Kritikk til nye Spillegal

#1
ja...

jeg har ikke så mye negativt å si om nye spillegal enda, men kanskje andre har noe og si, eller kanskje jeg kommer på noe etterhvert. da må vi si det i dette emnet!
 
#2
jeg synes forresten det er dårlig at dere ikke kan lage en litt strippet versjon til opera-brukere...
 
#4
Har noe med speilserveren å gjøre eller noe sånt. Spillegal har webhotell hos Domenshop og de har ikke støtte for ASP. Antagelivis har de brutk en speilserver
 
#5
Siden virker litt smal syns jeg :p
 
#7
Jepp. Tror også det hadde sett bedre ut.
 
C

Crizpy

Gjest
#8
Trur det hadde vært fint om skribentene kunne hatt nick i profilen og. Så man kunne kjent de igjen på forumet\irc\whatevah.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Aurelius@21.09.2004, 17.49
hvorfor er adressen www1.spillegal.no?
105921​
Det er fordi vi har websiden på en dedikert host på 10 mbit, blandt annet fordi domeneshop ikke støtter asp.
 
#10
Ta anmeldelsen av FarCry som eksempel. På side 2, er det tre bilder på høyre, før det er bare noen stygge med strek over resten. Det kunne dere spart dere for. Det er mye bedre å ikke ha bilder enn å ha et bilde med bare en strek over.
 
M

maffakka

Gjest
#11
Endelig, det var på tide.
likte siden, kommer sikkert til å bli bra den ettervært.
skulle bare ikke vært så smal
 
#12
"jeg synes forresten det er dårlig at dere ikke kan lage en litt strippet versjon til opera-brukere..."

Bare en strippet versjon?? Hvorfor skal ikke siden se like bra ut i Opera som andre nettlesere? Siden ser jo helt fucka ut i Opera. Det er for dårlig at en side som gir seg ut for å være profesjonell (eller er ikke det ønskelig?) ikke støtter Opera. :tommelned:

Og en siste ting: Hvorfor rakkes det ned på alle andre spillsider? (Viser til artikkelen "Spillegal Relansert!") Har gjengen dårlig selvtillit, som må rakke ned på andre for å selv føle seg bedre?

*Bare lurer...*
 
#14
Det er en smaksak, din premieidiot, fra nå av, holder vi kjeft heeelt til vi har tenkt over hva man sier, ok?
 
#15
Opprinnelig skrevet av Varjen@21.09.2004, 21.04
"jeg synes forresten det er dårlig at dere ikke kan lage en litt strippet versjon til opera-brukere..."

Bare en strippet versjon?? Hvorfor skal ikke siden se like bra ut i Opera som andre nettlesere? Siden ser jo helt fucka ut i Opera. Det er for dårlig at en side som gir seg ut for å være profesjonell (eller er ikke det ønskelig?) ikke støtter Opera.  :tommelned:

Og en siste ting: Hvorfor rakkes det ned på alle andre spillsider? (Viser til artikkelen "Spillegal Relansert!") Har gjengen dårlig selvtillit, som må rakke ned på andre for å selv føle seg bedre?

*Bare lurer...*
106174​
Sida ser jo ikkje "heilt fucka" ut i min Opera, i alle fall. Men det er likevel litt feil, som f.eks. at tekstane som skal vere i "Siste nyhende"-vindauget og dei andre vindauga på framsida, faktisk ikkje er inne i rutene, men halvvegs borte på menyen på sida.



Ellers må eg seie meg einig i at sida muligens er litt smal, men det er jo ein smakssak.

Edit: Ikkje såg eg forside-tråden før eg skreiv dette innlegget, og i tillegg hadde eg på "Identify as Opera" i god tru om at eg hadde sett den til "Identify as MSIE 6.0." No fungerar sida finfint. Likte forresten designet meget godt, så props og streetcred til designerane.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#16
Hrti: Sett opera til og identifiseres som IE (F12+ 6), så skal du se alt blir bedre.
 

SHDR

Gullmedlem
#17
Opprinnelig skrevet av Varjen@21.09.2004, 20.04
"jeg synes forresten det er dårlig at dere ikke kan lage en litt strippet versjon til opera-brukere..."

Bare en strippet versjon?? Hvorfor skal ikke siden se like bra ut i Opera som andre nettlesere? Siden ser jo helt fucka ut i Opera. Det er for dårlig at en side som gir seg ut for å være profesjonell (eller er ikke det ønskelig?) ikke støtter Opera.  :tommelned:

Og en siste ting: Hvorfor rakkes det ned på alle andre spillsider? (Viser til artikkelen "Spillegal Relansert!") Har gjengen dårlig selvtillit, som må rakke ned på andre for å selv føle seg bedre?

*Bare lurer...*
106174​
Siden ser fucka ut i Opera fordi Opera ikke støtter CSS/XHTML på en skikkelig måte, i motsetning til FireFox og Internet Explorer. Om du mener dette ikke stemmer, inviterer jeg deg til å se på CSS-filene, som er perfekt transitional. Det er Opera sin feil, og ikke vår programmerer.

Hva angår kritikken av andre spillsider, så henviser jeg bare til den generelt stusselige tilstanden i bransjen. Ingen er kritiske lenger, alle sponses av reklame, og alle sammen fokuserer mer på grafikk og store lisensnavn enn på hva som egentlig er viktig, nemlig spillene. Det er det vi vil bort ifra. Og ingen dårlig selvtillit her i gården, bare klokketro på at vi skal klare å gjøre en glitrende jobb, og at vi har høye ambisjoner, i motsetning til veldig mange andre.

Vent og se. Kanskje vi kan tillate oss selvtilliten ;)
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#19
Have a smoke and a coke and shut the fuck up.

Sheeez, siden er oppe. Gratulerer. Grunnet min svangerskapstilstand så har jeg ekstremt lite å bidra med, men uannsett så ser alt mer eller mindre fint ut. Opera er uannsett for sære nerder (SG's target group, så kanskje en notis om (F12+6 greia) hadde vært greit å ha?). Uannsett, gratulerer, rejoice, endelig en side oppe.

Smoke and a pancake, tenker jeg.
 
#20
Har fremdelles ikke kommet over deres kyniske bruk av Space Invaders logoen i mangel av kreativitet. Ellers synes jeg det er litt plagsomt at anmeldelsene ikke på forhånd gir en klar indikasjon om hvem som har skrevet dem. Poengsummen det enkelte spillet får virker liksom så tafatt, og man vet jo ikke om det eksempelvis er 8 av 10 poeng eller 8 av 10 000 000 poeng.
Ellers synes jeg kombinasjonen av grå bakgrunn, sort tekst og fonten dere bruker fungerer meget godt som sovemedisin eller en unnskyldning for å gå til innkjøp av briller. Dessuten er tekst per side i artiklene alt for lite, man må da bla hele tiden og å lese de respektive artiklene virker med en gang som mye mer arbeid enn det faktisk er. Anmeldelsene blir også tørrere når de er så smale, kun består av tekst og er komplett strippet for fargerik pynt på sidene. Får nesten asossiasjoner med å lese skoleoppgaver.
Ellers hadde jeg satt pris på tilstedeværelsen av en "Siste anmeldelser knapp", som den IGN har. Det lille oppkoket dere har på forsiden duger ikke.
Den røde indeks-skriften (Omtaler, Spillegal osv) er et ork å tyde. Siden er alt for smal. Meget deprimerende fargepalett.

Beklager at dette kanskje virker som mas, men orket ikke å formulere det med en underholdende og morsom flyt.