La oss spille Zelda hos Filip 6-8. mai!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg liker denne reklamen, forresten:

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
De som har vunnet premier: send meg en pm med navn, adresse og evt. nick dersom du brukte noe annet i streamchatten.
 

Lodin

Der Waaaah
Da var jeg hjemme igjen og dette eide som vanlig. Nå er det å momse en Casa og myse litt på streamen før yeg laller.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Dobbelvakt idag, dukka ikke opp igår pga. akutt matsteinhet, og kommer neppe innom i natt, men rock on med kuken ute, caballeros!
 
Så, hvordan gikk detta? Hva gikk jeg glipp av denne gangen?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ja, no oppsummerings hadde gjort seg! Prata med Justin rundt tre-tiden i dag og da var de ferdige, forsto det slik at det bare ble Wind Wanker og Ocarina of Time, siden de ikke fikk ALttP til å funke ordentlig. Hva slags jævla maraton er det her'a, hæ? Trodde det var noen backup-spill på gang i det minste?
 

Jante

privileged CIS shitlord
De brukte jo så jævla lang tid på de to at det ikke ble noe til overs.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
FF7-maratonet var jo bare det ene spillet, så logikken din feiler.
 
NEdtur at Livestream (eller var det ustream ,husker ikke) kun tillot 50 kikkere, og at det ene spillet ikke funka, men ellers var det bra som vanlig
 
Digga også at lyden fra sofacam kom leeenge før spillstreamen.. upgradepotensial til neste spillhelg? Blir til og med nødt til å kjøpe 360 etter denne helga.. faen ass ;p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sofacam og spillcam var to forskjellige streams (attpåtil fra to forskjellige streamtjenesteleverandører), når de havner i din browser respektivt er utenfor min kontroll.

Det var flere oppturer og flere neturer denne helga og. Oppturene var fet kvalitet på spillstreamen (kamera-mot-TV no moar!), fet egen webside dedikert for spillhelga (takk til Jante!) og artig "superkonkurranse" med koder og hemmeligheter. Blant nedturere har vi videoproblemene med A Link to the Past som gjorde at vi ikke fikk spilt det, begrensningen til 50 seere i Livestream som var spesielt surt siden vi ville overgå forrige rekord på 78, og at det er no fikleri å streame med den boksen jeg hadde fått av Endre (screencap av preview-vindu = gnøh).

Til tross for det negative ble det likevel en bra helg, vi fikk spilt Zelda i to døgn og det er aldri å forakte. Vi fikk også bevist en gang for alle hvor utdatert Ocarina of Time egentlig er og hvor satans bra og pent The Wind Waker fortsatt er. Det ble delt ut mange spill og vi greide å unngå "Hvor mange dører går vi gjennom ila spillet"-aktige konkurranser samtidig som vi fikk brukt en (billig) webløsning som gjorde det lettere å samle inn gjetninger, dvs vi var hakket bedre forberedt.

Hvordan skal vi forbedre dette til neste gang? To ting fra min side i alle fall:
1. Jeg gir tilbake Endres donerte Hauppauge HD-PVR tilbake til Endre og skal gå til anskaffelse av en BlackMagic Intensity. Hovedproblemet med Hauppaugen var at den ikke kunne brukes direkte som kamera. Intensityen regger seg som camera i windows og kan dermed brukes direkte som kilde når jeg skal streame. Det gir meg også en større frihet i hva jeg skal velge som streamingtjeneste. Funker ikke den ene (f.eks. Livestreams seercap) kan jeg bare smelle over i en annen på 2min.
2. Websiden skal bli mer web2.0. Det betyr adminpanel for oss for å endre på aktiv gamer, aktivt spill, håndtere konkurranser, etc. Konkurranser skal håndteres mye bedre, jeg legger inn ajax slik at siden ikke må refreshes og gir brukeren feedback som viser noe à la "Du gjettet 55 minutter, lykke til!" (og kanskje muligheten til å endre det man gjetter). Automatisk håndtering av hvor lang tid man har på å tenke seg om før det er for sent å gjette og countdown-timer som viser dette. Jeg har fått en del feedback mens vi holdt det gående i helga og skal lage meg en form for kravspec og sette i gang med implementeringen.

