[Multi] Make the galaxy great again: Mass Effect Andromeda

Terje

mostly harmless
#42
Jeg håpet iallfall. Men jeg blir nok også å vente nå. Synd, jeg virkelig likte originaltrilogien. Nå høres det ut som jeg skal bruke tiden fremover på Nier istedet gitt.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#43
Jeg håper bare det er verdt tiden min å fise rundt som spacewizard med jetpack, men karakterutvikling og story har jeg null forventninger til nå og det første jeg kommer til å gjøre er å putte på hjelm og skippe over all dialog.

Hadde endra bestillingen til Nier hvis verdikupongen lot seg overføre. "ja, men fordi jeg hadde en kupong..." er en frase jeg ser for meg at jeg kommer til å bruke i forsvar i lang tid fremover.
 

demake

Seksuelt godteri
#45
Det der er det verste jeg har sett og hørt noensinne.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#52
Har spilt i noen timer nå og kan påstå at denne shitstormen kommer enten fra folk som forventa at Mass Effect har vokst ifra Bioware-syndromet eller som har glemt hvor janky og klossete de tidligere spillene var. Problemet er vel hvor lite dialogen har forbedret seg mht både animasjon og manus, og ikke at det er objektivt verre enn før. Hvis du likte ME3 kan jeg trygt si at du kommer til å like ME:A.

Så langt har jeg ikke møtt noen jeg bryr meg om og da blir det vanskelig å sammenligne med ME2, og story så langt er bare en ting som... 'er der' uten at den er spesielt bra eller katastrofe. På sitt verste følte jeg bare på at den nye fiendtlige rasen er så forferdelig uinterresant når det er atter en biped humanoide som skyter på deg med automatvåpen fra cover mens de roper til hverandre. Kunne vi ikke fått en opphavshistorie på hvorfor det er så mange menneskelignende raser?

Kampsystemet er kult da og – om jeg tør påstå – minner meg litt om Vanquish. Kult å booste i alle retninger og hoppe ut fra cover og hovre mens du bombarderer med biotics og granater osv. Du er ikke låst i en klasse som du var før og det virker som du kan lage en "build" nå mer enn før, uten at jeg har kommet langt nok til å kunne påstå så alt for mye. Så langt investerer jeg i biotics og jetpack-treet mens jeg bruker relativt tunge våpen.

Det blir likevel vanskelig å argumentere for dette nå som Zelda og Horizon nettop har kommet ut, men det er absolutt ikke det togvraket som internettet skal ha det til. Verdt å sjekke ut når det er i $1 or more-pakken på humble bundle om sikkert ikke så lenge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#53
Sinna buttnerds på nett tok feil igjen, hvem i all verden skulle trodd det. Nei, en kollega kjøpte det i går, han gir omtrent totalt faen i historien og sa det var jævlig god sort. Dermed blir det nok plukke-opp-på-salg-opplegg her i gården også.
 
#54
Og jeg som skulle vente nei må vel bare kjøpe det jeg og da. Knappe 350 kroner på cdkeys.com, det er vel ingen som slår den?
 

Lodin

Der Waaaah
#55
Blir å spille før eller siden. Jeg er blant de som likte kampsystemet selv i enern (protip: spill på PC) og siden det vistnok er ålreit her kan jeg leve med veldig mye jank.
 
#57
Jeg elsker egentlig å streve for gullet i svære, ujevne spill så jeg skal nok spille dette etter Zelda hvis ikke Persona 5-hypen blir for sterk når det nærmer seg. Det jeg kanskje har likt best med Mass Effect-spillene er uansett den mystiske atmosfæren. Ser ikke ut som om de har fucked up det så da er ikke alt tapt selv om f. eks. hovedhistorien er kjipere. Jeg var jo også mest fan av det første Mass Effect, som i likhet med dette hadde mer fokus på utforskning, uten at jeg er sikker på om de egentlig ligner på noen gode måter. Gleder meg også til å hoppe rundt med jetpack og sånt selvfølgelig.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#58
Kosometeret er off the charts når jeg bare diller rundt og utforsker på egen hånd, men merker jeg skipper gjennom dialog mer og mer som i de forrige spilla; for det er nettop det, det er ikke verre enn de forrige spilla, det er bare... akkurat det samme og så vanvittig forutsigbart. Hadde jeg hatt valget hadde jeg skrudd av lyden for dialog og heller fått det servert i tekstparagrafer jeg lettere kunne skummet over. Det tar sånn tid med én linje om gangen.

Hvem er med på et spleiselag hvor vi kjøper franchisen og leier inn Fromsoft til å lage den neste oppfølgeren? Hvis du prøver å forføre Liara uten å først følge to sider med instruksjoner fra wikidot så forlater hun stasjonen og du kan ikke lenger lære biotics.
 
#59
Førsteinntrykk etter en times spilling. Får ikke helt Mass Effect-følelsen av dette foreløpig, men det virker forsåvidt lovende ellers. Litt mer fart i skytinga kanskje? Animasjonene er ganske lol her og der, det skal jeg si meg enig i. Kjører knallanes bra på min gamle traver av en datamaskin også. Grafikken var helt krise men så skrudde jeg av film grain og nå ser alt så mye bedre ut.
 
#60
Noted. Skal teste det i dag, for jeg sliter med det samme (tror jeg).
Ellers er det vel greit med lette spoilere for de første timene nå? Spillet har vært ute et par dager osv.

Kjøpte dette før helgen og fikk unnagjort første økt i går. Kom "helt" frem til slutten av første planet, for som vanlig diller jeg rundt og titter på alt. Crafting virker greit nok, for hvem har vel ikke ønsket seg en assault rifle som skyter stråler, eller eventuelt søkende plasmakuler? I ME1 jobbet man seg oppover til god tier våpen, men her ser jeg liksom ikke det som et reelt mål. Uansett. Liker settingen og koser meg med å fly rundt i universet. Jeg gikk full on space mage og synes det fungerer veldig godt. Tipper at det er kjipt over normal vanskelighetsgrad, men på normal fungerer det ganske optimalt mtp. antall fiender med skjold/rustning.

Spillet virker som en blanding av en litt heftigere ME2 blandet med Battlezone. Absolutt spillbart, men det er ikke i nærheten av å være Mass Effect 4.
 
Sist redigert: