Konsoll RPG, hva syntes du er viktig ?

#41
Jeg syns historien er det aller viktigste i et rolle spill..
og derfor syns jeg ffVII er det beste spillet i serien

syns musikken og gameplayet er veldig viktig også.
det mana spear systemet på ffx er ikke så bra syns jeg, lvler er mye bedre.
grafikken har ikke så veldig mye og si mens du spiller, men så lenge det er 3d.
liker ikke RPG på GBA så godt, jeg har egentlig slutta helt og kjøpe GBA spill fordi
man får mye mer glede av RPG på ps eller ps2
 
#43
. Men det er også kjedelig å kjempe mot de samme monstrene om  
og om igjen da du egentlig bare vil komme deg fra A til  
B.
bruk no

encounters materia eller customice sverdet i FFX med det som gjør at ingen fiender

angriper... :D er ikke alltid så lurt

med tanke på erfaring men den kan du jo samle inn når du finner ut hvor det går kjappest å

skaffe den, så slipper du slåss mot creatures som gir deg nesten null experience å kun

fungerer som irriterende hinder i veien... (nere i flyet i FF VII, å i Omega ruins på FFX)

:D

men

så til topic... det viktigste i rpg`er forskjellig, for eksempel når jeg spiller Final

fantasy så forventer jeg en god story å karakterer mann nærmest blir glad i å sitter nesten

med en klump i halsen når end credits ruller over skjermen. man blir følelsesmessig

engasjert å bare må spille videre for å få vite skjebnen til sine karakterer, å det tror jeg

er bevisst fra square, nemlig å engasjere... visst det skjer at det er vemodig når spillet

tar slutt da vet du at de har lykkes å truffet spikern på hodet. sånn er FF serien å jeg

ville ikke hatt det på noen annen måte! Storyen er essensiell i FF serien...

mens

i førstepersons rpg`er som morrowind å gothic så er ikke storyen i høysete,men fremdeles en

vesentlig del av spillet, men det er mere det å gi deg følelsen av å bo i en vel fungerende

verden hvor du skal slå deg fram på vei mot toppen som sagnomsust kriger eller trollmann.

man kan utforske hele verdenen fra første stund man bynner å spille å eneste som holder deg

unna enkelte plasser er visst karakteren din er for dårlig til å ha kjangs til å overleve

der men du kan fremdeles dra dit hvis du har lyst. for eksempel den hula nord i gothic hvor

det Black trollet holder til, man blir nysjerrig på va som skjuler seg der inne, om det er

noen berømte våpen eller rustninger, å tenk hvor mye penger jeg får hvis jeg sløyer ett

blacktroll å selger skinnet. så du legger deg i hardtrening å tar småjobber for kjøpmenn for

å spe på experiencen for så å komme tilbake senere når du har kjangs til å ta trollet. alle

handlinger man foretar seg påvirker ens rykte blant NPC`ene så det er lurt å være ops på

hvem man hjelper å hvem man fornærmer. bare det å utforske verdenen å finne hemmelige huler

med nice skatter åssåvidere er spennende.

så va som er viktigst i en rpg kommer

egentlig helt ann på, jeg er like stor fan av morrowind å gothic som jeg er av Final fantasy

men av helt andre grunner...
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#45
Yeeeeez!

Det er mange viktige faktorer i et RPG. Det jeg ser etter er historie, Musikk, battle system osv... Merk dere at grafikken ikke er så høyt prioritert her. Dette har jeg merket meg ved å spille diverse eldre RPGspill til andre konsoller. kan jo nevne Chrono Trigger og Chrono Cross som begge 2D. Men måten historen er på og musikken er laget, gjør spillene til helt spesielle alikevel.

Må alltid nevne Suikoden også. Både I og II.