Leving bak rattet: Gran Turismo 5!

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#81
Noen ganger skulle jeg ønske overskriften til spillegal var: "SPILLEGAL.NO - Ta det på msn."
 
#82
Noen ganger skulle jeg ønske overskriften til spillegal var: "SPILLEGAL.NO - DER AGRADULA IKKE POSTER"
 
#83
Noen ganger skulle jeg ønske overskriften til spillegal var: "SPILLEGAL.NO - Ta det på msn."
Ja gud forby at et diskusjonsforum for spill blir brukt til noe så triviellt som en diskusjon om spill.

Når det er sagt, så er det egentlig bare å avslutte uansett. Det er ikke en diskusjon som kan "vinnes" for det er bare meninger som blir slengt frem og tilbake. Noen liker arcade best, noen liker sim best, og noen (som meg) liker begge deler på hver sin måte. Så jeg trekker meg heller tilbake for å nyte årets bilspill - så får haterne hate det de vil. :)

God jul!
 
#84
Tror ikke det er så mange som hater GT5.

Av en som ikke liker bilspill noe særelig lengre, må jeg uansett si meg enig med YETI. Uansett om det er Forza eller GT eller andre, så er ikke underholdningen like god. Men alle med sin smak.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#85
Har spilt min del av GT for å ta det kjapt, og når jeg sier det går tregt ligger det i at jeg i begynnelsen må igjennom biler som ikke er spesielt raske, og hvordan det å måtte bremse, gire ned og ta hver sving forsiktig sakker ned flyten i gameplayet, og jeg måtte igjennom mye av det før jeg var god nok (og spillet var enig) før det skjedde noe mer/spennende. Forza gav jeg opp etter bare 5 minutter.
Men, dette er kjedelig for meg og jeg har lett for å se hvordan det er stor underholdning for mange andre. Og sammenligningen med Afghanistan synes jeg bommer, da passer den bedre med f.eks. Burnout, hvor du får oppleve ting som i virkeligheten har ganske drøye konsekvenser.

Edit: Har ikke spilt ett sekund GT5 enda, hater ikke det jeg heller.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#86
Ja gud forby at et diskusjonsforum for spill blir brukt til noe så triviellt som en diskusjon om spill.

Når det er sagt, så er det egentlig bare å avslutte uansett. Det er ikke en diskusjon som kan "vinnes" for det er bare meninger som blir slengt frem og tilbake. Noen liker arcade best, noen liker sim best, og noen (som meg) liker begge deler på hver sin måte. Så jeg trekker meg heller tilbake for å nyte årets bilspill - så får haterne hate det de vil. :)

God jul!
Tenkte jeg bare skulle si ifra at dette er 100% objektivt feil, ettersom jeg har spilt litt NFS: Hot Pursuit i det siste og kan konkludere med at det faktisk er det beste bilspillet i år, uavhengig av hvor mye dekkslitasje som simuleres. Og det aller beste er at du ikke engang trenger å punge ut 1500 spenn for et ratt som uansett havner bakerst i skapet etter to uker bare for å få "den beste opplevelsen", så jeg må nesten anbefale deg å spille et ordentlig bilspill og heller kaste den dritten der på dynga.

For å utdype litt: Selve kjøringa er skikkelig old-school NFS med biler som føles dritschvære og som de veier fem tonn og tar følgelig litt tilvenning, men etter tre-fire løp sitter de ganske godt. Driftinga er i tillegg helt konge, ettersom bilene blir pimpere og svingene lengre snakker vi helt Ridge Racer/OutRun over det hele. Multiplayer er også flippin' tight, neocon og jeg har vist dem online et par ganger men flere må slenge seg med på 360-versjonen så det blir ordentlig fest. Jeg skrev et lengre innlegg jeg hadde tenkt å poste i NFS-tråden, men SG spiste det så da får dere nesten heller ha god bedring i Kommunist-Norge.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#87
Tror du dere fortsatt spiller NFS i januar? Det blir ikke før da at jeg kommer i besittelse av spillet, hadde vært sjef å kunne race med/mot folk. Det ser også ut som jeg trenger å gi Ilomilo en ny sjanse, jeg avskrev det etter demoen siden det var for banalt og rettfrem i løsningene, men hvis det blir hårreisende kan det bli rett opp min allé.

EDIT: Og Hele GT-serien finnes ikke morsomt.
 
