Synes DKC ser jævlig ut på VC (ihvertfall via component). Det samme gjør Sonic spillene, men det er ikke et Nintendo spill, og Sega er ikke kjent for vellykket oppussing.
70 biler? Nærmere 200 + er vel mer rett. Hvor mange biler hadde Forza? Multiplayer blir fikset på. EG mistenker at online modusen er årssaken til den siste utsettelsen. Skal visst være en patch ute allerede i dag. Får se hva dette inneholder.
Ting jeg er enig i angående diverse negative tilbakemeldinger:
Grafikken på Standard bilene er ikke like fotogene (men like fullt bedre enn 99% andre spill på markedet, og ærlig talt ser det fortsatt veldig pent ut når du spiller)
Lyden på bilene er ikke alltid spesielt imponerende, noe som desverre er en gjenganger i GT serien
Bugs - spillet frøs seg etter at jeg klarte gull på en av kjøretestene jeg hadde jobbet med å få til i flere timer. Helt tilfeldigvis var det noen som fant en bug som ga meg muligheten for å jukse meg til gull. Når spille frastjeler meg gullet, så stjeler jeg det faen meg tilbake igjen.
Framerate er som regel rimelig bra, men mangelen på v-sync synes. Skjermriving forekommer ofte. Kjipt, men det plager meg ikke så veldig.
Skadeeffekter - det er litt teit at du må "låse" opp dette. Er fortsatt bare level 10 enda, så har ikke fått erfart den enda.
AI motstanderne: virker fortsatt rimelig teite, men jeg er enda på et relativt lavt nivå. Kanskje dette forandrer seg når jeg nærmer meg de store gutta.
Ting jeg ikke er enig i:
Menyene - det tok meg fem minutter å få oversikt. Fem minutter i et spill som har et tonn med funksjoner og muligheter. Hvis du synes dette er for komplisert så er du nær hjernedød. Stilig er den også, med finn heis-jazz i bakgrunnen. Noe som kjennetegner GT serien for min del.
Musikken i spillet - vel, uenig er jeg vel egentlig ikke, i og med at jeg slår av all musikk i bilspill. Dette er ikke søndagsturer til svinesund hvor jeg trenger musikk for å få tida til å gå.
Progresjonen/karriere modusen: poenget med bilspill er bilkjøring og følelse av å komme noen vei. Starter man med de beste bilene så er det ikke noe å se fram til. Variasjonen er også på topp, og bilene du får i gevinst er tilrettelagt slik at de kan brukes i andre løp. I de gamle GT spillene var det ikke uvanlig å vinne en Yaris i et Yaris løp. Poenget ble da litt borte.
"Biler ingen vil ha" - dette finnes ikke. Det finnes ingen biler ingen vil ha. Det er alltid minst én person som har et forhold til en bil, og det er nettopp dette som skiller Gran Turismo fra andre bilspill. Utvalget og muligheten til å kjøre akkurat samme bilen du engang hadde eller har er mye av poenget med spillet. Hvis alle spill kun har drømmebiler blir det lett monotont.
Gran Turismo er et fiklespill. Det er ikke et spill du kjøper for å "runde" etter et par uker for deretter å legge bort igjen. Det er som et fotballspill i den forstand. De som spiller PES/FIFA spiller det gjerne jevnlig hele året. Største gleden med GT er fysikken og kjørefølelsen. Det er mer moro å kjøre ultraraske biler, særlig hvis du klarer å temme beistene - men jeg synes også de treige bilene har sjarm. Bare å kjøre rundt banen og perfeksjonere teknikken din er morsomt nok i seg selv. Til og med de pompøse PC-racerne er imponert over fysikken i GT5.
Edit: Rewind funskjon? Seriøst? Bare hvis den bare påvirker din egen bil, og alt rundt deg fortsatte som om ingenting var skjedd. Dvs, spol gjerne tilbake fem sekunder, men vit at mens du gjør det så drar fortsatt andre biler innpå. Slike ting hører strengt talt i urealistiske racere som Burnout og Need For Speed.