linksys trådløs ruter gis bort

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#21
"Det er drivstoff på tanken men bilen funker ikke! Er tilbake om en time."

Altså, klarer du å koble deg til den? Hvis ikke, kommer det en feilmelding? Har du koblet til tingen via en kabel? Hvis ja, består problemet i å konfigurere enheten? Epic fail er epic ja.

Og enda en gang for de helt spesielle: trådløse routere standarder for trådløse nett, du trenger ikke et eget Mac-stempel på alt. Noen av dere kaster pengene deres etter den logoen..

EDIT:
Ellers har jeg vært borti en del rutere som ikke har funka med Macen, men alle gangene var det pga. krypteringa. Jeg har blant annet vært borti diverse D-Link og Siemens-rutere som nekter å la Macer koble til når det har vært WPA2-kryptering.
I så fall er det jo Mac-en som ikke kan leke.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#22
Ingen feilmelding, den dukker bare ikke opp i AirPort-menyen og lar seg dermed ikke konfigurere. Ethernet-kabelen fra bredbåndsmodemet er selvfølgelig koblet til.

 
#23
I så fall er det jo Mac-en som ikke kan leke.
Åpenbart, men det er fortsatt en veldig mistenkelig feil. Slår man av eller bytter kryptering på de spesifikke funker det bra, men hvis man kjører WPA2 (eller komisk nok, WEP-nøkler med 24 tegn eller hva det var) så er det rett og slett umulig å koble til. Mulig det har blitt oppdatert i ettertid, men det viser ihvertfall at Macer ikke alltid vil leke selv med vanlige standarder.

Uansett, Linksys WRT-54GL med dd-wrt firmware er ganske :kaffe: :smug:

Ingen feilmelding, den dukker bare ikke opp i AirPort-menyen og lar seg dermed ikke konfigurere. Ethernet-kabelen fra bredbåndsmodemet er selvfølgelig koblet til.

Prøvd å koble til ruteren med kabel for å sjekke om det er noe liv i den overhodet? Kan jo være at den bare har fått et tulltak å må resettes eller reconfigureres eller noe sånt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#24
Uansett, Linksys WRT-54GL med dd-wrt firmware er ganske :kaffe: :smug:
Nøyaktig det jeg kjører hjemme. :smug:
Prøvd å koble til ruteren med kabel for å sjekke om det er noe liv i den overhodet? Kan jo være at den bare har fått et tulltak å må resettes eller reconfigureres eller noe sånt.
Nøyaktig det jeg prøvde å hinte til. Får du ikke kontakt over wireless, prøv med wire. Om routeren er koblet til bredbåndsmodemet eller ikke er blendende likegyldig for forbindelsen mellom routeren din og Mac-en.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#25
AirPort Express har bare én Ethernet-port.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#26
Du kan faktisk bruke den for å koble deg til routeren, men det krever at du kjører en DHCP-server på Mac-en. Det aner jeg ikke hvordan setter opp (på mac). Har du prøvd å resette routeren? Alle routere har en hard reset-option, vanligvis en knapp man må bruke en ekstremt tynn sak (utstrakt binders el.l.) for å kunne trykke ned (jeg har vært borti en som krevde at man setter en ukrysset kabel mellom port 1 og port2, gjett om det fungerer hvis routeren havner i vranglås).
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#27
Det er et lite hull man kan stikke en binders inn i for å resette, men jeg antar Houseman har prøvd det allerede?

Er dette en Express du har overtatt fra noen?
 
#29
Orker ikke å lese all nerdraginga men en ting som er JÆVLIG NIGGERT er å late som om man kan reservere en router for noen andre på den måten her.

Jævlig lavmål Justin, seriøst. Gi den til Houseman.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Følg med da, han var bare interessert hvis den var Mac-kompatibel.
 
#31
Gadd ikke lese, så den er on me, var uansett ikke det jeg reagerte på. Bare den ekle barneskoleholdningen av å ha en sånn taperlakei som bare står i kø for deg hele friminuttet, og i siste sekund valser man inn og bare "gi meg en sjokomelk, bitch" når mange andre står i kø bak.

Sånn oppfører man seg ikke.

:penga:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#32
Det er litt sånn gangsta over det hele er det ikke? Vel, jeg veit og ikke kødde med sør-amerikanere. Jeg har sett altfor mange episoder av miami vice til det.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#33
Gi meg lunsjpenga dine eivinn.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#35
Må bare skrive i en tråd hvor Husfar viser hvor jævla ignorant han nok en gang er. :smugdog:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#39
Hadde det ikke vært for at jeg liker tråden så godt hadde jeg foreslått stenging, har nenmlig fått routeren og kanskje en dag har jeg tid til å få prøvd den og!

Täkk elskling!