Mass Effect 2 [360, PC, PS3, Wii, DS, PSP, GameGear, Lynx, 3D0]

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#41
Trenger ikke steam for noen ting hvis man har bokseversjon. Har ikke prøvd å adde cd-nøkkelen, men tviler sterkt på at det fønker siden de vanligvis skryter fælt av hvis det er mulig.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#42
Takk for info. Vanskelig valg. Begynner å bli tett i steamlista nå. Samtidig er det mer fremtidsretta og sånn, ja.
 
#44
Steam kunne virkelig trengt en måte å la oss organisere spill-lista på, ja.

Mass Effect 2 har vist seg å være en veldig fin overraskelse. Det første BioWare-spillet jeg har spilt hvor det ikke føles som at mengden innhold kommer på bekostning av kvaliteten på innholdet. Episk OG tight på en gang det her, gitt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#45
Er ferdig og det eide, kan snakke om det dritlenge men gidder ikke. Men om du er keen på alle acheivmentsene og ikke vil gå en blindvei:
No gay or lesbian sex.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#46
Har bare ett spørsmål til justin:
hvor lenge har man igjen etter man drar gjennom Omega 4-relayen?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#47
Som du sikkert har skjønt er det
final countdown og shizz, husker ikke hvor lenge jeg spilte før rulleteksten men... kanskje en time? Kanskje litt mer?
Det eide uansett, og kan alltids fortsette spillet etter du har rundet det så go for it om du er utålmodig.

Jeg er igang med save nummer to, fortsatte med Dirtyhoe Shepard full Renegade fra ME2 (New Game+ kinda) og crunket opp på Insanity-vanskelighetsgrad. Og det er en god del hardere enn Normal.
Etter det skal jeg starte en tredje save med en helt annen klasse, som nevnt er Soldier egentlig mest ræva.
Men jeg kommer sikkert ikke til det siden det tar 30 timer å komme igjennom et spill.
 
#48
Ferdig her også, tok meg 29,5 timer.

Elsket hvert sekund, spilt for mye hver dag siden torsdag så nå skal jeg endelig sove lenge og dypt.
 
#49
Ferdig her også.
Det at de brukte menneskene de fanga til å lage en... mennesklig reaper var en sykt gnøh tvist og hele opplegget med "suicide-misjån!!" mista litt av effekten når det var såpass tydelig at hele laget mitt overlevde fordi jeg hadde oppgradert skipet nok og gjort alle på laget lojale. Jeg hadde likt det bedre om det å gjøre sideoppdragene ikke var nok i seg selv for å gjøre dem lojale, men at det ble påvirket av valgene man gjorde under selve oppdragene.

Men jo, spillet eide! Synd at historien skulle ende opp med noen små blemmer etter at den bygde seg opp så jævlig nice, men når den er så kul som den er 95/100 av spillet så har man lite å klage over. Skal ta en pause fra det, men gleder meg allerede til neste gjennomspilling.
 
#50
Ferdig på 34 timer etter alle lojalitetsoppdragene osv (mistet en på slutten fordi jeg var for nøytral og ikke kunne true)

Jeg hadde alle unntatt Tali lojale og jeg mistet 2 lagledere mot slutten + Tali ble eid på slutten fordi hun var ei hore. Historien eide, men jeg vet ikke hvor mange ganger jeg kan spille det om igjen da det er begrenset hvor spennende det er å samle samme laget igjen og igjen (?). Eneste som var kjipt var at Legion kun kom mot slutten da han var en Garrus som ikke døde midt i hver slosskamp. Synes også at skillpoint-systemet ble oversimplifisert og upgrades som kommer etter å skanne et titalls planeter blir litt langtekkelig. Får teste andre klasser senere, men adept var iallefall en veldig interessant klasse

Og jo, Mako.. Mako mako mako.. Ønsker meg en ME1 patch som gjør at man kan skippe alle Mako-sekvensene. Savnet faen meg ikke Mako.

Gir spillet 97/100, herlig historie og god aktion!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#51
Jeg tok alle lojalitetsmissionsene, men mistet lojalitet for én karakter. Selv om jeg hadde adgang til det "korrekte" dialogresponsen for å beholde lojaliteten, så mislikte jeg karakteren så sterkt at jeg valgte det som falt meg inn mest naturlig.

Mistet Jacob og Zaeed på slutten. Jacob fordi han volunteeret men rota faen meg til døra, og Zaeed fordi jeg nektet å ha Miranda som lagleder siden hurpa ble ulojal.
Skikkelig artig endgame. Det er sjeldent jeg er genuint spent i filmsekvensene fordi man har ikke den der "han er en av hovedkarakterene uansett så han overlever jo"-krykka.

Synes ikke at suicide-missionen mista effekten. Man ofrer jo mange sivile hvis man tar seg tid til å gjøre sideoppdragene.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#52
Ok dere.
Hva er greia med at så mange mister folk på slutten? Jeg spilte på Normal vanskelighetsgrad, hadde alle lojale og valgte folk til det jeg intuitivt tenkte var best, samt alle oppgraderinger til Normandyen utenom Medical Bay-upgraden. De aller fleste jeg har snakket med som er ferdige med spillet mistet noen, så hva hvorfor hvilken og hvem?
Og det er definitivt ikke det samme ved andre gjennomspilling, men jeg gjør spillet så annerledes som mulig ved å være helt Paragon, som også er litt gøy. Og hvis noen vil føle seg kulere enn meg kan jeg avsløre at det ikke blir noen achievement for å runde spillet på Insanity på meg; kom meg til Archangel missionet, og mot slutten stoppet det opp totalt.
Lot en bli igjen for å passe på Garrus, så var bare meg og Miranda mot en milliard badasser.
Og siden jeg ikke klarer å planlegge hva jeg skal skrive før jeg setter igang, Mass Effect 2 er et spill som fortjener sine 10/10, seksere på terningen og 95/100 (for det har virkelig sine skjønnhetsfeil, uten at pakken blir merkverdig svekket). Ved andre gjennomspilling mister det mye av spenningen og episkheten, men er fortsatt solide saker. Det viser kanskje at valgene du gjør kanskje egentlig ikke påvirker ting i like stor grad det føltes som ved første gjennomspilling, men jeg har fått nye dialoger, animasjoner og cut-scenes ved å spille gjennom som Paragon.

