SITAT(Gekko @ 25.07.06, 17.53) 16446
Og du må ha et tall for å få vite det? Vanligvis står slik i anmeldelsen vettu.
Karaktersetting er subjektivt, det er kun i teksten at en anmelder kan fortelle hvordan spillet er, istedet for bare om det er bra eller dårlig. Sålenge skribenten kan jobben sin, trenger du ikke et tall for å vite om grafikken duger i spillet det gjelder. Og hvordan karaktersetting kan gi en fyldigere anmeldelse klarer jeg ikke å forstå.
Hvis en gir kun totalsum vil jeg gjerne vite hvorfor. Fikk den en 6 pågrunn av super grafikk, men ræva gameplay? Eller super gameplay, og ræva grafikk?
[/b]
[/b]
Agahnim: Hvor har du ifra at jeg "stoler blindt"? Emnestarteren bestemte selv for å dele opp å gi karakter på de forskjellige punktene! Sier ikke det litt? Og ikke fortsette å si at "Artikkel er så viktig, hvorfor har tall så mye mer betydning for deg" osv. Jeg synes at artikkelen er det viktigste, men de delte poengsummene er med på å klarere og får en fyldigere anmeldelse.
[/b]
[/b]

Hvordan har du funnet det ut? BTW jeg synes gamespot delkarakter Tilt er genial å ha med. Flere ganger har 1up slaktet et spill, mens gamespot gidde det en meget bra karakter. Da sa jeg enig med Gamespot. En annen ting er, hva viss en digger hack'n slash uten noe spesiell interessant historie, mens anmelderen hater både gameplayet og historien i samme spillet? Da vil hack'n slash diggeren gå glipp av et spill som han synes er bra, nettop fordi at anmelderen ikke syntes det var hannes egen stil.