om jeg får tatt det i løpet av morgendagen.
 
#82
Er vel nesten på tide å få gjort noe nå. Tenker jeg begynner med å poste noen fine bilder for dere:


Dessverre ble bildet litt lite, men dere får ta meg på mitt ord når jeg sier at jeg har sett filmen såpass mange ganger at jeg kan konkludere med at klærne til gamlingen er de samme som klærne til Xehanort i Kingdom Hearts 1, save for Heartless-emblemet.


Og når gamlingen deretter tilkaller denne bøllen, som er samme type Venom-bodysnatcher som i første KH, så tenker jeg vi alle sammen kan være enige om at Mr. Egghead faktisk er selvsamme Xehanort som er på alles tunge i samtlige KH-spill (dog under forskjellige navn). Det er Xehanort som er überslask i denne spillserien.

Og hvem er så resten av gjengen? Nomura har sagt at ingen av de tre ridderene er Sora, Roxas, Riku eller Kairi (jeg gidder ikke lete gjennom intervjuene enda en gang, men det står iallefall i ett på kh2.co.uk). Likevel ser vi tydelige likheter til kjente fjes hos f.eks. denne karen:

Hvorfor? Jo, det er fordi det her er skjebner det er snakk om. Skjebner som er forutbestemt å møtes gjennom historien. Så selv om det ikke er snakk om samme personer direkte, så er skjebnene deres den samme, og slik er de forbundet.

Og forøvrig synes jeg denne karen her


ligner veldig på Axel fra KH:CoM og KH2. (Beklager, men jeg fant intet dugende bilde av Axel) Jeg lurer på om Axel er Nobody'en til Robocop. Som noen av oss bekjent, så er ansiktstrekkene til Nobody'er alltid de samme som hos den opprinnelige personen, og her ligner de faktisk ganske. Og som dere sikkert har sett, så virker det som om denne fyren er glad i ild-elementet (hoi, sjekk dem glødende øya der'a, folkens!) - nettopp Axels felt innen magi.

Hvem er dama? Ingen anelse. Jeg har ikke sett noen som ligner iøynefallende. Kanskje Arlene? (Larxene)


Så historien går omtrent slik:

For lenge, lenge siden, i en verden langt, langt borte utspiller det seg en kamp. Nei, forresten - en krig. En krig mellom Nøkkelbærere. Denne verdenene er en ørken, som følge av alle slagene som har stått her opp gjennom historien, og tusenvis av Keyblades er strødd rundt denne møteplassen.

Xehanort, en tvilsom maktsøkende nøkkelbærer, er sikker i sin sak om at Kingdom Hearts er det ultimate mørket, og den ultimate kraft, og han holder på å åpne denne. Han har tilegnet seg skremmende mye makt, og han kan umulig stoppes alene. Derfor tropper tre nøkkelbærere, sannsynligvis en vennetrio på lik linje med Sora, Riku og Kairi (som også er tre nøkkelbærere, må vite), opp for å møte Xehanort ansikt til ansikt.

Dette er ikke den første kampen som finner sted her, og det vil ikke bli den siste. De tre ridderlige nøkkelbærerene klarer etterhvert å få stoppet Xehanort, i sådan en grad at alt han klarer å bevare er en yngre utgave av seg selv med ytterst få av sine opprinnelige minner.

Før trioen (om alle de tre overlevde kampen) stenger døren til Kingdom Hearts, klarer Xehanort å rømme til Radiant Garden, og kollapser her, hukommelsesløs. Han blir funnet av kongen, Ansem, som tar Xehanort under sin vinge.

Ansem er også en søkende sjel, og mener at der det finnes lys, vil det automatisk også være skygge, så han begynner å eksperimentere under disse tankene. Xehanort stiller seg særdeles villig til å hjelpe, også som prøvekanin om det er nødvendig. Omsider begynner Xehanort sine krefter å dukke opp igjen, og han åpner døren til Radiant Garden. Muren mellom verdenene er brutt atter en gang, og den kvelden er det et stort meteorregn.

Men siden den ene skjebnen har våknet atter en gang, gjør de andre det også, litt etter litt. Og på en liten øy i en annen verden langt borte finner en liten gutt en dør med et nøkkelhull i.

Og slik begynner Kingdom Hearts.