[Multi] Mass Effect 3 [360, PC, PS3, Phantom, Jaguar, Game & Watch, Brettspill]

Shinra85

Spillegals effort emo
Lodin skrev:
Hahaha, jeg har sjeldent vært med om et spill hvor utgiverne jobber mest mulig aktivt for at jeg ikke skal ville ha det.

YouTube Video
Problemet mitt her er at stemmen til Freddy Prince Jr. ikke passer til figuren. Kjente jeg vrei meg i godstolen av stemmen til figuren; hørtes mer ut som en usikker tenåring enn en badass space monkey

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det er sånn jeg har det med stemmen til Male Shepard. Den stemmen er helt forferdelig, men har jo blitt vant til den.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg står ved at det meste av skuespillet i mass effect er helt forferdelig (og den statiske, repeterende stock-animasjonen hjelper ikke). Er absolutt glad i ME og har spilt begge flere ganger og har forhåndsbestilt 3-ern, men tar solid avstand fra "bioware sine spill er bedre enn filmer ass!"-greia.

Og ja, Shepard sitt skuespill er underlig nok noe av det værste i spillen. Det er med få unntak han leverer dialogen sin så følelsesløst, avkutta, og isolert fra den faktiske hendelsen at det hadde vært lettere å leve seg inn i det med kun tekst.
Femshep er faktisk litt mer tålelig av en eller anna grunn, men jeg finner mye å raege på der og.

Tok meg et slag ME2 i går (for første gang siden 2. Mars 2011 i følge savefila) siden jeg må spille igjennom det på nytt sånn at ingen av folka i partyet mitt dauer på sistemissionet. Det eier fremdeles. Nå må jeg bare FAQe det opp for å finne ut hvordan jeg får både Jack og Miranda loyal. Kan ikke laste noe dritt over til ME3, så her skal det gjøres årntli.

Slet bare med Tali/Legion på slutten, tapte overtalelsen der og løste det ved å respecce siste skillen til den som gir ekstra paragon/renegade, gå ned, bitche på Tali (etter jeg hadde tapt første gangen) og respecce tilbake igjen. RessursOCD hjelper godt der!

(Gleder meg bare litt merker jeg. Bare litt.)

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg liker å holde på feiltakene (feiltagelsene? Har tenkt for mye på dette ordet og det mistet all mening for meg nå) mine :smugdog:, og tror det er en av grunnene til at jeg likte Dark Souls så godt.
På første playthrough så mista jeg zaeed og jacob, og det passa meg greit siden de er noen av de minst likeabulle rollene/figurene/karakterenene i spillen.

Har spilt ME2 litt sånn passivt i det siste og er på siste innspurt nå. Skytinga er så uendelig mye bedre enn enern, og alle disse "NJØØØ ERKE RPG LENGER :qq:"-folka kan dra og dra seg i løken. Pacinga er bedre, dialogen er mer meningsfylt, og skillsa er mer morsommere.
Har fremdeles noen klager dog. Hvafan@må redigere filer for å justere musefølsomhet, mye rar UI (hva gjør "close report"-knappen etter oppdragene?), og hvorfor efforter dem så jævlig med å aktivt fjerne gamepad-støtte i pc-versjonen? Altså, jeg vet at du har mer kontroll med mus+kb, men i et spill som mass effect vil jeg heller sitte i godstolen med beina på krakken og heller bomme et par skudd her og der.

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg har spilt igjennom ME1 og 2 nøyaktig en gang hver, og alle "feiltak" er nå en uopprettelig del av historien. Uten tvil vil jeg i ME3 loade min ME2-save, spille igjennom en gang, og så er det ganske enkelt canon for meg.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Tomas holder det ekte. Man skal ikke angre på feil, bare lære av dem osv.

Selv mistet jeg to karak--figurer på siste oppdrag, men tar det lungt og bare venter til ME3. Det skal være min historie, og i mine historier dør folk.

Spiller ikke igjennom hele spillet på nytt igjen bare for å få tilbake de folka da, men primært for å gjøre missions og andre ting jeg ikke gjorde første runden inkludert diverse achievements. Og fordi det er et jævla gøyalt spill. Tror det er det første spillet på mange år som jeg spiller igjennom to ganger. ME3 har så jævla mye å leve opp til nå.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Der var jeg ferdig med encore-runden i me2. Siste delen er så sjukt gøy og noe helt for seg selv. Håper vi får noe lignende i 3-ern.

Tror noe av det jeg liker med det er følelsen av at alt det du har strevd for opp til nå har hatt et formål. Du hadde valget å bare gi faen og se åssen det gikk, men du valgte å gjøre det skikkelig og resultatet av oppdraget ble deretter, dog ikke perfekt - men det gir deg bare et større inntrykk av at det ikke er forhåndsbestemt. Om dette er en illusjon eller det faktiske tilfelle kan vel debatteres med tanke på hvor mye spillet geleider deg før du får tilgang til omega-portalen, men illusjonen er der og det er den som teller.

Lodin

Der Waaaah
Oh wow, Bioware kommer muligens med en liten konsollinnovasjon når det gjelder ME3 og Kinect. Er det at man kan si replikkene til Shep i samtaler, gi ordre under kamper eller bare skrike reload? Nope, når som helst mens man spiller kan man si "Xbox quicksave". =D

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Da jeg så teaseren hvor fyren roper "grenade!" for å kaste granat, så tenker jeg bare på denne gamle klassikeren.

Og ja, vil trolle noen med å rope "quick save!" til de mest uønskede tider.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Neinei, quickload.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sikkert gammalt som alle haugene for alle unntatt meg, men fytti fela dette var ganske stilig. En kis har mekka lowpoly-versjoner av noen av figurene fra Mass Effect 2:

Ny Femshep trailer!

Ginger :smugdog: