Mass Effect 2 [360, PC, PS3, Wii, DS, PSP, GameGear, Lynx, 3D0]

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spilt i snart fem timer og jeg ser hva folk masa om i 2010. Selv om comic-delen gav meg en veldig overfladisk versjonen av det første, føler jeg at jeg har fått med meg det meste. Jeg valgte Obama som president, Wrex overlevde, jeg drepte en edderkoppdronning og Ash overlevde. Det er de valga du får i tegneserien.

Har så langt hentet professordoktoren, han australske leiesoldaten, Garrus/Garett(husker ikke, han råtøffe alienen Sheperd kjenner fra før) og ho tyvejenta. Garrus/Garett er yndlingen så langt, men var det meninga at
han skulle bli skutt av helikopterfartøyet da jeg skulle redde han?
Det neste nå blir nok å gjøre oppdraget til et par i squadden min, og deretter hente han siste som sitter i fengsel.

Men ja, dette eier. Eneste grunnen til at jeg stopper å spille nå er fordi jeg må opp tidlig i morgen. Ellers blir lørdagen veldig Mass Effect-ish + taco. Må suge inn så mye som mulig før det færas til Skottland med engelskgruppa mi.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
han australske leiesoldaten
Og du får lov til å dra til Skottland?! På den annen side skal gudene vite at du trenger det hvis du tror Zaeed snakker australsk.

Hvilken del av England tror du Miranda kommer fra, da?

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg skal til Edinburgh, og jeg pleier egentlig ikke å suge så hardt med britiske aksenter. Men hvor var han fra da? Har bare stemmen til Sniper fra TF2 i hodet akkurat nå.

Miranda er hvertfall australsk, så nnggh.:p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skuespilleren som har stemmen til Zaeed er fra et eksotisk sted kalt "London", sikkert en liten fiskerlandsby i New South Wales.

Lodin

Der Waaaah
Han erke fra London din gnøh, han har bare valgt seg den dialekta fordi den høres kul ut. Alle i ME bruker permanente simultanoversetterdingsemacguffiner som og har den handy funksjonen at man selv kan velge hva slags stemme andre hører.

Nabbe

Har fin hatt.
Stemmeskuespillerene bruker sånne og eller?

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spilt seks timer i strekk nå, begynner å elske dette spillet. Sånn virkelig.

Har rekrutert de fleste nå. fikk akkurat Thane, som jeg syntes var helt jævlig kul. Grunt slapp jeg også ut på skipet i stad, he coo'.
Nå begynner folka på skipet å mase om personlige ting, til tross for at noen av de var så proffesjonelle i starten. Jeg reddet søstra til Melisa, og da følte jeg meg et hakk nærmere å se på titsa hennes. Jeg hjalp også tyveschærringa, og da følte jeg meg et hakk nærmere å se på titsa hennes.
Jacob maser om faren sin, men spørs om jeg gidder. Vil ikke se titsa hans. Garrus prøver jeg å prate med hele tiden, men han er for tøff. Nekter å be om noe som helst, så jeg får ikke bli whennen hans. Men han virker veldig bro.
Jeg prøver også å prate med hu Katy eller Kerry eller vafann (resepsjonista mi) for hun virker jævlig løs.

Noe annet? Tja, musikken som kommer på Mission Complete-splashen er sabla episk og gir meg gåsehud. En annen ting som fremkaller gåsehud er den planeten jeg rekruterte Thanes fra. Å stå på balkongen og se utover Star Wars/Blade Runner-byen... det eide.

Så langt virker Mass Effect 2 som et perfekt spill på den måten at det gjør alt det et spill bør gjøre, og bra også. Den lar oss gjøre valg og påvirke historien, masse variasjon i gameplayet, solid skulderskyting men som også er det jeg finner kjedeligst med spillet (ikke at det er kjedelig), RPG-elementer, dyktige stemmer, bra musikk etc etc etc. Alt klaffer liksom. Men dette vet nok de fleste av dere allerede.

Nå tar jeg meg en pause fra spillet og mekker meg taco og ser Sunshine. Og så spiller jeg litt til.

Lodin

Der Waaaah
Miranda din dumme pokemon! :argh:

Og når alle sier til deg at du bør hjelpe folka på laget ditt med ting de sliter med sånn at de er tipp topp på siste oppdraget så kødder de ikke.

Nabbe

Har fin hatt.
Jeg klarer bare ikke å begripe hvordan det er mulig å spille Mass Effect 2 i så mange timer uten å få med seg navnet hennes. Eller noen av de andre navnene du har bommet på, for den saks skyld.

... nei virkelig, hvordan?

Hilsen en som lurer.

Jeg skulle bare ta et random side quest i stad, så viste det seg plutselig at jeg var igang med den ene expansiongreia, nemlig Overlord. Når ble dette en plattformspillen? Det var gøy, da, selv om alle teksturene på bakken så ut som om de var fra et dårlig PS1-spill. Helt seriøst. Så der var det nok no muffings.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg klarer bare ikke å begripe hvordan det er mulig å spille Mass Effect 2 i så mange timer uten å få med seg navnet hennes. Eller noen av de andre navnene du har bommet på, for den saks skyld.

