Kritikk til nye Spillegal

Opprinnelig skrevet av Shadar@21.09.2004, 22.34
... og derfor blir du heller aldri ...
106287​
Tok ikke den.
Ellers fint å se at dere tar til dere kritikken og ikke svarer med ild (noe jeg faktisk forventet av dere, spesielt ettersom min post så ekstra negativ ut etter andre gjennomlesning).

Om det er sant som du sier der Are, virker den setningen rimelig bås. Den tilsier at kriteriet for å bli sjef for en spillside er å kunne formulere seg underholdende med god flyt? Uansett er ikke Erlend den rette til å uttale seg om nettopp det, er da Endre som er overhodet.

Sancti

Terrorkatt
Pirk, pirk.

Det er ingen stor og viktig greie, men jeg synes profilbildene ser litt for store ut. De stjeler på en måte litt for mye oppmerksomhet i forhold til resten av siden, og virker som om de er der fordi det er veldig viktig at alle ser hvordan skribenten ser ut. Det kan jo selvfølgelig hende at det var det som var poenget, heh, men jeg tror det hadde sett penere ut om de var litt mindre.

(Nei, ikke fordi skribentene er stygge.)

Jeg tror det Sancti mener er at Nilo var en av de brune, vellykkede playboyene som fylte en av strandbarene i Saint Tropez til randen. "Vet du hva Saint Tropez betyr?" Spørsmålet kom fra en usedvanlig vakker ung pike i bikini (aka Sancti) Smilet hennes var ganske enkelt fortryllende. Nilo Da Playboy ristet ettertenksomt på isbitene i drinken. "Selvfølgelig" sa han selvsikkert,"det betyr den grelle førkje!" Jenta sperret øynene opp i forbauselse. "Hvordan visste du det?" spurte hun. Han var jo bare en kapitalsterk hustler fra Drammens beste vestkant. Den unge pimpen tok en slurk av ginen. "Det er elementær fransk" sa han og lot diamantringene speile seg i hennes vakre ytre. Hun så fornærmet på han et øyeblikk,nesten som en lite smårips. Men så smilte hun igjen. Nilo hadde imponert henne! Livet er dypt og at forsiden er okey

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av NiloPilo@21.09.2004, 23.32
Jeg tror det Sancti mener er at Nilo var en av de brune, vellykkede playboyene som fylte en av strandbarene i Saint Tropez til randen. "Vet du hva Saint Tropez betyr?" Spørsmålet kom fra en usedvanlig vakker ung pike i bikini (aka Sancti) Smilet hennes var ganske enkelt fortryllende. Nilo Da Playboy ristet ettertenksomt på isbitene i drinken. "Selvfølgelig" sa han selvsikkert,"det betyr den grelle førkje!" Jenta sperret øynene opp i forbauselse. "Hvordan visste du det?" spurte hun. Han var jo bare en kapitalsterk hustler fra Drammens beste vestkant. Den unge pimpen tok en slurk av ginen. "Det er elementær fransk" sa han og lot diamantringene speile seg i hennes vakre ytre. Hun så fornærmet på han et øyeblikk,nesten som en lite smårips. Men så smilte hun igjen. Nilo hadde imponert henne! Livet er dypt og at forsiden er okey
106320​
Det her er ubrukelig spam med stil. Gratulerer NiloPilo, du imponerte meg med spam :D

On topic:

Siden fungerer meget bra. Jeg skulle gjerne sett en litt mer fargerik design, men brukervennligheten er på topp synes jeg. Flott arbeid :)

Sancti

Terrorkatt
Jeg tror du tok feil, pizzaboy.

Jeg mente at profilbildene var for store, og det har neppe noe med deg å gjøre.

Opprinnelig skrevet av CockMcBalls@22.09.2004, 00.11
Fett hvis dere kunne skrevet utgivelsesdatoen sammen med annen nyttig og unyttig info i anmeldelsene deres.
106329​
Fikset :)

Opprinnelig skrevet av Crizpy@21.09.2004, 19.27
Trur det hadde vært fint om skribentene kunne hatt nick i profilen og. Så man kunne kjent de igjen på forumet\irc\whatevah.
106027​
Nå er det fikset, nicket står i kursiv under posisjonen på "om oss"-siden :)

Lodin

Der Waaaah
Syns også det er irriterende med fastlåst oppløsning på websider. Hvem er det uansett som bruker 800x600 i disse dager?
Ser fælt ut på Gamefaqs og det ser fælt ut her.

