Leving bak rattet: Gran Turismo 5!

fieron

Plukker opp støvet ditt
#41
begynner å bli mange sånne "det funker bare i Arcade" "du må bli lvl 40 først for å få skademodellering" "du må klare gold på den og den for å få lov å kjøre på den kuleste banen"..
Men viktigst av alt, spillet er uferdig! Det er så ufattelig talentløst å presentere et så uferdig spill som GT5 etter 6 år.
 
#42
Forsåvidt enig med at det virker som om det meste burde allerede vært på plass etter fem år under utvikling. Har på følelsen av at de har brukt mesteparten av tiden på research, altså kjøre biler rundt baner, masse møter, masse leking og studering av på nært hold.

Men likevel, spillet er helt glimrende det som er, og det er strengt talt masse av det. De fleste manglene er (for min del) små bagateller. Klart mange hadde nok ønsket å kjøre Top Gear banen fra først stund, men det er nettopp derfor man må låse den opp. Man skal ha noe å se fram til. Jeg hadde strengt talt blitt skuffet om jeg hadde fått alt rett opp i fanget fra starten av. Vanskelighetsgraden er til tider ubalansert riktignok.
 

Lodin

Der Waaaah
#43
Hahaha. De har seriøst gjemt bort skadedillet på bilene? Kjempebombegutta dreiv å leita som noen svin etter det. XD
Noe de pompøse PC-racerne har kunnet gjøre i flere år. :smugdog:
Jeh, men da må man vel ha dette her til 1150 mens Sony sin løsning ligger på 250. Funker sikkert en del bedre på PC da pluss at en masse spill støtter det. Blir sikkert uansett det neste prompekjøpet mitt nå som alt annet inkludert 3D er i boks. :p

Og apropos 3D så skal Digital Foundry slippe noen klipp fra GT5 i 3D i dag mekka spesifikt for Nvidia-dillet mitt. :riffa:
 
#46
Så fort GT5 og et Driving Force GT ratt kom i hus ble alt annet glemt. Kjørefølelsen og den store forskjellen fra bil til bil er bare helt sinnsykt bra med et skikkelig ratt.
 
#48
Har du Forza 2/3 også og kan du fortelle litt om forskjellen? Jeg skjønner ikke engang hva jeg skal se etter.
Lei for å si det, men det eneste Forza jeg har prøvd er det første på Xbox, og det var ikke så mye. Men det er mer eller mindre ensidig vedtatt på så og si samtlige fora at GT5 har tidenes fysikkmotor når det gjelder kjørefølelse. Det er mye å sette fingeren på når det gjelder GT, men jeg spiller det mest for kjørefølelsen og der glimrer så til de grader. Man kan si hva man vil om bilsimulatorer, men jeg tør påstå at å navigere en Mercedes-Benz AMG SLS '10 gjennom en pinlig nøyaktig Nûrburgring Nordschleife i GT5 med et skikkelig Force Feedback ratt (Driving Force GT i mitt tilfelle) er mer spennende og givende enn noen andre arkade bilspill jeg har prøvd i mitt liv.
 
#49
Der fikk du sagt det også, gitt. Hva er greia med at simulatorfansen til stadighet føler for å rakke ned på arkadebilspill egentlig?

Hører lite av det den andre veien, Ridge Racer-fans som irriterer seg over at Gran Turismo er for realistisk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#50
Vel, det er derfor jeg ikke spiller Gran Turismo. Og det er nok av folk som sier det der, forøvrig.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#51
Litt teit å dra inn arkade, når GT skryter av å være sim. Bør jo heller sammenlignes med det vide utvalget som finnes til PC.
 
#52
Hva er greia med at folk kaller GT5 en simulator og ikke en arcade racer. :psyduck:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#53
Har vel noe med at de selv har blåst opp "The real driving simulator" på coveret.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
The real driving simulator with real dodgem physics.
 
#55
Der fikk du sagt det også, gitt. Hva er greia med at simulatorfansen til stadighet føler for å rakke ned på arkadebilspill egentlig?

Hører lite av det den andre veien, Ridge Racer-fans som irriterer seg over at Gran Turismo er for realistisk.
Har du drekki? Den der var morosam du. Aldri hørt noen arkadefans som påstår at realistiske bilspill er kjedelige?

Dessuten er jeg stor fan av arkadebilspill. Burnout 2 og Ridge Racer Type 4 er blant mine favoritter. Burnout Paradise skuffa, men Test Drive Unlimited imponerte og jeg gleder meg stort til oppfølgeren. Særlig nå som jeg bruker PC koblet til TV og i tillegg har et skikkelig ratt. Siste to kjøpene jeg gjorde på Steam er Blur og Dirt 2 på salg. Jeg har mer erfaring med arkadebilspill en simulatorer, for å si det sånn. Men jeg tør vedde på at mange motstandere av bilspillsimulatorer ville storkost seg med Gran Turismo 5 hvis de gir det en sjanse.
 
#57
Det klippet er desverre helt på bærtur. Dette er derimot en mer rettferdig sammenligning.


Her har du en liten bonusvideo med på kjøpet:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Gidder ikke å se noen av de Gran Turismo-videoene der, forøvrig. Det største problemet jeg har med Gran Turismo er at de fokuserer utelukkende på bilene og banene og alt annet går til faen. Selvfølgelig kult at de har forbedra det litt i GT5, men jeg venter med å plukke opp noe mer fra den serien til de husker på at det kan være greit å legge ved et artig spill på disken også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Skulle til å si det, diskeslengeren er essensiell. Spesielt når det blir tid for Challenges. Og jeg er ikke helt med på at vanlige melee-angrep er ubrukelige, de fleste gjør ganske mye skade selv på Romanovs og noe av trikset er at de gjør store fiender mer sårbare. Boost + melee + hagle er en vinner her i huset.

Gidder ikke å se noen av de Gran Turismo-videoene der, forøvrig. Det største problemet jeg har med Gran Turismo er at de fokuserer utelukkende på bilene og banene og alt annet går til faen. Selvfølgelig kult at de har forbedra det litt i GT5, men jeg venter med å plukke opp noe mer fra den serien til de husker på at det kan være greit å legge ved et artig spill på disken også.
 
#60
Gidder ikke å se noen av de Gran Turismo-videoene der, forøvrig. Det største problemet jeg har med Gran Turismo er at de fokuserer utelukkende på bilene og banene og alt annet går til faen. Selvfølgelig kult at de har forbedra det litt i GT5, men jeg venter med å plukke opp noe mer fra den serien til de husker på at det kan være greit å legge ved et artig spill på disken også.
Med andre ord, du er ikke interessert i å prøve det engang bare fordi... :)