#88
jeg har 100% objektivt feil
For meg er NFS den største skuffelsen innen bilspill siden Burnout paradise, i hvertfall utifra demoen å dømme (som jeg kun fikk prøvd pursuit modusen av, på grunn av en infernalsk idiotisk fyr som bestemte at du måtte ha en fyr på lista di som hadde lastet ned spillet for å prøve racing delen). Likte ikke kjøringa i det hele tatt, og det er absolutt ikke slik bilene føltes ut i de tidligere NFS spillene (hvis du tror det, så er det lenge siden du prøvde de). Det er ikke det at bilene er tunge, men at responsen er som sirup i motvind. Nei, jeg synes ikke det var spesielt vanskelig, men jeg likte bare ikke den laggy kontrollen. Kjøpte Blur på Steam, og må si at kontrollen der er 1000 ganger bedre. Har ikke prøvd det så mye enda, men kontrollmessig kjente jeg forskjellen med en gang.

Likte ikke kontrollen i Burnout Paradise heller (kontra den herlige kontrollen i Burnout 2, før serien ble til Burnout: Wall Grinder Edition). Men den var hvertfall responsiv og presis.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#89
Tror du dere fortsatt spiller NFS i januar? Det blir ikke før da at jeg kommer i besittelse av spillet, hadde vært sjef å kunne race med/mot folk. Det ser også ut som jeg trenger å gi Ilomilo en ny sjanse, jeg avskrev det etter demoen siden det var for banalt og rettfrem i løsningene, men hvis det blir hårreisende kan det bli rett opp min allé..

Jeg tror det er god sjans for det, om ikke aktivt så blir vi sikkert med på noen runder om det blir foreslått (i hvert fall for min egen del). I motsetning til Skytespill: Parodisk Navn er det ikke så jævla stor flom av kvalitetsarkaderacere hver andre måned, så ja. Go for it. Ilomilo starter dessverre ganske enkelt (med unntak av de tidligere nevnte bonusbretta) og bruker relativt god stund på å bli sånn skikkelig tricky (selv om demobretta selvfølgelig er hinsides enkle), men de innføres hele tiden nye klosser og mekanikker så det føles friskt.

Karlsen: Ja, trodde det var implied, siktet til at du ikke kan browse deg frem til det på selve burken ennå fordi det er *~hemmelig~*.

StarEye: Det Need for Speed-spillet som sitter friskest i min hukommelse er Hot Pursuit II, som det minner veldig om. Jeg skjønner forresten veldig godt at du ble turned off av demoen, det samme ble jeg (heldigvis overbeviste diverse anmeldelser og inntrykk meg om å sjekke det ut alikevel). Det er litt sånn de første minuttene i hovedspillet også, men etter et par-tre løp så klikker det skikkelig og da er kjøremodellen ytterst nice. Demoen burde egentlig hatt litt pimpere biler, for å gi et godt inntrykk av hvordan det egentlig burde være, for ikke å snakke om driftinga som bare blir gærnere og gærnere desto høyere opp i klassene du kommer. PS: Få deg noen venner om du seriøst var den eneste på vennelista di som testa demoen. Jeg syns det er festlig at du nevnte Blur som et counterpoint forresten, jeg har spilt det en god stund også og kjøremodellen der var for min del skikkelig skuff. PGR-serien er blant mine favoritter, men jeg føler de dumma ned kjøringa/prioriterte power-ups-spillet alt for mye i Blur (der snakker vi forøvrig Wall Grinder). Bevares, det er fortsatt råkult (da især i split-screen, raegen det skaper under rette omstendigheter er av episke proporsjoner) men det er litt sluggish bumper cars over kjøringa syns jeg, det er liksom ett fett om du braser inn i en sving i hundreoghælvete og skraper langs veggen eller om du bremser ned først og prøver å ta hjørnet ordentlig (i motsetning til NFS: HP, hvor det korrekte svaret alltid er DRIFT DRIFT DRIFT).

Vi kan i det minste hi-five over å være uimponerte over Paradise da, og for at B2 eide.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#90
Blur var artig da jeg først begynte å få dreisen på powerupene, men den kjøremodellen er virkelig noe av det aller seigeste jeg noensinne har spilt. Paradise derimot synes jeg var kjempeartig. Omtrent ingen utfodring, men deilig fartsfølelse og en arkadestil jeg liker så det er artig å bare ræle rundt i byen.
 
#91
Need For Speed var dæv, men takk gud til Criterion Games for å gjenopplive serien. Og folkens, husk å skaffe spillet til PS3, det er nemlig der de to beste spillerne i Norge holder til... Yetipants & Nilo.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#92
Spille med to andre vs spille med to millioner andre. Choices choices...
 
