Leipzig Games Convention 2006

Kilik

Lokal moderator
Nå som E3 blir kraftig forminsket fra neste år, er det mye som tyder på at den tyske Leipzig GC seiler opp som den nye store spillmessen i Vesten. I år holdes den fra 23.august og ut fra ryktene kan vi forvente:

- Pris og lanseringsdato for Wii samt visning av nyannonserte Nintendo-spill til både Wii og DS. Nintendos pressekonferanse er kl. 10.15 på onsdag.
- Ny Metal Gear Solid 4-video, Pro Evolution 6 og Silent Hill Origins PSP fra Konami.
- EA viser fram sin line-up til Wii-lanseringen.
- Sega viser fram spillbar Sonic og Super Monkey Ball til Wii. Virtua Tennis 3, Phantasy Star Universe og Sega Rally til PS3/X360 og ferdig lokalisert versjon av Yakuza.
- Spillbare PS3-spill fra Sony bak lukkede dører.
- Spillbar Splinter Cell: Double Agent, Dark Messiah of Might & Magic samt visning av Wii-spill fra UbiSoft.
- Valve viser fram HL2: Episode 2, TF2 og Portal.
- Atari viser Neverwinter Nights 2 og Test Drive Unlimited.
- Jane Jensen (dama bak Gabriel Knight) viser fram nytt adventurespill, Gray Matter.
- Peter Molyneux skal snakke gamedesign og viser kanskje fram noe nytt (Fable 2?).
- Nytt fra WOW: Burning Crusade.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Vel, hvis det skal dukke opp en ny E3 er det jo heldig om den er i Europa, så småfisk som meg kanskje har en sjanse til å se de store nyhetene live. :p

Lodin

Der Waaaah
Kanskje Peter Millionbux skal holde seg selv litt i nakken og ikke love gull og grønne skoger?
Men vi vet jo alle alikevel at han ikke kommer til å gjøre det. Holde seg i nakken altså. :argh:

Ellers lurer jeg på å stå opp tidlig for å finne ut hva for noe lurt Ninty har hatt å vise fram.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Tror jeg skal prøve å finne meg en live-stream til den jeg og, man kan jo ikke gå glipp av Miyamoto-san og Iwata-sans sprell på scenen, for ikke å snakke om Reggies autoritære stemme. Dette må man få med seg.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg er helt enig, og jeg håper også at leipzig convention greia ikke får samme skjebnen som e3. At alle og enhver får komet inn å ødelagt for utviklere og andre pressefolk som faktisk har noe viktig å si, istendenfor bare å skrive: "fy faen ass. Dere bude glede dere til MGS4 for det ser bare så sykt ut da."
eller noe tilsvarende. Jeg er mer interessert i å få vite noe konkret. få høre hva utviklerne har å by på, og hva pressen og folk som har noe vettugt å si faktisk har å si om de forskjellige konsollene, spillene og slikt. <--- litt rævva formulert, men det gir vi faen i. Ehe ^_^

Jeg bare vet at jeg gleder meg til Wii og ps3, selv om ps3 ligger litt etter på min must have liste hittil. 360 har jeg ikke engang planlagt å skaffe meg, siden de har faen meg ikke et brukanes spill. Kanskje dead rising, men det har jeg ikke testet. Og ikke prøv og overbevis meg om at oblivion er så jævlig bra. Da henviser jeg heller til Revans post om morrowind, som er langt mye fetere. For ikke å nevne Daggerfall, som jeg fortsatt synes er et av de aller kuleste spillene til tross for en ekstrem mengde med bugs.
vent nå litt, de bugsene i Daggerfall er jo faktisk litt av sjarmen. "hvor lenge får vi spilt daggerfall i dag uten at det kræsjer a?"

Trench_Rat

Sommerbildene våre
SITAT(agradula @ 19.08.06, 13.03) 20409
Jeg er helt enig, og jeg håper også at leipzig convention greia ikke får samme skjebnen som e3. At alle og enhver får komet inn å ødelagt for utviklere og andre pressefolk som faktisk har noe viktig å si, istendenfor bare å skrive: "fy faen ass. Dere bude glede dere til MGS4 for det ser bare så sykt ut da."
eller noe tilsvarende. Jeg er mer interessert i å få vite noe konkret. få høre hva utviklerne har å by på, og hva pressen og folk som har noe vettugt å si faktisk har å si om de forskjellige konsollene, spillene og slikt. <--- litt rævva formulert, men det gir vi faen i. Ehe ^_^

Jeg bare vet at jeg gleder meg til Wii og ps3, selv om ps3 ligger litt etter på min must have liste hittil. 360 har jeg ikke engang planlagt å skaffe meg, siden de har faen meg ikke et brukanes spill. Kanskje dead rising, men det har jeg ikke testet. Og ikke prøv og overbevis meg om at oblivion er så jævlig bra. Da henviser jeg heller til Revans post om morrowind, som er langt mye fetere. For ikke å nevne Daggerfall, som jeg fortsatt synes er et av de aller kuleste spillene til tross for en ekstrem mengde med bugs.
vent nå litt, de bugsene i Daggerfall er jo faktisk litt av sjarmen. "hvor lenge får vi spilt daggerfall i dag uten at det kræsjer a?"
[/b]

faktisk så er Leipzig Games Convention en helt åpen messe som hvem som helst kan komme inn på :eng101:

CyberK

Finner ikke på noe.
Ordet fra EA er at de skal avsløre den tredje siden + mye annet snacks om C&C 3 i Leipzig.

*glede/grue seg*

SHDR

Gullmedlem
Den tredje er sikkert Osamarama, en rase arabiske transformer-roboter som bare kan forvandle seg til falske Rolexer, grønnsaksforretninger og andre strengt arabiske foretakener. De er ute etter Tiberium slik at de alle kan merge sammen til én stor selvmordsbomber.

Jeg håper McNeil kommer tilbake igjen. :D Gjerne sammen med pakistaner-sidekicken sin.

CyberK

Finner ikke på noe.
Siste nytt: Gametrailers Har lagt ut en deilig HD-video av C&C3 som viser *drumroll* IN GAME ACTION! Det er forøvrig verdt å nevne at Norge inngår som en av de kule GDI-landene i de blå sonene. Ta den, Danmark.

D

Doctor Downs

Gjest
Noen som husker Alan Wake? Kunne tenkt meg mer info på den fronten, samt en avsløring av hva The Club egentlig er for noe og mer Mass Effect-stoff (skal de ikke dra frem ulemper og ting som ikke ble med i spillet allikevel snart?).

Alan Wake og Mass Effect er to spill som skal anskaffes, men hvor vidt de dukker opp på messen eller ei er jeg ikke sikker på. Tungvektere som for eksempel Gears of War og Halo 3 dukker nok ikke opp. En ting er i hvert fall sikkert, det kommer garantert til å dukke opp en del videoer og forhåpentligvis demoer på Marketplace under messen. Xboxyde tar i hvert fall med seg HD kamearet og drar til Leipzig for å dekke messen på 360 fronten.

Følgende beskjed dukker opp når man logger på Steam for tiden:

Opprinnelig skrevet av Steam
Around Valve these days, the Leipzig Games Convention is the focus of everyone working on Episode Two, Team Fortress 2, and Portal. Coming out of next week we'll be releasing some of the new footage for everyone to see

D

Deleted member 91

Gjest
Funker for meg. Prisen var ikke helt sinnsyke saker, så kanskje jeg tar meg råd til en PS2 istedet for PS3 denne julen. Må ha noe å spille Guitar Hero 2 på. :/

Kilik

Lokal moderator
Rosa PS2 med to kontrollere og et minnekort til ca. 1300 kroner. Med nye versjoner av Singstar og Buzz tror jeg dette blir den største konkurrenten til Wii denne høsten, spesielt når det gjelder å kapre såkalte non-gamers.

En vanlig PS2 er nå nedsatt til ca. 1000 kroner. Det vil ikke overraske meg om PS2 blir den mest populære konsollen også i årets julesalg...

EDIT: I følge Eurogamer er også Singstar Pop med i bundelen. Altså enda mer for pengene...

Kilik

Lokal moderator
I tillegg til hva jeg nevnte i første post er disse bekreftet å være på messa:

Microsoft
Age of Empires: Warchiefs (PC)
Flight Simulator X (PC)
Viva Pinata (Xbox 360)

Electronic Arts
Spore (PC)
Battlefield 2142 (PC)
Crysis (PC)
Command & Conquer: Tiberium Wars (PC)
Need For Speed: Carbon (Ps2, Xbox 360, PSP)

Take-Two
BioShock (PC, Xbox 360)
The Darkness (PS3, Xbox 360)
Sid Meier's Railroads (PC)

Rockstar Games
TBC (Bully og Vice City Stories kanskje?)

Capcom
Lost Planet (Xbox 360)

Atari
Alone in the Dark (PS3, Xbox 360)

Konami
Metal Gear Solid 3: Subsistence (PS2)
Metal Gear Solid: Digital Graphic Novel (PSP)
Metal Gear Solid: Portable Ops (PSP)

SEGA
Medieval II: Total War (PC)
Sonic The Hedgehog (PS3, Xbox 360)
Full Auto 2: Battlelines (PS3)

THQ
Saints Row (Xbox 360)
Broken Sword: The Angel of Death (PC)
Company of Heroes (PC)
Supreme Commander (PC)
S.T.A.L.K.E.R. (PC)
Frontlines (PC, PS3, Xbox 360)