Shadar: Det er forskjell på validerende CSS og korrekt CSS. Om du benytter feil koder, vil ikke designet bli som du vil... Og IE støtter definitivt IKKE CSS, så der tar du grundig feil.

Men uanskvett, som Kakarlsen sa: Bare set Opera til å identifisere som IE, så funker det - og da er det vel egentlig intet problem?

Hm, hva skal man si?

Mange interessante og velskrevne artikler - men savner litt innhold fra andre enn Erlend.

Videre er designet nok litt mer grått enn jeg ville foretrukket, og artiklene profileres noe svakt, med lite layout og oppdelt over mange sider. Flere bilder kunne kanskje også være på sin plass.

Når det gjelder Opera-bugen, så kan:
1.) Koden være validerende, men likevel inneholde tvetydige renderingspørsmål, hvor IE og Mozilla velger "riktig" framgangsmåte - den som får spillegal til å fungere, mens Opera velger "feil". Med andre ord er det ikke gitt at Opera feilrendrer, og dermed kan det være man burde bruke den ekstra halvtimen på å få det til å fungere også der.
2.) Opera ha en bug på feltet, men å sette prinsipp (den validerer, altså er den bra nok) foran brukervennlighet (å støtte norges nest største nettleser) høres ikke spesielt lurt ut i mine ører.

Topp 10-ideen er interessant, og forhåpentlig vil siden inneholde mye godt framover.

Og som riktor_1 sa: en viss mengde reklame er en nødvendighet for å kunne holde seg kommersielt flytende. At dere, som idealistisk entusiastside, slipper den byrden, forhindrer ikke at uttalelsene mot reklame generelt oppleves som uvitende og lite gjennomtenkte. Joda, vi er alle enige om at det burde være unødvendig, men alternativet er betalingstjenester på internett. Er det det dere vil ha?

SHDR

Gullmedlem
Nei, det er heller det at vi ikke kommer til å oversvømme siden med reklame. Jeg har sagt to sidestilte bannere, og det er maks. Ingenting mer. Ingen store blokker med integrert reklame, ingen store flash-reklamer, ingenting intrusive. Jeg sier ikke at reklame er negativt, jeg sier bare at sider flest har helt latterlige mengder av det, og at det er verdt å stille spørsmålstegn ved spillsider som gir gode karakterer for å opprettholde strømmen av promospill og reklameinntekter. Og dem er det ikke så altfor få av.

Angående min ... hyperaktivitet på artikkelfronten har det mye å gjøre med at jeg skriver hver eneste dag å gjøre. Jeg er såpass egoman at jeg synes jeg tenker mye interessant, og vips så har jeg et offentlig rom å publisere det i. De andre blir mer aktive etterhvert, det har vært litt varierende overbevisning om hvorvidt vi skulle klare å få opp siden i det hele tatt.

Opera-bugen kommer først og fremst av at internett, preget som det er av standarder og validieringer, er fullstendig non-standard. Det er så mange forskjellige måter å skrive nettkode på at det ikke er morsomt. Så dermed må man bare vurdere: korrekt kode, som vil holde seg også i fremtiden, eller øyeblikkelig riktig kode som kanskje ikke overlever neste generasjons browsere? Ikke at det egentlig er så relevant ... siden blir fornyet uansett. :flau:

Nilo: Du er faktisk altfor kul! :D

Plan 9 og Agahnim: Antakelser og hentydninger er flotte saker. Gjør opp deres egne meninger. Ah, og ja, Plan 9 ... å faktisk kunne skrive er et veldig godt utgangspunkt for å være skribent og redaktør for en side, akkurat som det å skjønne litt filming, komposisjon og klipping ikke skader når du er regissør, selv om du ikke nødvendigvis gjør noen av delene helt på egenhånd.

Så dermed må man bare vurdere: korrekt kode, som vil holde seg også i fremtiden, eller øyeblikkelig riktig kode som kanskje ikke overlever neste generasjons browsere?
Nei, en god nettkoder behøver ikke velge enten det ene eller det andre, men kan få til begge deler. Det er fullt mulig å skrive validerende kode som samtidig rendrer korrekt i de vanlige nettleserne, og nå mer enn noen gang før.

Videre kunne det være interessant å vite hvor du har det fra, at større kommersielle (fortrinnsvis norske) spillsider er opptatt av å gi gode karakterer for sponsorenes del. Jeg tror et eventuelt høyt karakternivå langt mer sannsynlig kommer av en populistisk holdning til leserne.

en kanskje litt liten smådetalj, men likevel. så vidt jeg husker skal alle titler skrives med gåseøyne, altså enten "Burnout 3" eller «Burnout 3».