#94
StarEye: Det Need for Speed-spillet som sitter friskest i min hukommelse er Hot Pursuit II, som det minner veldig om. Jeg skjønner forresten veldig godt at du ble turned off av demoen, det samme ble jeg (heldigvis overbeviste diverse anmeldelser og inntrykk meg om å sjekke det ut alikevel). Det er litt sånn de første minuttene i hovedspillet også, men etter et par-tre løp så klikker det skikkelig og da er kjøremodellen ytterst nice. Demoen burde egentlig hatt litt pimpere biler, for å gi et godt inntrykk av hvordan det egentlig burde være, for ikke å snakke om driftinga som bare blir gærnere og gærnere desto høyere opp i klassene du kommer. PS: Få deg noen venner om du seriøst var den eneste på vennelista di som testa demoen. Jeg syns det er festlig at du nevnte Blur som et counterpoint forresten, jeg har spilt det en god stund også og kjøremodellen der var for min del skikkelig skuff. PGR-serien er blant mine favoritter, men jeg føler de dumma ned kjøringa/prioriterte power-ups-spillet alt for mye i Blur (der snakker vi forøvrig Wall Grinder). Bevares, det er fortsatt råkult (da især i split-screen, raegen det skaper under rette omstendigheter er av episke proporsjoner) men det er litt sluggish bumper cars over kjøringa syns jeg, det er liksom ett fett om du braser inn i en sving i hundreoghælvete og skraper langs veggen eller om du bremser ned først og prøver å ta hjørnet ordentlig (i motsetning til NFS: HP, hvor det korrekte svaret alltid er DRIFT DRIFT DRIFT).

Vi kan i det minste hi-five over å være uimponerte over Paradise da, og for at B2 eide.
Blur var ikke noe PGR når det gjelder kontrollen nei, men PGR var jo mer semi-sim enn arkade. Hari kke prøvd Blur i mer enn et par minutter (og jeg hadde fryktelig lyst til å kapre en taxi til fyren som bestemte at "tutorial" videoen ikke kunne skippes, for å dra til han med en sløv øks. Forøvrig likte jeg MSR bedre enn PGR, men fornekter ikke PGR fordet. Hadde vært kos om jeg kunne brukt rattet mitt på Xbox'en.

Kommer nok til gå til anskaffelse av Need For Speed før eller siden. Når det gjelder vennelisten, så er jeg ikke stor på online og derfor har veldig lite behov for noen stor liste. Uansett var det et latterlig krav av EA.

til slutt.... *highfives*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#95
Nei altså må nesten bare slenge meg sammen med gutta her og si at å kalle kjøremodellen i Hot Pursuit seig faller på sin egen urimelighet. Etter cirka ett kvarter har du låst opp noen preview events hvor du får biler med rundt 1000 hester, og da skal jeg love deg marginene er små også i Need for Speed.
 
#96
Nei altså må nesten bare slenge meg sammen med gutta her og si at å kalle kjøremodellen i Hot Pursuit seig faller på sin egen urimelighet. Etter cirka ett kvarter har du låst opp noen preview events hvor du får biler med rundt 1000 hester, og da skal jeg love deg marginene er små også i Need for Speed.
Ye, som sagt, jeg har bare prøvd (halvparten av) demoen. Etter den forventet jeg meg nesten 7'ere overallt, men det har jo åpenbart blitt bevist det motsatte. Så jeg ser ikke bort fra at mitt førsteinntrykk (og andre og tredje) av demoen ikke er representabel for resten av spillet. Det får vi se på når vi finner det til under tollgrensa på Play.com eller noe.

Noen som vet om PC versjonen er den samme? Teite EA nektet å gi oss noe demo.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#97
Nei jeg tror den er fullstendig ulik såklart er det samme spillet hva tror du.
 
#98
Nei jeg tror den er fullstendig ulik såklart er det samme spillet hva tror du.
Er ikke uvanlig at PC versjonen ikke har samme "features" som konsoll versjonen. FIFA for eksempel. Men uansett, er også nysgjerrig på om det støtter ratt.
 
#99
Need For Speed 2 SE er det beste i serien. drive38

Annyhoo,
gjorde meg ferdig med RE4 i går. Rimelig fornøyelig opplevelse, selv om enkelte deler var mye bedre enn andre.
Litt skuffa over at det ikke var like mye driv over bosskampene, som med den fisken i starten dog.
Virker som det er en god del gjennspillingsmuligheter her, med ekstra scenarioer og en uppa vanskelighetsgrad.

Bør man for øvrig lagre en egen save for Ada? Blir hovedsaven sletta hvis du ikke gjør det?
 
Er ikke uvanlig at PC versjonen ikke har samme "features" som konsoll versjonen. FIFA for eksempel. Men uansett, er også nysgjerrig på om det støtter ratt.
Med FIFA er det hovedsaklig fordi PC-utgaven er en port av konsollversjonen som kom ut året før siden EA rett og slett bare gir faen og har gjort det i flere år nå.