<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
Altså, både kirby, og castlevania bruker da begge skjermene like bra og på akkurat samme måte som mariokart, nemlig med kart. Og jeg tviler på man vil ha tid til å glo for mye på kartet i mario kart, med tanke på at det faktisk snakk om racing. Altså, kunne like gjerne vært utgitt på PSP. *kranglefant*
[/b]
PSP ja. Men ikke GBA som Castlevania.
[/b][/quote]
Grrreit. Her er hva som ville ha skjedd om DoS kom på GBA:
- Lavere oppløsning, ergo dårligere grafikk.
- Mye dårligere 3D-grafikk.
- Fjerning av Doppelganger-sjelen (det er ikke nok knapper).
- Mye, mye, mye dårligere lydspor.
- Ingen krystallblokker eller Magic Seals
Å sammenligne Kirby og Project Rub med MS Paint blir som å sammenligne hvilketsomhelst spill på f.eks. SNES kun fordi man kan trykke ned knapper. Skjerp deg, Alex.
[/b][/quote]
Oppløsningen er nærmest identisk på DS og GBA.
DS: 256 x 192
GBA: 240 x 160
Og synes du virkelig 3D-grafikken er så veldig imponerende på DoS? Jeg synes den er bistygg, og er ikke det minste i tvil om at GBA kunne dratt den av mer enn godt nok. Doppelganger-sjelen sier meg nada. Men knappeproblem ser jeg ikke for meg. Folk har fått til det meste på GBA med dens fire action-buttons. Lydsporet kunne vært like bra om de bare hadde gitt lyden nok cartridge plass. Har hørt like imponerende lyd (nesten iallefall) i flere GBA spill. Krystallblokkene er piss. De ødelegger den fine flyten og stemningen i spillet ved å plutselig tvinge deg til å måtte stoppe opp for å starte å fikle med touch-skjermen for å fjerne noen stygge blokker som rent visuelt bare ødelegger det vakre visuelle preget resten av spillet har. Jeg blir nærmest provosert av dem.

Ellers kan jeg legge til at oppskriften er den eksakt samme som i forrige Castlevania spill. Og når du har betalt for og runna alle tre GBA spilla opptil flere ganger, da begynner det å føle litt repetetivt. Jeg krever litt mer variasjon fra spilla mine enn bare noen last-minute touch-funksjoner. Men for all del, om du vil kjøpe absolutt alle Castlevania spill (og Kirby for den saks skyld, han er jo din nye fetish virker det som) der ute og spille dem til krampa tar deg, er det ingen som hindrer deg i det. Selv om jeg synes det er litt teit, er det ikke som om min mening vil komme og konvertere din oppfatning av spilla. Du kan like dem så mye du vil. Men du trenger ikke å bli helt Jehovas vitne på rompa mi og prøve å få meg til å "innse" at spillet er verdens åttende underverk.
Paint-paralellen jeg trakk var på grunn av ideologien bak spillet, ikke den fysiske utførelsen. Det er kun selve tegne-gimmicken som gjør begge spillene nogenlunde underholdende. Husker du ikke når vi diskuterte dette over IRC? Ikke tving meg til å repetere meg selv.
Å avslutte posten din med "Skjerp deg Alex", forsterker bare hvor sterkt behovet ditt er for å bevise for deg selv og andre at spilla du eier er gode. Det er jo tross alt kun din subjektive mening, så å påstå at det er meg det er noe galt med (og at jeg bør skjerpe meg for) på grunn av vår ulike smak, er ikke helt riktig synes jeg.