Game på dere andre så vi kan kutte ut disse teite spoilerwarningene!
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#53
Mass Effect 2 er genialt. Jeg begynte på det i går, klokka vel inn 4 timer før fornuften sa at det var på tide å køye. Fikk med meg han første duden på laget. Det spillet altså, det lever inni meg. Jeg sitter på jobb her nå og planlegger hva jeg skal gjøre i spillet når jeg kommer hjem, hva jeg tror og håper skjer etc.
Hvis det holder seg så bra gjennom hele spillet snakker vi muligens om "the besst'e game ever" for min del altså.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#54
Hvis du ikke har noe i mot å bruke et par minutter på å lage ugyldige kontoer, så kan du skaffe deg litt gratis headgear.

http://social.bioware.com/forum/1/topic/103/index/763319/6#919715
http://www.drpepper.com/promotions/

Du kan bare skaffe én DLC per dr.pepper-konto, men du trenger ikke gyldig info eller email siden du forblir innlogget etter du har mekka. DLC'en blir registrert på Bioware-kontoen din, så du trenger ikke ta vare på no info fra dr.pepper.

http://masseffect.wikia.com/wiki/Umbra_Visor
http://masseffect.wikia.com/wiki/Sentry_Interface
http://masseffect.wikia.com/wiki/Recon_Hood
 

Lodin

Der Waaaah
#56
Håper dem får noen artige mailer for denne anmeldelsen. :qen:
From: boojeehustla86@gmail.com
To: Zack
Subject: Worst.Review.Ever.
I am sure you have already received dozens of emails correcting your grossly inaccurate Mass Effect 2 review posted January 21st, 2010. It is hard to know where to begin to correct the misstatements and weird claims throughout the review. I am one of the top wikipedia editors of Mass Effect and Mass Effect 2 articles, so I have to correct this sort of thing quite frequently. I will do my best to help you correct and improve your article.

The most glaringly obvious errors are your repeated references to the absence of Star Wars characters. It's true, they are absent from Mass Effect 2, mostly because Mass Effect 2 has nothing to do with Star Wars. You may be thinking of Knights of the Old Republic, another great Bioware RPG that is related to Star Wars. However, based upon some of your other inaccuracies you probably have not even heard of that game.

You slammed Mass Effect 2 for not allowing you to import save games from versions running on different platforms. Then you made a claim about using Xbox points to buy your save game. I do not even understand what you are trying to claim or why you would assume that save games could be transferred from your Xbox to your PC.

If you had bothered to play the game you would realize that you claim that the Collectors are a "new alien race" that is "unrelated to the Reapers" is not accurate whatsoever. How you managed to spoil a key plot point in your review (bad form!) and yet not know that the collectors were constructing a reaper from human DNA baffles me.

You mentioned that the amount of talking in Mass Effect 2 was a "big drawback." I suppose that speaks to your poor taste in quality video games, but it is also ridiculous. You are able to skip most conversations in Mass Effect 2 entirely. It is up to you.

Near the end of your review you made several completely false assertions about "trophy kills" and "limb destruction" among other erroneous claims. I have no idea what game you were playing, but none of the features you listed are present in Mass Effect 2. Again, I am forced to doubt that you ever even played this game, but your claims are so wild here I suspect you might not have even watched a trailer for the game.

You reference the "removal of gay scenes" from the romance options in Mass Effect 2. Ignoring your celebratory homophobia, this comment is not even accurate, as the game Mass Effect did not contain any homosexual romance options. You may be referring to the romantic options with Liara T'Soni from Mass Effect, but she, like all Asari is mono-gendered and able to reproduce with males or females through a process known as melding. This is similar to heterosexual intercourse, but is in many ways superior.

Finally, your comments about DLC and list of ridiculous items that you obviously made up are, of course, incorrect. Nor is there any in game advertising.

Please let me know when you have updated your original article.

Robert C.
Ohoho!
 
#57
Jeg blir bare mer og mer imponert av at folk fortsatt går på anmeldelser fra "Truth Media", de har jo holdt på i nesten 10 år med de greiene nå..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
hver en dag så hustler jeg skrev:
You may be referring to the romantic options with Liara T'Soni from Mass Effect, but she, like all Asari is mono-gendered and able to reproduce with males or females through a process known as melding. This is similar to heterosexual intercourse, but is in many ways superior.
Faens priceless. :D
 

Lodin

Der Waaaah
#60
I dag skal det poppe opp ei ny rustning og ei hagle på Cerberus nettverket og det kan jo komme godt med. De er gratis så det er ikke lov å klage.
Cerberus Assault Armor
Cerberus assault armor is designed for shock troops, turn the tide of battle against creatures or forces that would decimate normal soldiers.
Increases heavy weapon ammo capacity by +10%
Increases shields by +10%
Increases health by +10%

M-22a Eviscerator Shotgun
The M-22a Eviscerator Shotgun is a longer-range shotgun with armor-piercing loads. This design also violates several intergalactic weapons treaties, so the M-22a is not distributed to militaries.
Sånn ellers blir det vel å endelig runnde ME1 i dag så også jeg kan få starta på dette.