Manhunt 2 til PS2, PSP og... Wii

Lodin

Der Waaaah
Noen andre som husker Manhunt? Spillet der man som en dødsdømt seriemorder blir tvunget til å delta i et snuff-realityshow og må drepe haugevis av psykopater på diverse bestialske og grusomme måter. Jo jævligere drap jo mere poeng. I dag har Rockstar erklært at det kommer en oppfølger. SITAT
It's due out on PlayStation 2, PSP and - believe it or not - Wii as soon as this summer, with primary development on the PS2/PSP versions going on at Rockstar's new London studio in conjunction with Rockstar North, while the publisher's Toronto studio has a go at the Wii version.

"With Manhunt 2 we have tried to create a game that stays close to the original concept of chilling suspense and stealth, whilst pushing the game design and storytelling forward," said Sam Houser, founder and executive producer of Rockstar Games.

"We are also excited to have our newest development team, Rockstar London, working on the title alongside our two established UK studios, Rockstar North and Leeds."

Manhunt 2 doesn't appear to have been rated yet, in case you're wondering.[/b]
Hørte dere det? Lyden av Jack Thompson som dreit på seg i det han så for seg åssen man kommer til å utføre henrettelser med wiimote og nunchuck. =D

D

Deleted member 91

Gjest
Det første spillet var jo faktisk overraskende ålreit, til tross for en jævlig sær omvendt-omvendt-flipflop-hype-situasjon. Litt ensformig til tider, men moro lell. Siden de ikke utvikler det til nestegenerasjonskonsoller håper jeg i det minste de tar seg god tid med Wii-versjonen, slik at jeg kan ta kvelertak med nunchuckledningen og slå ihjel med wiimoten. =D

Bare så lenge det ikke frister å bruke nunchucken på sidemannen for å få det til å føles mer virkelig:p

Men dette blir artig å se:D

Trench_Rat

Sommerbildene våre
he is walking around out there thinking his mongloid thoughts...jeg aner ikke hvorfor så mange hater på Manhunt men jeg digget det. Stealh kombinert med snuff det blir ikke bedre en det

Lodin

Der Waaaah
SITAT(Tales @ 07.02.07, 13.07) 51010
Multikonsoll igjen? Gi meg noe ekslusivt.

Uansett så virker ikke spillet så veldig interessant for meg, men gratulerer til dere andre :)
[/b]
Det er folka bak The Warriors (vistnok veldig bra) som tar seg av WII utgaven utelukkende så litt eksklusivt er det nå.
Så lenge de fikser hovedproblemet med eneren, nemlig at det var frustrerende vanskelig og jævla irriterende til tider trur jeg det kan bli veldig bra.

Her står det mye rart med sukker på og hvem vet om noe av det stemmer.

Å lemleste folk med Wii kontrolleren høres jo festlig ut. Har aldri spilt eneren, men kanskje dette er noe å følge med på?

Lodin

Der Waaaah
Nå blir det ikke noe mer puselanking. Allerede før de første bildene er sluppet har Rockstar sendt dette skrivet til diverse medier. SITAT
"We believe Manhunt 2 is a great entertainment experience for fans of psychological thrillers and urban horror."

"Manhunt 2 is a chilling and compelling drama and is only appropriate for people who are old enough to play it. Manhunt 2 builds on the success of the original Manhunt, a critically acclaimed and BAFTA-nominated title that has established a loyal fan base amongst adult gamers.

"We are aware that in direct contradication to all available evidence, certain individuals continue to link the original Manhunt title to the Warren Leblanc [the boy found guilty of murdering Stefan Pakeerah] case in 2004. The transcript of the court case makes it quite clear what really happened. At sentencing the Judge, defence, prosecution and Leicester police all emphasised that Manhunt played no part in the case.

"We respect those who have different opinions about the horror genre and video games as a whole, but we hope they will also consider the opinions of gamers. The stories in modern video games are as diverse as the stories in books, film and television.

"Rockstar submits every game to the appropriate bodies for rating and classification and in the case of Manhunt 2 it is clearly a game aimed at an adult audience and we anticipate that it will receive an 18+ rating." [/b]
LINKH
Nå er det bare et spørsmål om tid før en viss lurvete advokat kommer på banen og begynner å mase.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Alt jeg kan si er at jeg gleder meg. Jack'ern sitter vel et sted og dytter LSD under øyelokka mens han har ei limfille i hvert nesebor akkurat nå.

