Leving bak rattet: Gran Turismo 5!

Det er ingen garanti for at Forza 4 blir bedre enn GT5. Dessuten, hvis du tenker sånn kan man jo la være å kjøpe spill i det store å hele, for det vil alltid komme noe i fremtiden som vil være bedre.

Skal man drite i å spille Uncharted 2 (hvis man ikke har gjort det alt) bare fordi Uncharted 3 nettopp ble annonsert? Eller hva med Demon's Souls? De kommer enn spirituell oppfølger på både X360 og PS3, hva skal man med Demon's Souls da?
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
Aah, denne diskusjonen deres er så døll. Jeg heller mot å brofiste StarEye for Lodin er jo så hatin'. Det er oppe og vedtatt at GT5 har sine mangler, at Forza 3 blir ansett som bedre, og at Lodin er Lodin. Nå har jeg sitti med begge spill i mange timer og kommet fram til at for MEG har GT5 noe Forza mangler. GT5 har bare blitt bedre og bedre, heftigere og heftigere. Forza var dritbra fra begynnelsen av, holdt koken en ukes tid og så dabbet det av. Jeg har litt vanskelig for å forklare det, men fra å bruke kanskje 20 minutter på GT5 første dagen har jeg sitti 5 timer idag og jeg har lyst på mer. Sånn hadde jeg det ikke med Forza.

Dessuten har PD vært utrolig nøyaktige med Nordschleife, en bane som for meg personlig er veldig viktig. Detaljert historie om hver bil syns jeg også er veldig gøy. I bunn og grunn spiller det ingen rolle for meg hvor uferdig GT5 er, for det er virkelig uferdig.. Det har en "sjel" i seg som jeg elsker.
Men det er ikke for alle såklart, noe som vises her inne på forumet. Klart at det ikke er interessant for hvermansen hva slags historie som ligger bak Toyota Yaris, men jeg liker det :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
More power to you. Min bilinteresse begrenser seg til at jeg syntes det var dritartig å se en Bugatti Veyron kjøre fortere fra Italia til London enn et Cessna-fly, så jeg woota litt da jeg fikk kjøre den bilen i Hot Pursuit og dermed er nok det spillet for meg.
 
Ye, etter nesten ett år begynner spillet å bli ferdig. Oppdatering 2.0 er på vei og inneholder blant annet muligheten for a lagre midt i et endurance race, som kan være ganske nyttig for de som har et liv uten om Gran Turismo men likevel vil komme seg gjennom alle begivenhetene i spillet.

I dag fikk jeg Gran Turismo Red Bull X2010 S.Vettel i gave på GT5 for å markere hans seier i verdenscup'en i et eller annet (snøballkasting?). 450 km/t var vel omtrent topphastigheten jeg fikk den opp i på en rett strekning. Dessuten kunne den brukes i noen konkurranser som gjør de til en ikke-utfordrende begivenhet. På en relativt kort bane, hvor det bare var 3 runder, tok jeg igjen de andre med en hel runde, og de andre bilene kjørte Lamborghini, Zonda, Ferrari og Masserati. Ja, den går altså ganske fort, er vel det jeg vil frem til.
 
Endurance i Gran Turismo 5 betyr opp til 24 timer, hvis ikke jeg tar feil. Tror du det er 24 timer i det virkelig LeMans med samme sjåføren, eller er det et team med sjåfører som bytter på å kjøre?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Utrolig hva man finner på Wikipedia:
[...] drivers frequently spend stints of over two hours behind the wheel before stopping in the pits and allowing a relief driver to take over the driving duties. Drivers then grab what food and rest they can before returning to drive another stint. Today it is mandated that three drivers share each competing vehicle.
Tror kanskje det hadde vært rimelig utrygt å kreve at en person skulle kjøre 24 timer sammenhengende.
 

Lodin

Der Waaaah
Desperat forsøk på å holde seg relevante nå som et visst annet spill er rett rundt hjørnet? Tenker vi sier det ja. :riffa:
 
Ja, for Forza finnes jo på begge konsoller og mitt ratt funker jo på X360. Eller, nei det gjør jo ikke det.

GT5 Spec 2.0 oppdateringen inneholder følgende:

1. Simplified interior view added to all standard cars.
2. User control of the weather change feature.
3. Added a setting sheet feature allowing you to save multiple car settings...
4. Spec 2.0 Opening movie 5. Improved UI response and usability 6. Replay front forward/rewind
7. Mid-race save feature for endurance races.
8. Expanded online lounge features (Narrowing down car types, shuffle races)...
9. Expansion of the B-Spec remote race you can play from GT.com (a graph display now shows changes in race rankings.)
10. Expanded Photo travel features / You can now take photo’s of cars together with your avatar...
11. Added a “NASCAR Pit Scene” stage to Photo Travel
12. Added eleven 2011 model NASCAR cars...
13. Added the Nissan GT-R N24 Shulze Motor Sport,
14. Improved physics and AI...
15. Support for the Logitec G25/G27 Steering wheel.

I tillegg kommer nye biler og nye baner som DLC i nær fremtid.
 
Krangle om hvilket spill som er best av GT5 og Forza er litt som å krangle om hvem som er verdens beste fotballspiller for øyeblikket, Messi eller C. Ronaldo.

Messi