Sånn ellers, ang. superkonkurransen. Jeg pratet såvidt litt om det på irc i går men tar gjerne mer feedback. Poenget med den var at den skulle gå i parallell med andre ting. Vi gjorde folk vagt oppmerksom på at noe skjedde, men det var kun i form av
"Ingen konkurranser pågår for øyeblikket.
....eller gjør det?"
og noen hint om at det finnes en hemmelighet på siden (den er fortsatt oppe og går for de som ikke så den og har lyst til å prøve å finne ut av den). Vi kom i bunn og grunn frem til at det neste gang burde lages vanskeligere og det burde annonseres for alle up front.

EDIT: Alle som har vunnet premier, send meg en pm med navn og adresse.

EDIT2: Jeg kom på en ting til, PS3eye var et jævlig dårlig webcamera, så vi kjører på med et ordentlig et neste gang.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har et ønske til neste gang. Den eksterne skjermen min (en Sony Bravia) har en maks-oppløsning på 1360x768. Da ser vinduet slik ut:



Som dere ser får jeg ikke hele spillstreamen inn i viduet, men må velge mellom den og chatten/soffacam. Hvis spillstream/sofacam kunne vært på én linje og chatten hatt færre linjer evt vært mulig å åpne i et annet vindu (pop-out?), så kunne jeg putta chatten på hovedskjermen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Popouts er notert. Siden hele siden er lagt opp som "bokser" lar popouts seg ganske lett gjøre. Knallidé! Hva layoutet angår overlater jeg den til jante.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Her kan man se da, at buggz, han fikk svart på så og si alt folk lurte på angående hva som skal forbedres til neste gang i ett innlegg.

Men men.

Synes det her var ganske brukbart. Tekniske problemer er allerede nevnt, så det gidder jeg ikke si noe mer om, men jeg kan si at jeg, til tross for null forhold til Zelda, synes det var artig å følge med på fredag/deler av natt til lørdag, og at bildekvaliteten på spillstreamen var et så enormt kvalitetshopp fra de andre gangene at det uten tvil virket en del mer proft. Man så jo faktisk hva som skjedde i spillet til enhver tid. Galskap.

Var selvsagt ålreit å for én gangs skyld være på plass i stua, samt å få hilst på Sjutten (ålreit kar, om det var noen tvil). Kan ikke akkurat påstå jeg hadde Zelda-skillz nok til å bidra, men om noe, så fungerte jeg som moralsk støtte for stakkars Lodin, som igjen ble sittende alene med spillet hele natten. Vil og nevne at jeg etterhvert ble ganske imponert av Wind Waker. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg nok lett satt meg ned med det selv en dag.

Så takk for sofaplass, Filip. Satser på at det neste gang går så smooth som dere håpet det ville gå denne gangen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
768 piksler i høyden burde vært et tilbakelagt kapittel på 90-tallet.

:penga:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Men popouts hadde uansett vært genialt. Det hadde gjort med mye smoothere med måten jeg satt å fulgte med.
jeg hadde streamvinduet på halveskjermen og andre ting på den andre halvdelen. så popouts. oh yeah.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Bare venta på at noen skulle komme med den der, og det måtte være kak ja.

Og F11 i OS X skrur bare ned volumet. Det er ikke før 10.6 Lion at Apple innfører Fullscreen-apps (ja, de reklamerer med det som en feature. Seriøst).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har et ønske til neste gang, kanskje dere kan gjette det.
Ny PC og ny skjerm?

Men ja, big ups til Zelda-Martin og Lodin som tro til med førsteklasses skillz da Buggz og jeg slokna. Var rimelig stas å våkne på søndag til dekka bord i Wind Waker for å si det sånn.