Det å ha vært kreftsyk er da tross alt ikke heeelt uten fordeler: Min tante troppet opp med en fersk kopi av Mario Kart i går

Har spilt i ca. en halvannen time, og er allerede helt i Mario Kart-land. Husker faktisk ikke hvorfor jeg i det hele tatt importerte Super Smash
Førsteinntrykket var dårlig. Wiimoten var uresponsiv (av en eller annen grunn fulgte ikke rattet med) og jeg endte med å kræsje i alle mulige vegger og falle ned i alle mulige stup. Spilte dessuten med mine to søsken, og det hele virket veldig uoversiktlig på den firedelte skjermen. Jeg så så vidt hvem jeg kjørte bak, og det hele ble desto mer forvirrende av at det var hele tolv spillere på banen.
Men etter at jeg startet opp alene på Grand Prix derimot, var alt vann under brua, as the fella' says. Kastet dessuten inn håndkleet og koblet til en Nunchuk, og scrapet den umulige automatiske driftingen.
Hoppingen virket til å begynne med litt gimmicky, siden det på de første banene er omtrent fire hopp til sammen. Men etterhvert som du begynner å legge merke til at man kan hoppe på omtrent alt: Trerøtter, fortauskanter og så videre, da åpenbarer en helt ny verden seg. Og så kommer du til de fantastiske half-pipe banene som Donkey Kongs alpinsenter, og så begynner det å bli utrolig kult. Ideen tillater dessuten Nintendo å komme med et hav av nye kreative påfunn til baner, så om du er en av dem som tror "alle banene allerede er lagd", så kan du ta deg en bolle. Banene har dessuten en slags lekenhet over seg, og det er mye her som før meg til å tenke på Galaxy. Kreativt og morsomt.
Og det siste jeg vil komme med skryt om er onlinetjenesten. Selv dere bortskjemte Xbox-eiere må jo i det minste nikke anerkjennende her. Spilte et par kamper mot tilfeldige europeere, og det gikk for en gangs skyld fullstendig smertefritt. Etter fem sekunder hadde Wiien funnet 8 motstandere til meg, og de blir presentert i form av Miier stående over sitt hjemland på en liten jordklode. Litt lasting, og så var vi i gang med en heftig runde i Bowsers slott. Lagg er ikke-eksisterende, og alt går kjapt og godt. Tydelig at det er her Nintendo har investert online-gullet sitt

Og da har jeg ikke begynt å snakke om Mario Kart Channel ennå.