Mario Kart Wii - ute 11.april

Lodin

Der Waaaah
#81
Er det ikke bare å velge fire baner og spille gjennom de i riktig rekkefølge i multiplayer a? Blir jo i praksis GP da bortsett fra at den ikke teller poeng kanskje? :usikker:
 
#82
Joda, sånn sett går det greit, men tanken min var at man må jo kjøre gjennom GP i 1-Player for å få unlockables osv. De kunne jo tilatt 2-Player der og.
 

K999

Keystone State Of Mind
#85
Hva er det med Oslo og det å alltid få kjøpt spill dagen før launch? Her i Sandnes har jeg aldri klart det, de aviser meg alltid. :( Men plukker det opp i morgen, så vet dere det.
 

Lodin

Der Waaaah
#86
Nettbutikker pleier å sende ut spill tidlig så folk skal være sikra å få dem på fredagen. Siden jeg tilfeldigvis bor i samme by som CDOn sender ting fra så pleier det å ramle inn på onsdag eller torsdag. :)
MK multiplayer er vanskelig. :(
 
#87
Lodin, send meg en MK invite..... Henter spillet etter jobb idag så ikveld skal jeg kaste ut dama og forskanse meg foran tv'en....... Jeg er klar for mario kart....


PS Dette er onkel Sander... av en eller annen merkelig grunn fikk jeg ikke regga meg på det vanlige nicket.....
 
#90
Har kjøpt spillet, jeg også. Slenger opp vennekode så fort jeg kommer hjem. Hvordan funker det med å spille med wii-venner? Er det sånn som i smash, at man venter en stund på at andre skal få tid til å joine spillet?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#91
Tenker å plukke med meg dette idag, men dere som har spilt litt; Wii Remote + Nunchuck er bedre enn GC kontroller? Kjøper 3 eller 4 GC kontroller til 100 spenn stykket sammen med spillet, tenker jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
#93
Tenker å plukke med meg dette idag, men dere som har spilt litt; Wii Remote + Nunchuck er bedre enn GC kontroller? Kjøper 3 eller 4 GC kontroller til 100 spenn stykket sammen med spillet, tenker jeg.
Problemet med å spille med GC-kontroll er at du bruker D-paden for å stunte. Du må med andre ord slippe stikka og det har du ikke tid til.
Men akkurat som andre har jeg gitt opp rattet. Rett og slett for unøyaktig i forhold til stikke. Wiimote og nunchuck 4 lyfe.
 
#95
Spillt gjennom 50 cc nå, og må si meg enig i at rattet er litt knotete. Syns faktisk stuntingen på GC-kontroller var bedre der og, ikke alltid rattet registrerte. Syns dog at GC-kontroller var overlegen rattet, men skal gi det litt mer sjangs. Har ikke prøvd med nunchuck og slikt enda. Og, jeg liker de nye mekanikkene, elsker den nye driftingen og stuntingen, og hvordan alt fungerer. Gleder meg til å multiplaye dette. Må si de nye banene var rimelig speisa, da. Ikke ofte man kjører på vei lenger.
 

K999

Keystone State Of Mind
#96
Da har jeg gitt spillet en 6-ish timers kveld. Er kommet hjem og legger meg snart. Starta med 2 timers testing ut av 50CC og litt 100CC bike only. Fikk gjort litt over halveis på 50CC og fikk inn én ny character. Til slutt var det bort til en kamerat hvor vi spilte undt 2-3 timer online, hvor jeg da fikk inn én ny bil og enda en character. 2player online var forresten dritt kult, stor forbedring fra Nintendo sin side angående online play. Merket aldri lagg, eller disconnectet. Kvelden endte med 2-3 timers 4player offline, hvor vi fikk testet ut Balloon fight (som jeg har alltid hater, og hater fremdeles.) og alle mapsa jeg hadde inne, uheldigvis så hadde jeg allerede spilt dem alle og flere online. Jaja. Kjempeflott spill og det blir mye spilling i morgen også, uheldigvis ikke på min Wii denne gang.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#97
Det å ha vært kreftsyk er da tross alt ikke heeelt uten fordeler: Min tante troppet opp med en fersk kopi av Mario Kart i går :) Har spilt i ca. en halvannen time, og er allerede helt i Mario Kart-land. Husker faktisk ikke hvorfor jeg i det hele tatt importerte Super Smash :p

Førsteinntrykket var dårlig. Wiimoten var uresponsiv (av en eller annen grunn fulgte ikke rattet med) og jeg endte med å kræsje i alle mulige vegger og falle ned i alle mulige stup. Spilte dessuten med mine to søsken, og det hele virket veldig uoversiktlig på den firedelte skjermen. Jeg så så vidt hvem jeg kjørte bak, og det hele ble desto mer forvirrende av at det var hele tolv spillere på banen.

Men etter at jeg startet opp alene på Grand Prix derimot, var alt vann under brua, as the fella' says. Kastet dessuten inn håndkleet og koblet til en Nunchuk, og scrapet den umulige automatiske driftingen.

Hoppingen virket til å begynne med litt gimmicky, siden det på de første banene er omtrent fire hopp til sammen. Men etterhvert som du begynner å legge merke til at man kan hoppe på omtrent alt: Trerøtter, fortauskanter og så videre, da åpenbarer en helt ny verden seg. Og så kommer du til de fantastiske half-pipe banene som Donkey Kongs alpinsenter, og så begynner det å bli utrolig kult. Ideen tillater dessuten Nintendo å komme med et hav av nye kreative påfunn til baner, så om du er en av dem som tror "alle banene allerede er lagd", så kan du ta deg en bolle. Banene har dessuten en slags lekenhet over seg, og det er mye her som før meg til å tenke på Galaxy. Kreativt og morsomt.

Og det siste jeg vil komme med skryt om er onlinetjenesten. Selv dere bortskjemte Xbox-eiere må jo i det minste nikke anerkjennende her. Spilte et par kamper mot tilfeldige europeere, og det gikk for en gangs skyld fullstendig smertefritt. Etter fem sekunder hadde Wiien funnet 8 motstandere til meg, og de blir presentert i form av Miier stående over sitt hjemland på en liten jordklode. Litt lasting, og så var vi i gang med en heftig runde i Bowsers slott. Lagg er ikke-eksisterende, og alt går kjapt og godt. Tydelig at det er her Nintendo har investert online-gullet sitt :) Og da har jeg ikke begynt å snakke om Mario Kart Channel ennå.
 
#99
Enig,dette var konge..... 2player online var fett... Fikk ikke kasta ut dama for å si det sånn.... Så det ble endel spilling igår kveld.... mariokart channel er helt konge, bruk den for å invitere folk....

foretrekker classic controller da det er det jeg er vant til, dama bruker rattet..... Sender de her jeg er venner med en invite når jeg kommer hjem senere ihveld