Manhunt 2 blir sikkert litt kult det også, eneren var jo helt grei i det minste.

Novastrum

Feminist-elitist
Med tanke på hvor endeløst rompe eneren var, så kan jeg ikke skjønne at folk gleder seg til dette. Jeg kjøpte spillet for 200,- og har angret siden. Spilte det i et par timer og ble kvalm. Delvis fordi volden var så totalt usmakelig og sjarmløs. Delvis fordi spillet er som å løpe rundt i GTA uten biler. Og delvis fordi grafikk, design, lyd og følelse var totalt crap.

SHDR

Gullmedlem
Jeg syntes Manhunt var kjempestas om man bare spilte det som om man var seriemorder. Utvikle en patologi, skaff deg noen favorittvaapen og faa full oversikt over kartene, saa er det litt som aa spille Metal Gear Solid med mer solide og haandgripelige interaksjonssystemer. Forbausende bra grafikk og animasjon ogsaa, unik look paa hele affaeren.

Synd det ble kjedelig og langtekkelig og skytingen var underutviklet. De foerste brettene hadde masse potensiale. Jeg haaper ogsaa at de faktisk utnytter konseptet skikkelig denne gangen. Det var en del ekle folk i det forrige spillet, men det var bare ikke Hannibal Lecter-klasse over noen av dem. Det var vel knapt Michael Myers-klasse engang ...

De trenger aa ta den helt ut, gaa litt Killer 7 med persongalleriet og ha genuint ekle fiender, ikke bare feite bikere som henger rundt soeplehauger.

SITAT(Novastrum @ 08.02.07, 15.19) 51223
Med tanke på hvor endeløst rompe eneren var, så kan jeg ikke skjønne at folk gleder seg til dette. Jeg kjøpte spillet for 200,- og har angret siden. Spilte det i et par timer og ble kvalm. Delvis fordi volden var så totalt usmakelig og sjarmløs. Delvis fordi spillet er som å løpe rundt i GTA uten biler. Og delvis fordi grafikk, design, lyd og følelse var totalt crap.
[/b]
Enig i mye av det Nova sier. Synes det første spillet var crap. Kjedelig, kjedelig og meningsløst. Med uinteressant vold på toppen.

Lodin

Der Waaaah
Ding ding ding! Nå har ballen endelig begynt å rulle. SITAT
Two parents who believe their son was murdered in an attack inspired by Manhunt have hit out at Rockstar for confirming the release of a sequel to the game.
Patrick and Giselle Pakeerah insist Warren LeBlanc was influenced by Manhunt before assaulting their son, Stefan – despite the judge in LeBlanc’s court case absolving the game of any blame. LeBlanc is now serving a life sentence for murder.

Mr Pakeerah, who has campaigned for tighter restrictions on violent games since his son’s death two years ago this month, told the Leicester Mercury: "I'm very disappointed. This is rubbing salt into the wounds in the month we will be marking the anniversary of Stefan's death.

"I’m very surprised they are doing this after all that has happened and all the publicity."

Mrs Pakeerah added: "It is an insult to my son's memory that they have announced this game in the month we will be marking this anniversary.

"These game moguls are making a lot of money out of games which are morally indecent. Why do they have to pump more violence into society?"

Leicester East MP Keith Vaz has backed both parents. He said he was "astonished" that producer Rockstar had made a sequel.

He added: "It is contempt for those who are trying very hard to ensure something is done to control the violent nature of these games."

A spokesman for Rockstar told MCV: "The transcript of the [LeBlanc] court case makes it quite clear [that]… the Judge, defence, prosecution and Leicester police all emphasised that Manhunt played no part in the case."[/b]
meh :rulleøyne:

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Bare de ikke driter seg ut og skriver "new improved AI" og det vi får er slibrige folk som går rundt, og det eneste de har å si er: "what's the commotion" eller "yo! Motherfuckah". kingpin anyone?

Lodin

Der Waaaah
En lang artikkel fra et eller annet britisk blad. Gidder ikke reformatere fra vaffelbilder så dere får lide med linker. Ser ihvertfall mer eller minder identisk ut med orginalen, men det er ikke uventa. Får bare håpe de beholder stemninga, men gjør det artigere å spille.

EDIT: Bah! Rehosta. <_<

Så mer engasjerende ut storymessig. Blir i det minste interessert.
Men jeg er desverre blitt bortskjemt med lekker grafikk, for dette var lego lænd lænd. PS2en har bare GOW II igjen som vekker interessen min.