Hilsen en som lurer.
Noen husker ansikter/framtoning lettere enn navn, for eksempel.

Hilsen en som husker ansikter bedre enn navn (jeg har glemt navna på alle andre enn de som er med på laget i Mass Effect 2).

Greia med Mass Effect 2 er at ingen av sidequestene er meningsløse. Klart, noen betyr mer enn andre, men selv de minste og tilsynelatende mest meningsløse oppdragene har temmelig store belønninger - og det eier. Og ikke nok med det, selve oppdragene er stort helt fantstisk bra gjennomførte også. Der andre spill bare kaster noen mynter etter deg uten å bli nevnt noensinne igjen etter et oppdrag har dette potensialet med å dra med seg handlingene dine til det neste spillet.

En annen ting som kan være greit å huske i ME2 er at alle trusler må tas på alvor. Hvis noen sier at en av folka dine kan dø så mener de det. Bruker du for lang tid på enkelte plasser kan du bli rævkjørt. Ting kan gå til helvete og du kan likevel fortsette, bare uten et av medlemmene dine. Tror ikke det er mange andre spill som er så konstant konsekvente på handling -> belønning/straff som ME-spilla.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mæh. Det der med handling -> konsekvens var bare helt på slutten og var en av tinga jeg ikke likte. Du har all tid i hele verden på deg, men hvis du setter i gang siste oppdrag (som ikke annonseres på noen måte) blir du straffa hvis du tar sidequests før du gjør deg ferdig. Og valgene du tar som angår hvem som overlever og ikke må du foreta med ufullstendig informasjon, siden spillet bare har bestemt at den-og-den passer i den rollen og den-og-den ikke gjør det. Jeg valgte en person til en bestemt rolle og fikk tilbakemelding fra krewet om at det var et smart valg og bra jobba og sånt, bare at det var feil person så da døde Tali. :argh:

Drauden

SGs kollektive lillebror

Hilsen en som lurer.
Jeg har alltid vært dårlig på navn. Det er mange i alle klassene mine som jeg fremdeles ikke husker hva heter, til tross for at læreren har opprop hver dag. navn er dessuten ikke så viktig, its wat u do tat difines u lissom. Så lenge de husker hva jeg heter, så går det nok bra.

Ang. Mass Effect 2 så er det så mange jallanavn at jeg ender opp med å finne på assosiasjoner for å huske de. Til slutt husker jeg bare assosiasjonen.
Greit, det er noen vanlige navn som Miranda og Jacob, men ellers er det piss som Mordin og Thane.

Nabbe

Har fin hatt.
Yetipants: Du, det er ganske åpenbart hvem som passer vil hvilke roller i det oppdraget du snakker om. Hvem valgte du til å lede lag 2 (samme del hvor du valgte tali)?

Er helt enig ellers da. Det er ikke noen stor fare for å gjøre noe "galt" i mesteparten av spillet. Stort sett kan alt fikses med paragon- eller renegadevalg, så det skal godt gjøres å drite seg ut på noe som helst, med mindre man ikke har spilt sånn som spillet vil du skal spille (dvs. at du har valgt én enten paragon eller renegade, og at du holder deg til det).

Dealen med siste oppdraget irriterte meg og. Første gangen fordi jeg hadde mer å gjøre, sist gang fordi jeg hadde gjort absolutt alt, så det at hele jævla laget mitt plutselig tok seg en tur ut i ble helt meningsløst. Dessuten så
er jeg i langt i fra en tilhenger av delen man spiller som Joker. Ikke fordi den er spesielt dårlig eller noe, men det skurrer med hele den der "DU ER SHEPARD"-greia.

Drauden: Scannet noen planeter ennå?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Fetthest: Angående sistetimen av spillet er jeg greit uenig, følte at alt jeg hadde plukket opp om mine følgesvenner i løpet av spillet bidro til å ta valg om hvem som fikk hvilke oppgaver, og jeg følte meg seff kul da alle overlevde. Tali overlevde fint det jeg satt henne til, og regner med hun var lojal his deg?
Utover det hadde jeg ikke noe problem med hvordan oppdragene er lagt opp, reiste uansett ikke mot sisteoppdraget før jeg var klar for å avslutte spillet noe jeg føler faller på egen rimelighet.
Ellers skulle jeg også gjerne en enda dypere spillverden med flere valg og flere konsekvenser. Selvfølgelig.

Har spilt igjennom spilla et par ganger, men er for tiden på en ny omgang med en Adapt-Paragon femshep på høyeste vanskelighetsgrad. Det er vanskelig, og gleder meg til å "bli ferdig" med ME1 da ME2 er mye bedre på alt.
Dette burde kanskje gå i ME3-tråden, men veldig spent på utfallene av valgene man tar, da spesielt den siste timen.