Manhunt gjorde barnet mitt til morder!

Lodin

Der Waaaah
#21
Opprinnelig skrevet av soppe@30.07.2004, 23.54
Jeg forsto ikke helt hva som er perverst?
81122​
Hvis du bruker ordet perverst så virker det som ungdommen sitter å runker forran monitoren å spiller. Da blir det plutselig 100 ganger så ille.
 
#22

SHDR

Gullmedlem
#25
Kanskje avisen, slik VG er, bare var interessert i et sensasjonsoppslag? Det er ikke første gang en avis bare finner på noe passelig provoserende for å virkelig opprøre sine lesere. Annenhver gang en over gjennomsnittet voldsom film kommer på kino er det jo skrik om sex og vold i syk blanding, når sannheten er at en eller annen blir skutt, og at det tredve sekunder senere klippes over i en sexscene.

Grusomt, grusomt. Hva skal det bli av min evige sjel?
 
#26
"i rogaland ble SEX barn forkjølet, under uværet!"

ja som shadar sier. de vill jo bare gjøre ting mere dramatiske enn de er. for å få flere folk til å lese avisene...
 
#27
Nå må man jo ha seriøse problemer for å finne noen som helst glede i et så stakkarslig spill som Manhunt, da. Jeg synes det er helt typisk for amerikanerene at de på død å liv skal finne noen å saksøke, istedet for å se litt på hva slags bakgrunn denne kidden har. Foreldrene hans må være nokså inkompetente om de ikke klarer å se at sønnen deres har så seriøse problemer at han er troende til å myrde folk. Rett pekefingeren mot dem, spør de meg, istedet for å rette en pekefinger på spillindustrien.
 
#29
Opprinnelig skrevet av Alias@31.07.2004, 17.15
Nå må man jo ha seriøse problemer for å finne noen som helst glede i et så stakkarslig spill som Manhunt, da. Jeg synes det er helt typisk for amerikanerene at de på død å liv skal finne noen å saksøke, istedet for å se litt på hva slags bakgrunn denne kidden har. Foreldrene hans må være nokså inkompetente om de ikke klarer å se at sønnen deres har så seriøse problemer at han er troende til å myrde folk. Rett pekefingeren mot dem, spør de meg, istedet for å rette en pekefinger på spillindustrien.
81325​
Samme som jeg sier. Synes det er for kjapp beslutning og saksøke Rockstar. Men når du er i sorg og barnet ditt gjør en slik handling, tenker du ikke på noen fakta. Du vil bare ha en synder.
 
#31
To ting...
Det er foreldrene til den drepte ungen som saksøker, ikke han som drepte...
Da er det kanskje ikke så rart at Rockstar Games blir saksøkt...

For det andre.. Hvordan i djevelens navn finner man ut at det var et spill sitt skyld? Jeg mener, ser de et voldig spill i PS2'en til 17-åringen , og tenker "aaaaah, of course.." ?
Skulle ikke trodd det var så lett som dette å finne ut hva som var motivet til at gutten drepte..Jeg mener, hvis han er en narkis, kan man jo lett trekke mindre sensasjonelle konklusjoner enn dette, hva?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#32
Opprinnelig skrevet av HavoC@02.08.2004, 18.54
For det andre.. Hvordan i djevelens navn finner man ut at det var et spill sitt skyld?
Nei, si det. Jeg husker en sak fra 3-4 år tilbake, hvor det var en ungdom som hadde drept foreldrene sine med et sverd han eide. Skylden fikk Final Fantasy VIII, et spill hvor man skal, ifølge VG, «redde prinsessa fra fæle monstre. Helten bruker et stort sverd.» Det var også trykket et bilde av rommet hans, hvor jeg bl.a gjenkjente coveret til det første Tenchu-spillet …
 

Kilik

Lokal moderator
#33
En ting er VG, men førstesidene til engelske aviser er mildt sagt provoserende:




Jepp, "Ban These Evil games" (Bl.a. Doom 3 og Unreal Tournament avbildet) og "Murder By PlayStation". Fordommene bare øker. Spillindustrien har nok fortsatt et stykke igjen til den kan sidestille seg med andre underholdningsmedier som film og musikk...
 

Kilik

Lokal moderator
#37
Opprinnelig skrevet av Shadar@03.08.2004, 18.31
Britiske aviser, Kilik. De er enda mindre respektert enn videospill, tro det eller ei :)
82553​
Joa, men Daily Mail er faktisk en av de få rimelig seriøse avisene der borte...
 
#40
O__o

Rockstar for klager for alt mulig. Faktisk så er det butikken som solgte spillet til gutten som burde bli saksøkt. Tragisk.